Strona 1 z 10

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

: czw lut 07, 2008 23:03
autor: scherfen
Witam!
Na wstępie zaznaczam że opcji szukam używam od tygodnia ale zostało pare nie odpowiedzianych pytań w mojej głowie dlatego prosze was o pomoc.

Mam autko z silniczkiem AFN i chciałbym go troche podkręcić - celuje w jakieś 150-160KM.

Z tego co się specjalistów naczytałem na forum powinno się obyć wymianą turbo na AWX, wtryskami 216 no i softem. Nie chciałbym robić ani FMIC ani sprzęgła jeżeli da się tego uniknąć.

Nabyłem już turbo od AWX no i się troszke zszokowałem jak zobaczyłem wybite na tabliczce "made in Romania" :/ Czy to nie jest jakiś mało trwały szajs???
Czy to turbo pasuje idealnie Plug&Play do AFN? Czy potrzebne są przeróbki flansz lub coś w tym stylu?

Wtryski chciałem poszukać gdzieś na necie (może uda się coś taniej). Podpowiedzcie mi jak mam szukać. Jaki numer fabryczny VW mają te wtryski 216? W silnikach, o jakim oznaczeniu były one montowane? Jakiej firmy mają być wtryski? Tylko Bosch? Czy jakieś inne też są niezłe i trwałe?

Czy pod w/w modyfikacje podejdą też wtryski 230 ? Mam możliwość zakupu ich dość promocyjnie ale nie wiem czy jest sens i czy nie będą "ciekły" za mocno. Pompa raczej zostaje seria i tu małe pytanko znowu: Czy w AFN jest pompa 10mm? I czy potrzebna jest jej modyfikacja aby osiągnąć te 150-160KM?

No i jeszcze jedno super ważne: czy znacie kogoś w Szczecinie lub okolicy co ma fajną hamownie i potrafi robić dobry sofcik do VAGów?

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi a w szczególności za zabranie głosu przez takie mądre głowy jak np. Cowboy - naczytałem się jego postów i ma naprawde mega wiedze i praktykę w tym temacie :)

Pozro znad morza ;)
Scherfen

: czw lut 07, 2008 23:22
autor: Cinek
nie mam wiedzy jak cowboy, ale powiem ci że jak chcesz mieć 150 KM to podstawą jest cooler, bo na twoim w ciepłe dni bedzie można jajka smażyć. pozatym 150-160 km to konkretna przeróbka :chytry: 130 miały różne mocowania rury do powietrza, zależy jaką masz, na szybkozłączke czy jeszcze po staremu. pozatym troche rzeźby z montażem ale niec wielkiego
co do sprzęgła zależy jak bedzie napisany program i jak bedziesz jeździł, może wytrzymać seryjne a może pójść z dymem w momencie
co do wtrysków nie znam sie :bigok:

: pt lut 08, 2008 00:16
autor: rob555
Nie mam najlepszego zdania o tych turbinach made in romania...ale moze bedziesz mial fart ;)
Do 150-160KM potrzebujesz juz duzego coolerka bo tak jak przedmowca napisal bedzie cieplutko. Pompa 10 powinna dac tyle (na 230) jak sprawna ale skrocisz jej zywot. Pozatym Nm beda leciec na leb na szyje w gornych rejestrach obrotow (maly wydatek paliwowy).

: pt lut 08, 2008 00:25
autor: homsky
scherfen pisze:Nie chciałbym robić ani FMIC ani sprzęgła jeżeli da się tego uniknąć.
No jeśli celujesz w około 160PS to bez FMIC sie nie obejdzie, o ile zimową porą ta rade na takim setupie polatać, to w lecie będzie nieciekawie a tego pewnie wolałbys uniknąć .
Także jeśli mają byc okolice 160PS bez FMIC sie nie obejdzie.

Druga opcja jest taka że jeśli nie chcesz robić FMIC i sprzęgła to żeby nie bylo klopotów zatrzymujesz się w okolicach 140-145PS i ~300-320Nm , jeśli seryjne wtryski i pompe masz w dobrej kondycji to z turbem z AWX zrobi to bez kłopotu i nie bedziesz potrzebował 216-tek, a jeśli ktos sie postara i poprowadzi ładnie moment to autko bedzie fajnie latało , masz juz kupione turbo z AWX i dobrze , nie trzeba bedzie meczyc starej turbiny z AFNa wysokimi cisnieniami przy duzych obrotach , a ta GT17 będzie lajtowo pracowała.

