Strona 1 z 4

VW BORA TDI 90 KM AGR 1999 - power up...

: śr maja 07, 2008 18:28
autor: luzipower
Witam

chyba nadszedł czas na mnie ! Zakładam temat, ponieważ chce wszystko tu opisać oraz będę potrzebował pomocy z różnymi rzeczami !

Może na początek plany jakie mi się wymyśliły :-):
1. Końcówki bosch 216 (zaliczony)
2. kolektor dolotowy ASZ (zaliczony)
3. FMIC (zaliczony)
4. mocniejsza Turbinka
5. pompa 11 (czasowo zrezygnowałem)
6. skrzynia 6 (całkiem zrezygnowałem)
7. sprzęgło (zaliczony)
8. map sensor
9. wydech (zaliczony)
10. virus

Wszystko to są pieniążki, więc będzie to trochę trwało ! ale mam zamiar sukcesywnie do tego dążyć !

1. bosch 216
zakupiłem 216 od kolesia z allegro:
http://www.allegro.pl/item356480570_kon ... v_afn.html
- Po czym mogę poznać, czy naprawdę są 216-stki ? bo na opak. nigdzie nie jest to uwzględnione (na opakowaniu jest France, a na końcówkach Brasil) numer katalogowy: 2 437 010 060
- Gdzie w poznaniu (lub okolicy) jest dobry pompiarz ? słyszałem o kostrzynie, ale nie mam niamiarów
- przedwtrysk na 220 barów ? bo sprzedający mówił na 210.... ?

2. kolektor dolotowy
Będę zaślepiał EGR-a i przy okazji stwierdziłem, że jak mam czyścić stary dolot to sobie kupie z szerszymi kanałami (jak pisał Cowboy - bedzie lepiej dotleniony) więc zakupiłem od silnika 130-konnego ASZ - aby wyjście było na lewą stronę do EGR, jak w moim oryginale.
http://photos01.allegro.pl/photos/orygi ... /357640172
(będzie fotorelacja co i jak)

3.FMIC
mam zamiar kupić uniwersalny z allegro:
http://www.allegro.pl/item353496253_uni ... fmic_.html
i upchnąć go w oryginalny zderzak (będzie fotorelacja)

4. Turbinka
Nie wiem kompletnie na co się porwać - coś czytałem o GT18, ale ona ma zmienną geometrię... koleś z allegro:
http://www.allegro.pl/item354786219_tur ... _gt18.html
mówi mi, że to nie za bardzo przejdzie i, że jak już to wysłać mu swoją i przerobi łopatki od jakiegoś 2.0 HDI
Co mówicie ? bo wolał bym zakupić jakąś i oddać moją w rozliczenie jak da rade...

albo będę się wzorował na jaro4444 turbina Garett GT1749VB z silnika TDI ARL cio ?

5. Pompa 11
Przeróbka u kolegi Trochima !

6. Skrzynia 6
Skoro autko ma pomiatać to na 5 za dużo nie zdziałam ! więc 6-teczka albo DRW, albo FMH

pytanie - czy przy MKIV jest to samo co w leonie jaro4444 ? czyli potrzebuje:
- skrzynia 6 z górną łapą,
- półosie,
- rozrusznik od skrzyń 6,
- sprzęgło z dwumasem 240 mm,
- wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni,
- wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów,
- gałka 6
- kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać),
- śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5.

myśle, że w 2000 zł się zamknie....

7. sprzęgło
do zwykłej skrzyni 5 to już wiem, że jednomas i VR6, ale do 6 240mm to już nie wiem jak wzmocnić - jakaś porada ?

8. Map sensor
taki oto o może być ?
http://www.allegro.pl/item360097828_map ... _nowy.html

9. Wydech

wywale Katalizator i założe jakieś ładne końcówki...

10. virus

pytałem się, rozglądałem, ale chyba jednak porwę się do Stolicy - jako, że mam do wawki 300 km-ów, więc stwierdziłem, że polece tylko raz pod koniec grzebania i albo się rozczaruje, albo nie :-P

ktoś coś może powiedzieć o owych modach ? z czymś przesadzam ? coś niepotrzebnie ? ile mogę liczyć przy takim tuningu ?

