Strona 1 z 4

Racingowe paliwo do diesla

: wt lut 12, 2008 13:40
autor: cowboy
Audi w Le Mans podobno smigało na jakimś paliwie o licznie cetanowej 70.. i osiągało moc przy 6000 rpm

w USA cumminsy zalewają jakimś bio-wytworem farmerów :P

czy jest jakieś oficjalne paliwo racingowe do śmierdzieli, tak jak wysokooktanowe paliwa do benzyniaków

może można coś pomieszać samemu :P

czy wyższa liczba cetanowa, czyli lepsza się zdolnośc do samozapłonu może spowodowac że da się diesla bezpiecznie i efektywnie zakręcić do 6000 rpm ?

znalazłem coś takiego:

http://sklep.istore.pl/sklep,1355,,,03, ... 441,0.html

ktoś to testował?

: wt lut 12, 2008 13:43
autor: Dario84
Cowboy chcesz jezdzic na paliwie racingowym :grin: ??

: wt lut 12, 2008 13:44
autor: cowboy
Dario84 pisze:Cowboy chcesz jezdzic na paliwie racingowym :grin: ??
tak, kupię taką beczkę

Obrazek

zaleje gofra, zdejme limiter na obroty i zobacze czy korba wyjdzie bokiem :P

: wt lut 12, 2008 13:45
autor: Dario84
Hehe bedzie chyba pierwszy test wytrzymalosci silnika na obroty :green_fuck:

: wt lut 12, 2008 14:49
autor: mirass
cowboy pisze:
Dario84 pisze:Cowboy chcesz jezdzic na paliwie racingowym :grin: ??
tak, kupię taką beczkę

Obrazek

zaleje gofra, zdejme limiter na obroty i zobacze czy korba wyjdzie bokiem :P
ja przy 5tys zmieniam bieg :satan:

co do dodatków..obecnie jeden testuje...zmniejszyła się ilość dymu, wada - trudna dostępność specyfiku i spora $$$$

: wt lut 12, 2008 15:11
autor: cowboy
mirass pisze: ja przy 5tys zmieniam bieg :satan:
chodzi o to żeby zmieniać przy 6000 rpm, a moment żeby nie spadał lawinowo, wtedy 300KM pęknie :)
mirass pisze:co do dodatków..obecnie jeden testuje
ciekawe czy oprócz róznicy w zadymieniu widać róznice na dynomecie ?

: wt lut 12, 2008 15:43
autor: twardy
mirass pisze:spora $$$$
spora , 17pln za literek :hmm:
cowboy pisze:widać róznice na dynomecie ?
jak ma wieksza liczbe cetanowa to napewno ,

: wt lut 12, 2008 16:21
autor: PiotrusVW
ja gdzies czytalem ze wiecej niz jakies 5500obr nie zakrecisz diesla z przyczyn technologicznych

: wt lut 12, 2008 16:29
autor: zaprzal
cowboy, mysle, ze to paliwo nie pozwoli Ci sie krecic jak TD ;)

PiotrusVW pisze:ja gdzies czytalem ze wiecej niz jakies 5500obr nie zakrecisz diesla z przyczyn technologicznych
ja slyszalem, ze do 3200, powyzej silnik wybucha, bo to diesel

: wt lut 12, 2008 17:33
autor: cowboy
zaprzal pisze:mysle, ze to paliwo nie pozwoli Ci sie krecic jak TD ;)
w sesnie że TO akurat paliwo i tak nie pomoże ?

a co z podaną gęstością

824 kg/m3

zwykle dla ON podaje się około 0,84-0,85

więc jesli gnojówka rzadsza to teoretycznie więcej powinna pompa wcisnąć paliwa do cylindrów

jeśli ma większą liczbę cetanową to się powinno szybciej zapalic i szybciej spalić

czyli niby to o co nam chodzi ?

: wt lut 12, 2008 17:39
autor: zaprzal
na pewno jest lepsze niz to co lejesz na stacjach i (byc moze) pozwala na osiaganie wiekszej mocy, ale nie sadze, ze cudownie sprawi, ze silnik bedzie warto krecic az 1000 obrotow wyzej...

: wt lut 12, 2008 17:49
autor: Buczek21
Głównym ogranicznikiem "wkręcalności" kopciuchów jest czas potrzebny na odparowanie oleju napędowego z stanu ciekłego w lotny w komorze spalania...
I tyle,dlatego kopciucha nigdy nie ukręcisz do 9 tys :hmm: Chyba ze nie bedziesz lał ON :jezor:

: wt lut 12, 2008 18:18
autor: zaprzal
tez nie do przesady... bo diesle na pośrednim wtrysku troche wyzej sie kreca niz te na bezpośrednim, a paliwo lejemy raczej to samo ;) mysle, ze decydujacy wplyw ma konstrukcja silnika/komor spalania/ukladu wtryskowego/masa dolu silnika i elementow wirujacych... no i oczywiscie czy nie ma po drodze jakichs zwezek na dolocie i wydechu ;)

: wt lut 12, 2008 20:11
autor: arwam
Ja sądzę że to skok tłoka jest przeszkodą dla silników 1.9 w szybkim kręceniu się.
weźmy dla porównania dwa silniki które śr. cyl. mają bardzo podobną ale różnią się znacznie skokiem tłoka.
1.6TD kręci się wysoko ale już 1.9TD pomimo niemal identycznej konstrukcji już nie warto kręcić do takich obrotów.