Także wybór należy do Ciebie , inaczej sie raczej nie da podejśc do tego tematu , ale pewnie jeszcze kilku fachmanów z "branży" w temacie sie wypowie i cos poradzi konkretnego.
scherfen pisze:Nabyłem już turbo od AWX no i się troszke zszokowałem jak zobaczyłem wybite na tabliczce "made in Romania" :/ Czy to nie jest jakiś mało trwały szajs???
Czy to turbo pasuje idealnie Plug&Play do AFN? Czy potrzebne są przeróbki flansz lub coś w tym stylu?
Kilku ludzi lata na Made in Romania i nie narzeka, chyba to jest kwestia jak sie trafi , jest pewien odsetek felernych turbin i albo sie na taką trafi albo nie.
Co do montażu GT17 to z tego co sie orientuje to pasuje bez problemu tylko trzeba jakąs przejściówke zastosować na stronie zimnej, ale nie jetem tego na 100% pewien , niech ktos potwierdzi co zmienial z GT15 na GT17

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 23:27 ]
homsky pisze:pewnie jeszcze kilku fachmanów z "branży" w temacie sie wypowie i cos poradzi konkretnego.
rob555, juz to zrobił....

: pt lut 08, 2008 02:11
autor: scherfen
rob555 pisze:Nie mam najlepszego zdania o tych turbinach made in romania...ale moze bedziesz mial fart ;)
Do 150-160KM potrzebujesz juz duzego coolerka bo tak jak przedmowca napisal bedzie cieplutko. Pompa 10 powinna dac tyle (na 230) jak sprawna ale skrocisz jej zywot. Pozatym Nm beda leciec na leb na szyje w gornych rejestrach obrotow (maly wydatek paliwowy).
Czyli wnioskuje że pompa oryginał w AFN ma 10mm i żeby nie zamęczyć pompy lepiej zastosować wtryski 216 ? Czy tak?

Co do turbo? Czy zalecany jest też montaż kolektora od AWX?

Czy potrzebne jest montowanie zegarów np. dodatkowego od turbodładowania do latania sobie takiego lajtowego? Chodzi mi o to czy kontrolowanie tego jest takie ważne. Auto jest w sumie dość "cywilne" i wolałbym żeby takie zostało.

No i nadal super ważne pytanie: kogo z okolic zachodniopomorskich byście polecili do zrobienia softu jak i ogólnie jako mentora i mecenasa moralnego tych przeróbek?

PS
A co do mojego turbo z AWX to mam takie jak tu na fotkach (podlookane u Cowboy'a - mam nadzieje że się nie obrazi ze pożyczylem :hmm: )
Podejdzie plug&play zamiast ori z AFN czy będzie trzeba modzić????

Obrazek
Obrazek

: pt lut 08, 2008 08:33
autor: Dario84
Turbo AWX podejdzie bez problemu tylko musisz sobie zalatwic przejsciowke na stone zimna, tzw. szybkozlaczke.

Co do softu nie wiem skad jestes ale Rob555 jest z Gdanska, wiec podbij do niego jak masz blisko.

Ja nie chcialem turbiny AWX po tym co o nich slyszalem dlatego kupilem hybryde AWX/ARL, cena podobna jak za AWX wiec nie bylo sie co zastanawiac :).

Ja zrobilem na serii AFNa z tym turbo max 153 PS i 333Nm, ale chcialem bardziej plaski wykres Nm wiec teraz mam ok 150PS, i 310Nm.

FMIC - tak jak wyzej koledzy napisali w lecie nie obejdzie sie bez FMICa.

Pompa - mysle ze na 216 da rade zrobic wiecej jak 160PS jesli pompa 10mm jest zdrowa, zostanie to przeze mnie niedlugo sprawdzone :).

Generalnie do 160PS musisz miec Turbo AWX lub lepsze, 216, pompa 10mm, FMIC, i program. Jesli program bedzie z glowa zrobiony sprzeglo seryjne bez problemu wytrzyma.

Tyle ode mnie i powodzenia w modach.

: pt lut 08, 2008 08:58
autor: souler
w zachodniopomorskim masz kolege leo... - taki nick ma na tym forum. dokladne namiary na niego szukaj u kolegi TDI86, bo ostatnio chipowal u niego arla i jest zadowolony. zreszta poczytaj w dziale kille...

: pt lut 08, 2008 09:44
autor: cowboy
Kilku ludzi lata na Made in Romania i nie narzeka, chyba to jest kwestia jak sie trafi , jest pewien odsetek felernych turbin i albo sie na taką trafi albo nie.
nie ma reguły, ja zakatowałem made in Italy :P

jeśli ma przetoczony wałek to trzeba delikatnie z ciśnieniem na wysokich rpm bo lubią pęknąc i stawać w poprzek... jeśli ma normalny wałek to bedziesz smigał na 1,5 Bara i pożyje..

