Strona 1 z 1
obudowy filtrów powietrza 90/130/150km
: śr wrz 17, 2008 20:39
autor: grzegorzp
wiecie może czy są, a jeżeli są to jakie są różnice pomiędzy obudowani filtrów powietrza i rurce-harmonijce, do turbo. wiem że niektórzy mieli zauważalne przyrosty powymianie tych części dlatego pytam, i czy od 130 i 150 są takie same czy są jakieś różnice?
1.9tdi 90/130/150km
: śr wrz 17, 2008 20:59
autor: Albertpopo
przepływka w 130/150 ma większą średnicę niż w 90/110 więc górna część obudowy ma większy otwór i średnica róry też większa, dół obudowy identyczny, 130 i 150 identyczne
: czw wrz 18, 2008 00:05
autor: jaro4444
Niektórzy, czyli ja (
) mówią Ci, że sama góra obudowy filtra nic Ci nie da
Ciąg dalszy dolotu o większej średnicy jest potrzebny i przeprogramowanie ECU pod nowy przepływomierz.
W Passacie B5, B5 FL i Audi A4 masz różnice też w dołach filtrów - przy słabszych motorach masz dolot do puszki o ok 1/3 mniejszy jak przy 130. Mniesze są też rury od pasa przedniego do filtra.
: czw wrz 18, 2008 11:24
autor: grzegorzp
a cała obudowa + harmonijka?
: wt wrz 23, 2008 00:42
autor: jaro4444
grzegorzp pisze:a cała obudowa + harmonijka?
Akurat to Ci gów... da, ponieważ krytycznym elementem dolotu jest rura do turbiny, która w słabszych motorach ma silne przewężenia.
Trzeba wymienić
wszystkie elementy tak jak już kiedyś to opisałem.
: wt wrz 23, 2008 08:06
autor: Dario84
jaro4444 pisze:przy słabszych motorach masz dolot do puszki o ok 1/3 mniejszy jak przy 130
O to to
jaro4444 pisze:krytycznym elementem dolotu jest rura do turbiny, która w słabszych motorach ma silne przewężenia
I to
: wt wrz 23, 2008 08:18
autor: grzegorzp
ps. chciałem napisać puszka, rurka harmonijka i ryra do turbiny,
: wt paź 14, 2008 19:41
autor: k-meal
jaro, mam turbo od brd (170KM), czy przy kombinowaniu z czesciami od arl/asz bede mial jakis problem z rura do turbiny? czy pasuje bez problemu i jedynymi przeciwnosciami beda te, ktore opisales w swoim temacie?
masz jakies pojecie o tym?
pozdrawiam.
: wt paź 14, 2008 22:17
autor: jaro4444
k-meal pisze:jaro, mam turbo od brd (170KM), czy przy kombinowaniu z czesciami od arl/asz bede mial jakis problem z rura do turbiny? czy pasuje bez problemu i jedynymi przeciwnosciami beda te, ktore opisales w swoim temacie?
masz jakies pojecie o tym?
Pojęcie mam tylko ja osobiście częsci dolotu ARL/ASZ montowałem do silnika ALH a turbo BRD zakładałem do motoru AVF (w sumie do ASZ ale przerobionego na AVF). Więc problemy jaki widzę, to duża gruszka podciśnienia w turbo BRD i w Ibizie może ona kolidować z kolektorem dolotowym a także uniemożliwić przekręcenie ślimaka częsci zimnej wylotem do góry.
: pt mar 27, 2009 22:11
autor: tomek08
Witam chciałem odświeżyć temat. Prześledziłem temat obudowie filtra powietrza i całym dolocie. Mam pytanie, co zyskam po zamontowaniu tych części:obudowy filtra, rury harmonijki i całego dolotu do turbiny na seryjnym ASV, bez modów. Z góry dzięki za jakie kolwiek odpowiedzi.