Strona 1 z 1

[MK4] Zwiekszenie mocy w 1.9 i 2.5 TDI

: wt sie 26, 2008 17:39
autor: Lissu
Witajcie. Wiecie moze ile kucy mozna wyciągnąć w silniku 1.9(110), 2.5TDi(150)? Oraz na czym by to polegało?
Z góry dzieki.
Pozdr. :okej:

: wt sie 26, 2008 18:26
autor: damcio151
Na temat 1.9 poczytaj na forum, jest tego mnóstwo

: wt sie 26, 2008 18:28
autor: malutki
Lissu, popieram stwierdzenie kolegi wyzej. ale krotko piszac to najprosciecj zmieniajac program sterujacy praca silnika. jest troche firm specjalizujacych sie tym. nawet kilka osob na forum moze to zrobic

: śr sie 27, 2008 21:59
autor: jarol2002
Z obu silników zrobisz około 180 km tylko że w 1,9 musisz troszke więcej zainwestować.

: śr sie 27, 2008 22:41
autor: jaro4444
Aby z 2,5 TDI 150 KM osiągnąć 180 KM wystarczy sam program,
Aby to uzyskać z 1,9 TDI 110 KM (nie wiem dokładnie z którego bo jest ich wiele rodzajów) jednak generalnie trzeba zastosować:
- wiekszą turbinę,
- pompę 11,
- wtryski 230,
- FMIC,
- wskazane są dodatkowo - kolektor dolotowy od mocnych PD, chłodnica oleju od 130/150/163 KM PD,
- często potrzeba też mocniejszego sprzęgła,
- program

Teraz z inne beczki - jak zrobisz profesjonalnie z 1,9 TDI 170-180 KM będzie to kosztowało ok 5000 - 7000 zł, ale będzie to normalny silnik do eksploatacji na lata, lżejszy, mniej palący, znacznie tańszy w częściach jak 2.5 TDI. Takie 1.9 TDI jest dużo szybsze jak mocniejsze V6 2.5 bo jest lżejsze o ponad 100 - 150 kg.

2.5 to bezdenne kible, które jak się sypną (rozrząd) to naprawa kosztuje ok 8000 -10000!!!
Do tego licz za nową pompę VP 44 min 2000 zł jakby co i przejdzie Ci ochota na V6 2,5 TDI :green_fuck:

: śr sie 27, 2008 22:58
autor: malutki
jaro4444 pisze:2.5 to bezdenne kible
no moze nie az tak zle ale dosyc duzo czytalem ze te silniki nie nadaja sie do podkrecania. nawet seryjne egzemplarze potrzebuja specjalnej troski. kumplowi w a6 z takim motorkiem pasek rozrzadu pekl i glowice poszly sie jeb....
do modyfikacji bardziej polecam 1,9

: pt sie 29, 2008 22:27
autor: jaro4444
malutki pisze:no moze nie az tak zle ale dosyc duzo czytalem ze te silniki nie nadaja sie do podkrecania. nawet seryjne egzemplarze potrzebuja specjalnej troski. kumplowi w a6 z takim motorkiem pasek rozrzadu pekl i glowice poszly sie jeb...
Szanowny Kolego pisać trzeba publicznie potwierdzone informacje a nie to co nam się wydaje. Więc odnośnie "rozrządu" nie miałem na myśli pasków a wycierające się albo pękające wałki rozrządu.
Jakby było Ci mało to dalsze "kwiatki" 2,5 TDI V6:
- umierające nagminnie pompy wtryskowe VP44 - umiera albo mechanika albo elektronika, jak padnie to nie możesz zastosować innej pompy VP44 (z inną literką kodu VW, nawet młodszej choćby ze Skody Superb 163 KM) bo ECU jest dzielone na pompę i komputer, w związku z tym jedno bez drugiego nie chce chodzić, trzeba zgrywać to od podstaw. Przez to bardzo poszukiwana jest pompa z końcówką nr "J" od 2.5 TDI 180 KM bo jest rzadko spotykana.
- rozrząd w sensie "paski" samw sobie nie stanowi większego problemu, pod warunkiem terminowej wymiany, jednak wałki rozrządu (4 szt) wycierają się nagminnie lub pękają. Powoduje to spadek mocy, dymienie, nierówną pracę a w skarajnych wypadkach motor staje bo dźwigienki zaworowe spadną z popychaczy i cylinder przestanie pracować. Do tego trzeba wymienić 24 "kamienie" (dźwigienki zaworowe), 24 popychacze hydrauliczne, cały "rozrząd" czyli paski, rolki ... i robi się rachunek na ponad 12 000 zł!!!
- zapychająca się odma skrzyni korbowej powoduje niedostateczne ciśnienie oleju w głowicach,
- po wyjeźdzeniu paliwa poniżej pewnego poziomy (w "eżektorze" gdzie podaje pompa paliwowa paliwo, musi być min 0.4 l paliwa) bo inaczej silnik wyłączy się ponieważ zadziała zabezpieczenie, by to zlikwidować należy zatankować samochód do pełna!!!
- jeśli dojdzie do zapowietrzenia pompy wymaga ona specjalnego algorytmu odpowietrzania i często wspomagania jej pompą podciśnieniową (zassysającą paliwo)

Jakby tego było mało to są cieżkie i dużo palące silniki.
Co do modów - nawet po zrobieniu dobrego programu 2.5 TDI mają słaby dół i nie błyszczą mocą.

Krótko - mając do wyboru 1.9 TDI AWX lub AVF (z mocnym dołem) i 2.5 TDI nie zastanawiam się nawet 10 sek i wybieram PD.
Wybierając pomiedzy 2.5 TDI a 1.9 VP godzę się na uzyskanie "tylko" ok 160-170 KM z 1.9 TDI i śmigam bezawaryjnie następne 200 kkm :helm:

: sob wrz 13, 2008 14:20
autor: grzegorzp
a co myślicie o podkręcaniu 2.5tdi r5? na ile wychodzą, i jak z ich trwałością?