Turbina podchodzi PnP - zresztą jak czytałeś mój temat to wszystko jest tam napisane
flansza i spływ oleju pasuje, poluzowujesz śrubeczki i przekręcasz muszle zimną tak jak w AFN - ale musisz dorobić złączke

możesz też kupić wąż oryginalny i obciąć go i zacisnąć opaską na ori rurze z AFN

co do wtrysków to nawet jak chcesz 145-150KM to proponuje Ci sprzedać swoje AFN-y i zrobić sobie hybrydki, zawsze to masz nowe końcówki i nie męczysz tak pompy...

jeśli masz okazje na 230 to bierz, bedziesz miał potencjał :)

w Twoim rejonie wal do LEO , albo do rob555

co do FMIC to jeśli nie masz klimy to można coś tam upchnąć :)

: pt lut 08, 2008 14:35
autor: scherfen
Problem polega na tym że właśnie jest klima :( Już sie przyglądałem i nie ma tam naprawde miejsca z przodu żeby to sensownie upchnąć i jeszcze żeby przewiew był.
Jedna ważna rzecz o której na wstępie zapomniałem napisać - u mnie silnik jest zamontowany wzdłużnie bo to A4 - czy ma to jakieś większe znaczenie?

Przyglądnąłem się dokładnie mojemu Interocoolerowi i musze powiedzieć że on nie jest wcale taki mały. Jest co prawda krótszy niż te "wasze" FMICe ale za to szerszy i grubszy. No i jest umieszczony całkiem konkretnie z przodu i ma chyba całkiem niezły przewiew zwłaszcza że nie mam tej dolnek kratki po prawej w zderzaku. Czy naprawde będzie miało to aż tak duży negatywny wpływ jakby został ori intercooler? I dlaczego skoro jest on podobnych rozmiarów i owiewany całkiem nieźle z przodu. Nie musi być może i 160 koni - ale ok 150 by sie przydało... tak do "przyjemniejszej" codziennej jazdy ;)

Wtryski - czy moge w moich wtryskach z AFN wymienić tylko końcówki na 216? Będzie to wymagało jakiś większych przeróbek wtrysków? Czy musze kupować całe nowe wtryski od innego motoru? Z jakich elementów (od których silników) robi się najlepiej te hybrydy?

No i jak szukać tych wtrysków - jakieś numery fabryczne VAG albo oznaczenia silników?

Czy końcówki muszą być boscha (bo słyszałem że i bosch zszedł na psy) czy mogą być jakiejś innej firmy? Słyszałem że przy tych rozpylaczach dwusprężynowych należy zawsze użyć zestaw naprawczy czyli: tulejka, przekładka i rozpylacz? Zgadza sie?

: pt lut 08, 2008 14:41
autor: cowboy
scherfen pisze:ale za to szerszy i grubszy
zloguj temp pod obciążeniem i bedzie wszystko jasne - dopóki nie przekraczasz 50-60 st w dolocie tragedii nie ma
scherfen pisze:czy moge w moich wtryskach z AFN wymienić tylko końcówki na 216
możesz
scherfen pisze:No i jak szukać tych wtrysków - jakieś numery fabryczne VAG albo oznaczenia silników?
wszystko było na forum, są to zestawy naprawcze Boscha do silnika AXG, AHY z T5 o mocy 151KM

: pt lut 08, 2008 19:36
autor: siinski
Ja w zeszłym miesiącu kupowałem nowe końcówki (216 do AHY 151 PS) Boscha do zrobienia hybrydek .Płaciłem u mnie w Kostrzynie ( firma Fular ) 128 zł za sztukę,polecony pompiarz w Poznaniu przełożył mi końcówki i ustawił ciśnienie wtrysku 220 barów.Płaciłem 35 zł od sztuki.Teraz muszę to wszystko poskładać do kupy i zobaczyć jak śmiga.Ponieważ autko mam w automacie celuję w moc do 120 koni aby nie zamęczyć skrzyni.

: pt lut 08, 2008 20:17
autor: janek822
Witam, ja też sie zastanawiam nad modami jak powyżej kolega przedstawił, mam już sofcik i 216, troche moc mi pompa ogranicza dlatego uderzyłbym w 11 od razu albo przeróbka mojej na 11. FMIC i turbo obowiązkowo tylko kwestia jakie najlepiej, i czy aby silnik nie powie papa

: sob lut 09, 2008 14:34
autor: jaro4444
scherfen pisze:Mam autko z silniczkiem AFN i chciałbym go troche podkręcić - celuje w jakieś 150-160KM.

Z tego co się specjalistów naczytałem na forum powinno się obyć wymianą turbo na AWX, wtryskami 216 no i softem. Nie chciałbym robić ani FMIC ani sprzęgła jeżeli da się tego uniknąć.

Nabyłem już turbo od AWX no i się troszke zszokowałem jak zobaczyłem wybite na tabliczce "made in Romania" :/ Czy to nie jest jakiś mało trwały szajs???
Czy to turbo pasuje idealnie Plug&Play do AFN? Czy potrzebne są przeróbki flansz lub coś w tym stylu?

Wtryski chciałem poszukać gdzieś na necie (może uda się coś taniej). Podpowiedzcie mi jak mam szukać. Jaki numer fabryczny VW mają te wtryski 216? W silnikach, o jakim oznaczeniu były one montowane? Jakiej firmy mają być wtryski? Tylko Bosch? Czy jakieś inne też są niezłe i trwałe?

Czy pod w/w modyfikacje podejdą też wtryski 230 ? Mam możliwość zakupu ich dość promocyjnie ale nie wiem czy jest sens i czy nie będą "ciekły" za mocno. Pompa raczej zostaje seria i tu małe pytanko znowu: Czy w AFN jest pompa 10mm? I czy potrzebna jest jej modyfikacja aby osiągnąć te 150-160KM?

No i jeszcze jedno super ważne: czy znacie kogoś w Szczecinie lub okolicy co ma fajną hamownie i potrafi robić dobry sofcik do VAGów?
To ja Ci odpowiem po mojemu (nie zawsze zgodnie z tym co koledzy piszą).

Turbo potrzebujesz mocniejsze niż seria. Jeśli masz AWX i trafisz na dobry egzemplarz to pośmigasz bez bólu na nim. Osobiście wolę oryginał nowy AWX jak niepewną hybrydę, która może szybko zacząć pluć olejem albo świrować z ciśnieniem.

Jak zamontować takie turbo to masz już opisane.

Co do końcówek - 216 przy pompie 10 stykną Ci na moc ok 150-155 KM. Będą najtańszą opcją bo z wymianą końcówek w wyspecjalizowanym zakładzie zamkniesz się w ok 700-800 zł (bardzo ważny jest odpowiedni warsztat - znam już naście wypadków zjeb.... wymiany końcówek przez partaczy - po tym wóz nie chciał chodzić jak powinien a dopiero ponowna regulacja w Nadarzynie pomogła).
230 są oczywiście lepsze i pozwalają na uzyskanie nawet ok 165 KM przy pompie 10 ale kosztują 1200 zł + wymiana czyli ok 1400 zł za komplet.
Nie wiem jakie 230 możesz kupic ale jak Fratelli Bosio PP764 to bierz bez zastanowienia - przez dziurę 230 ta sama dawka paliwa przepłynie szybciej, wtrysk krócej trwa i silnik przez to mniej kopci, EGT jest niższe.
Do Ciebie wystarczą 216, ale jak masz FB w podobnej cenie to wybierz włoskie końcówki.

Teraz IC - jeśli nie ścigasz się non stop w mieście i nie jeździsz z bardzo dużymi prędkościami w długie trasy to seryjne IC wystarcza. Zobacz, ze golfy IV z silnikiem ASZ (130 KM PD) mają równie kijowe IC i dłubane na 165 KM jakoś jeżdzą. Wszystko zależy w jaką moc mierzysz - jak 216 i okolice 150-155 KM, doładowanie ok 1,4 bara to od biedy da się jeżdzić na seryjnym IC, jak 230, ładowanie 1,5 bara i ponad 160 KM to tylko FMIC.

Osobiście uważam, że lepszy jest FMIC ale jego zawsze dorobić można poźniej.

Co do tunera - są dwie zasady:
- musi byc to ktoś kto naprawdę wie co robi a nie tylko mu się wydaje,
- najlepiej jak jest blisko domu - jak coś się będzie srało to zawsze pomoże.

Pozdrawiam

: ndz lut 10, 2008 12:43
autor: janek822
A pytanie takie jeśli chodzi o turbine AWX to jaki jest jej nr? 038 145 702E, G czy to jest tylko ten?tylko takie do AWX wkładali? A jaka jest sytuacja z pompą która jest mocniejsza, która jest 11 a która 10? I czy do 1Z podejdzie każda inna i z jakimi oznaczeniami szukać?