Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
: pn gru 10, 2007 11:24
Może komuś się przyda.
W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek (robiona przez Borysa), musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ (inaczej rozstawione są śruby)
http://img355.imageshack.us/my.php?image=rurka7by.jpg
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.
Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.
Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,
Robocizna 100-150 zł przy opcji b).
Ja mam tak zrobione i warto, bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.
Na pytania szczegółowe też odpowiem jak coś.
W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek (robiona przez Borysa), musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ (inaczej rozstawione są śruby)
http://img355.imageshack.us/my.php?image=rurka7by.jpg
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.
Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.
Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,
Robocizna 100-150 zł przy opcji b).
Ja mam tak zrobione i warto, bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.
Na pytania szczegółowe też odpowiem jak coś.