: śr maja 07, 2008 22:14
autor: cowboy
luzipower pisze:zakupiłem 216 od kolesia z allegro:
http://www.allegro.pl/ite...vw_asv_afn.html
jakbys sie mnie zapytał to miałbyś za 700 PLN :)
luzipower pisze:przedwtrysk na 220 barów ? bo sprzedający mówił na 210.... ?
ja bym proponował 225/305, po kilku tys km i tak spadnie lekko cisnienie

no i jeszcze olałbym zmiane skrzyni, AGR ma mocne sprzegło... na 216 nie osiągniesz az takiej mocy żeby zmieniać koniecznie skrzynie

do tego zestawu (pompa 11) i GT18 to bardziej 230 trzeba zapodac

: śr maja 07, 2008 22:34
autor: Sztomel
Musisz się też zastanowić nad sterowaniem turbiną o zmiennej geometrii bo u Ciebie jest niestety inaczej niż np. u mnie w ALH.

: śr maja 07, 2008 22:39
autor: luzipower
wiem, że gdzie niegdzie idzie taniej wychechłęcić 216... moja strata :-/ !

oki - to poproszę aby mi ustawił 225/305

z tą skrzynią chodzi mi o to, że moja 5-tka maxa ma 190 4200-4300 obr., więc v-przelotowa 160-170 nie więcej ! dość dużo jeżdżę i chciałbym , aby a) był "w miarę" oszczędny przy dużych prędkościach b) bym mógł sobie przekraczać 200 (np. na autobanach) oczywiście, jeżeli plany o skrzyni upadną to sprzęgło od VR6 i będzie si ! (2-mas mi siada !)

mówicie, że odpuścić 6-stkę ? fakt faktem to będzie najdroższe i najwięcej się przy tym napoce (skompletowanie części + przekładka)

końce już są - raczej już nie będę zmieniał na 230, więc lepiej zejść w dół i zostawić pompe 10, GT17 ???

[ Dodano: 07 Maj 2008 22:43 ]
Sztomel pisze:Musisz się też zastanowić nad sterowaniem turbiną o zmiennej geometrii bo u Ciebie jest niestety inaczej niż np. u mnie w ALH.
właśnie po to zapodałem owy temacik ! bo chce trochę osiągnąć, ale bez przesadyzmu z grzebaniem ! a wiem, że z waszą wiedzą wybiorę najlepsze dla mnie wyjście !

: czw maja 08, 2008 03:21
autor: Sztomel
Zapodam przykładowy wycinek z forum www.tdi-tuning.pl (warto się na to forum w Twoim przypadku zalogować, to kopalnia wiedzy w modowaniu aut):
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=344

[ Dodano: 08 Maj 2008 08:43 ]
warto również przegrzebać zasoby www.streetracing.pl w dziale TDI.

: czw maja 08, 2008 09:57
autor: cowboy
ja bym zapodał 216 na Twoje wtryski AGR

do tego FMIC, turbo z ARL-a

wystroił to to i wtedy mozesz zrobić sobie stage 2 jak Ci bedzie mało

po wirusie bedziesz na V biegu dokręcał do 4600 wiec ponad 200 km/h

: czw maja 08, 2008 16:12
autor: bvw08
oki 4600obr ale jechać tak trasą ponad 100km to męczarnia dla silnika. Na 6 biegowej przy 200 jest troszkę powyzej chyba 3500obr ale jak się mylę to poprawcie

: czw maja 08, 2008 20:11
autor: cowboy
oki 4600obr ale jechać tak trasą ponad 100km to męczarnia dla silnika
jak ktoś chce latać 4600 rpm, czyli okolice 220km.h przez 100km non stop to niech kupic odpowiednie do tego celu auto

proponuje Audi S4 ... w żadnym wypadku dyzla :)

: pt maja 09, 2008 09:44
autor: luzipower
chyba masz racje Cowboy ! więc co - pozostaje zakupić turbo od ARL :-)

: pt maja 09, 2008 15:47
autor: g-o-q
masz dużo do zrobienia, ale będzie wymiatał.
Powodzenia

: pt maja 09, 2008 16:01
autor: luzipower
g-o-q pisze:masz dużo do zrobienia, ale będzie wymiatał.
Powodzenia
dzięki ! nie mogę się doczekać grzebania !

: pt maja 09, 2008 17:13
autor: bvw08
odpowiednia skrzynia i można latać okolice 200 bez specjalnego wysiłku dla silnika (poniżej 3500 obr) ale po co to wszystko jak zdarzają się maruderzy którzy lewym pasem pędzą 100 i uważają że nikt więcej nie może jechać

: sob maja 10, 2008 13:56
autor: Niemiec
koledzy, a jaka turbinka by była najlepsza do AGRa? Chodzi mi o to żeby było jak najmniej rozoty z jej montażem.

: ndz maja 11, 2008 08:31
autor: cowboy
Niemiec pisze:koledzy, a jaka turbinka by była najlepsza do AGRa? Chodzi mi o to żeby było jak najmniej rozoty z jej montażem.
luzipower pisze:pozostaje zakupić turbo od ARL