[MK4] Zwiekszenie mocy w 1.9 i 2.5 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[MK4] Zwiekszenie mocy w 1.9 i 2.5 TDI
Witajcie. Wiecie moze ile kucy mozna wyciągnąć w silniku 1.9(110), 2.5TDi(150)? Oraz na czym by to polegało?
Z góry dzieki.
Pozdr.
Z góry dzieki.
Pozdr.
- malutki
- Forum Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
- Lokalizacja: Opole/Krapkowice
- Kontakt:
Lissu, popieram stwierdzenie kolegi wyzej. ale krotko piszac to najprosciecj zmieniajac program sterujacy praca silnika. jest troche firm specjalizujacych sie tym. nawet kilka osob na forum moze to zrobic
Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra
Szafa gra
Aby z 2,5 TDI 150 KM osiągnąć 180 KM wystarczy sam program,
Aby to uzyskać z 1,9 TDI 110 KM (nie wiem dokładnie z którego bo jest ich wiele rodzajów) jednak generalnie trzeba zastosować:
- wiekszą turbinę,
- pompę 11,
- wtryski 230,
- FMIC,
- wskazane są dodatkowo - kolektor dolotowy od mocnych PD, chłodnica oleju od 130/150/163 KM PD,
- często potrzeba też mocniejszego sprzęgła,
- program
Teraz z inne beczki - jak zrobisz profesjonalnie z 1,9 TDI 170-180 KM będzie to kosztowało ok 5000 - 7000 zł, ale będzie to normalny silnik do eksploatacji na lata, lżejszy, mniej palący, znacznie tańszy w częściach jak 2.5 TDI. Takie 1.9 TDI jest dużo szybsze jak mocniejsze V6 2.5 bo jest lżejsze o ponad 100 - 150 kg.
2.5 to bezdenne kible, które jak się sypną (rozrząd) to naprawa kosztuje ok 8000 -10000!!!
Do tego licz za nową pompę VP 44 min 2000 zł jakby co i przejdzie Ci ochota na V6 2,5 TDI :green_fuck:
Aby to uzyskać z 1,9 TDI 110 KM (nie wiem dokładnie z którego bo jest ich wiele rodzajów) jednak generalnie trzeba zastosować:
- wiekszą turbinę,
- pompę 11,
- wtryski 230,
- FMIC,
- wskazane są dodatkowo - kolektor dolotowy od mocnych PD, chłodnica oleju od 130/150/163 KM PD,
- często potrzeba też mocniejszego sprzęgła,
- program
Teraz z inne beczki - jak zrobisz profesjonalnie z 1,9 TDI 170-180 KM będzie to kosztowało ok 5000 - 7000 zł, ale będzie to normalny silnik do eksploatacji na lata, lżejszy, mniej palący, znacznie tańszy w częściach jak 2.5 TDI. Takie 1.9 TDI jest dużo szybsze jak mocniejsze V6 2.5 bo jest lżejsze o ponad 100 - 150 kg.
2.5 to bezdenne kible, które jak się sypną (rozrząd) to naprawa kosztuje ok 8000 -10000!!!
Do tego licz za nową pompę VP 44 min 2000 zł jakby co i przejdzie Ci ochota na V6 2,5 TDI :green_fuck:
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- malutki
- Forum Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
- Lokalizacja: Opole/Krapkowice
- Kontakt:
no moze nie az tak zle ale dosyc duzo czytalem ze te silniki nie nadaja sie do podkrecania. nawet seryjne egzemplarze potrzebuja specjalnej troski. kumplowi w a6 z takim motorkiem pasek rozrzadu pekl i glowice poszly sie jeb....jaro4444 pisze:2.5 to bezdenne kible
do modyfikacji bardziej polecam 1,9
Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra
Szafa gra
Szanowny Kolego pisać trzeba publicznie potwierdzone informacje a nie to co nam się wydaje. Więc odnośnie "rozrządu" nie miałem na myśli pasków a wycierające się albo pękające wałki rozrządu.malutki pisze:no moze nie az tak zle ale dosyc duzo czytalem ze te silniki nie nadaja sie do podkrecania. nawet seryjne egzemplarze potrzebuja specjalnej troski. kumplowi w a6 z takim motorkiem pasek rozrzadu pekl i glowice poszly sie jeb...
Jakby było Ci mało to dalsze "kwiatki" 2,5 TDI V6:
- umierające nagminnie pompy wtryskowe VP44 - umiera albo mechanika albo elektronika, jak padnie to nie możesz zastosować innej pompy VP44 (z inną literką kodu VW, nawet młodszej choćby ze Skody Superb 163 KM) bo ECU jest dzielone na pompę i komputer, w związku z tym jedno bez drugiego nie chce chodzić, trzeba zgrywać to od podstaw. Przez to bardzo poszukiwana jest pompa z końcówką nr "J" od 2.5 TDI 180 KM bo jest rzadko spotykana.
- rozrząd w sensie "paski" samw sobie nie stanowi większego problemu, pod warunkiem terminowej wymiany, jednak wałki rozrządu (4 szt) wycierają się nagminnie lub pękają. Powoduje to spadek mocy, dymienie, nierówną pracę a w skarajnych wypadkach motor staje bo dźwigienki zaworowe spadną z popychaczy i cylinder przestanie pracować. Do tego trzeba wymienić 24 "kamienie" (dźwigienki zaworowe), 24 popychacze hydrauliczne, cały "rozrząd" czyli paski, rolki ... i robi się rachunek na ponad 12 000 zł!!!
- zapychająca się odma skrzyni korbowej powoduje niedostateczne ciśnienie oleju w głowicach,
- po wyjeźdzeniu paliwa poniżej pewnego poziomy (w "eżektorze" gdzie podaje pompa paliwowa paliwo, musi być min 0.4 l paliwa) bo inaczej silnik wyłączy się ponieważ zadziała zabezpieczenie, by to zlikwidować należy zatankować samochód do pełna!!!
- jeśli dojdzie do zapowietrzenia pompy wymaga ona specjalnego algorytmu odpowietrzania i często wspomagania jej pompą podciśnieniową (zassysającą paliwo)
Jakby tego było mało to są cieżkie i dużo palące silniki.
Co do modów - nawet po zrobieniu dobrego programu 2.5 TDI mają słaby dół i nie błyszczą mocą.
Krótko - mając do wyboru 1.9 TDI AWX lub AVF (z mocnym dołem) i 2.5 TDI nie zastanawiam się nawet 10 sek i wybieram PD.
Wybierając pomiedzy 2.5 TDI a 1.9 VP godzę się na uzyskanie "tylko" ok 160-170 KM z 1.9 TDI i śmigam bezawaryjnie następne 200 kkm
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 22:34 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości