Strona 1 z 4

Turbo AFN wytrzyma przy takim setupie?

: sob gru 01, 2007 22:32
autor: wojtek_sari
Witam, kolejne pytanie do bardziej doświadczonych :bigok:

Jako ze narazie nie mam kasy na zrealizowanie całych moich planów :( mam pare pytań :D

Chce zalozyć pompe 11mm(przerobioną przez kolege z forum) i wtryski z końcówkami o,230mm i jakoś "mądrze" to ogarnąć softem. Moje pytanie brzmi czy seryjne turbo to wytrzyma? W jaka moc można celować zakładająć seryjne 110KM? Chcę to zrobić okolo luty/marzec a na następny sezon zainwestować w turbo, jak myślicie ma to sens czy raczej będzie kręcić aż się ukręci ;>

Re: Turbo AFN wytrzyma przy takim setupie?

: sob gru 01, 2007 23:14
autor: rob555
wojtek_sari pisze:Witam, kolejne pytanie do bardziej doświadczonych :bigok:

Jako ze narazie nie mam kasy na zrealizowanie całych moich planów :( mam pare pytań :D

Chce zalozyć pompe 11mm(przerobioną przez kolege z forum) i wtryski z końcówkami o,230mm i jakoś "mądrze" to ogarnąć softem. Moje pytanie brzmi czy seryjne turbo to wytrzyma? W jaka moc można celować zakładająć seryjne 110KM? Chcę to zrobić okolo luty/marzec a na następny sezon zainwestować w turbo, jak myślicie ma to sens czy raczej będzie kręcić aż się ukręci ;>
OK 150KM powinno byc. Wiecej jak 1.25 bar nie ustawiaj bo wydajnosci i tak nie bedzie a szybciej sie urwie.

: ndz gru 02, 2007 12:20
autor: leo...
zanim się urwie - poleci sprzęgło ... :chytry:

: ndz gru 02, 2007 12:57
autor: jaro4444
W ile mierzysz docelowo? 11+230 to paliwowo jesteś w stanie w okolicach 200 albo i więcej kucy pociągnąć. Tylko czy warto taki potencjał paliwowy tworzyć, jak masz słabe turbo, wylot, dolot, SMIC, sprzegło?
Może podaj wartość mocy w jaką mierzysz i okaże się, że 11 nie jest potrzebna a zaoszczędzoną kasę warto w co innego dać.

: pn gru 03, 2007 17:39
autor: wojtek_sari
jaro4444, wiec sprawa jest taka:

Koło jednomasowe już doszło(tak jak pisałes :P ) Sprzegło z G60 już prawie kupione i w weekend będzie monter :okej: FMIC mam z rallye, koledzy pisali ze da rade :)

Obrazek

Obrazek

Wydech, zostanie seria, tyle ze bez kata i srodkowego, jedynie ostatni, sredniac chyba coś koło 50mm ??
jaro4444 pisze:słabe turbo,
no i tu własnie jest problem... Narazie brak kasy i perspektyw na turbo, a tak wogóle to jakie polecacie?

[ Dodano: 03 Gru 2007 16:44 ]
jaro4444 pisze:Może podaj wartość mocy w jaką mierzysz
powiem tak, w okolicach 140 da się osiągnąć samym chipem, no ale wolał bym jednak troche więcej, cieszył bym się jak by było najmniej 170 :)

: pn gru 03, 2007 18:54
autor: jaro4444
Więc masz:
- mocne sprzęgło,
- dobry FMIC,

Teraz jak z dolotem, jakie rury? Jaki masz kolektor dolotowy?
Zasilanie paliwem w takim razie możesz dać 11+230, bardzo delikatny program i będzie ok 140-145 KM.
Dalej to już większe turbo. Polecić można hybrydę. Skoro chcesz tak podciągnąć moc to w okolice 180 KM (więcej bym nie robił na VP jak ma długo jeździć) pozwoli na to np. hybryda od Karambola - gorąca GT18, zimna GT20, na grubym wałku z obudowie AWX.
Jak dasz taką to nadmucha dość do tej mocy i będzie miała stosunkowo niskie obroty i dużą trwałość.
Przy wymianie turba i przekroczeniu 1,5 bara ładowania zaczną się jaja ze sterownikiem od AFN (nie wyrobi). Trzeba dać MapSensor w dolocie i doprowadzić wiązkę (niech się fachowcy wypowiedzą Mirass albo Rogalotti).
W momencie dania dużego turba optymalnie by było dać 2,5" przelotowy wydech by nie dusiło suszarki.
Jak już podciągniesz moc pod 170-180 KM to bym się zastanowił nad podstawą filtra od silnika ARL/ASZ wraz z chłodnicą i filtrami na wkład. Nie wiem czy taki pasuje do bloku AFN ale coś pomyśleć trzeba o większej chłodnicy oleju.

Jak tak porobisz, będziesz miał mądry program to jest szansa, że pośmigasz długo i nie podniesie Ci czapki.
Dalsze wzrosty mocy to już turbo GT20/22, najlepiej inny dół silnika, stosowanie mocniejszych śrub do głowicy, dodatkowych chłodnic oleju.
Prześledź drogę AW69 a będziesz dużo wiedział i dowiesz się ile może być potknięć po drodze i ile to kosztuje... :chytry:
Powodzenia

: pn gru 03, 2007 19:06
autor: wojtek_sari
jaro4444 pisze:Zasilanie paliwem w takim razie możesz dać 11+230, bardzo delikatny program i będzie ok 140-145 KM.
czyli rozumiem ze blokuje mnei nadal turbo :( Bo tyle też moge wycisnąć na seryjne pompie (jesli 100% sprawna) + "216-tki" ?
Przy wymianie turba i przekroczeniu 1,5 bara ładowania zaczną się jaja ze sterownikiem od AFN (nie wyrobi). Trzeba dać MapSensor w dolocie i doprowadzić wiązkę (niech się fachowcy wypowiedzą Mirass albo Rogalotti).
to już ostudziło mój zapał, ale napewno zgłembie temat, oczywiście na ile mi pozwoli internet :D
jaro4444 pisze:Dalsze wzrosty mocy to już turbo GT20/22, najlepiej inny dół silnika, stosowanie mocniejszych śrub do głowicy, dodatkowych chłodnic oleju.
myśłe ze na ten sezon mi starczy ;) A za temat AW69 już siębiore :okej:

: pn gru 03, 2007 19:27
autor: rob555
GT20 bedzie i tak robic notlaufy.
Nominalne cisnienie na tej turbinie to 1.6 bara czyli po za skala mapsensora. Mozesz kombinowac z oszukaniem ale najlepiej od razu kompa od ASV zapodac (troche zabawy z wiazkami). Bedzie spokuj z mapsensorem i mozliwosc strojenia po kablu a nie wyjmujac kostki za kazdym razem.
Wracajac do szuszarki to GT20 ma sporego Laga i montowanie jej w AFN spowoduje ze brak bedzie Nm z dolu a u gory i tak bedzie sie cielo programem by korby nie wyszly za szybko bokiem albo uszczelki nie wydmuchalo. Czyli w sumie bedzie waski przedzial uzytecznych obrotow.
Jak cos to ja bym zapodal hybryde gt17 (wnetrze ARL) albo Gt18.
Zbiera sie prawie tak samo dobrze jak AWX a przy 1.5 bara jest o jakies 10KM wydajniejsza.

: pn gru 03, 2007 19:29
autor: jaro4444
wojtek_sari pisze:czyli rozumiem ze blokuje mnei nadal turbo Bo tyle też moge wycisnąć na seryjne pompie (jesli 100% sprawna) + "216-tki" ?
Tak blokuje Cię turbo.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem (stosunkowo jeszcze mało przeróbek, dość duża już moc) jest takie rozwiązanie:
- 216,
- seryjna pompa,
- turbo AWX albo hybryda na GT18 i grubym wałku,
- sprzęgło i FMIC już masz,
- mądry program.

Powinno wydać w granicach 150-160 KM, osobiście skłonny jestem obstawiać bliżej 150 KM-155 KM. Wtedy pompa ma jeszcze minimalny zapas. I takie rozwiązanie Ci polecam - ok. 155 KM, łagodny przebieg momentu, rozsądne dymienie i niskie zużycie paliwa. Silnik pochodzi jak seryjny na takim setupie i nic się nie będzie wysrywać.

Opcją w przód jest zastosowanie 230 + hybryda na GT18. Powinno wydać ponad 160 zdrowych czworonogów. Ale za samą różnicę w cenie wtrysków masz turbo. Poza tym włoskie końcówki jakoś specjalnie mnie nie przekonują do długodystansowego użytkowania. Ale może tylko marudzę :-k
rob555 pisze:Jak cos to ja bym zapodal hybryde gt17 (wnetrze ARL) albo Gt18.
Mamy podobne zdanie :grin:

: pn gru 03, 2007 20:27
autor: zaprzal
wojtek_sari pisze:Sprzegło z G60 już prawie kupione
według katalogu sprzeglo g60 bedzie takie samo jak w 90konnym TDI... moze lepiej zainwestuj w sprzeglo VR6?
http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19

: pn gru 03, 2007 20:47
autor: Fido_dido
masz jedno masa kupuj sachsa od vr6 u mnie wsio pasował a 228mm robi swoje

: pn gru 03, 2007 22:38
autor: wojtek_sari
zaprzal pisze:według katalogu sprzeglo g60 bedzie takie samo jak w 90konnym TDI... moze lepiej zainwestuj w sprzeglo VR6?
no niby tak, ale VR6 ma twardsze springi i mi moze gorzej prznosic drgania, byc glosniejsze bo przeznczone jest na 6 cylindrow, G60 ma te 160KM wiec powinno pociagnac... Fido_dido, jezdziles juz na VR6??

: pn gru 03, 2007 22:39
autor: jaro4444
Fido_dido pisze:masz jedno masa kupuj sachsa od vr6 u mnie wsio pasował a 228mm robi swoje
A od G60 to ile ma co? :goof:

Docisk od G60 jest ten sam co VR6 (Sachs 3082 231 031) więc jedyna różnica to tarcza sprzęgła, a konkretnie strojenie tłumika drgań skrętnych. A to właśnie docisk i skład okładziny warunkują przenoszony moment. Okładziny są z tego samego materiału więc można przyjąć, że i momenty są przenoszone takie same.

P.S. Sprzęgło od G60 mają też Transporter T4 2,5 Syncro. Wiem też, że ludzie latają w naprawdę mocnych 1,8 20VT na tym sprzegle i jest OK. Więc jak tam wytrzymuje to i wytrzyma dłubnięte TDI. :grin:
wojtek_sari pisze:G60 ma te 160KM wiec powinno pociagnac...
Sprzęgło rozpatruje się pod względem przenoszonego max. momentu a nie mocy. :D

: pn gru 03, 2007 23:42
autor: zaprzal
jaro4444, w tym katalogu wynika, ze sprzeglo G60 jest takie samo jak w 90 konnym tdi http://webcat.zftrading.de/index.asp?SPR=19 podobnie na allegro, sprzedaja to jako to samo sprzeglo... http://allegro.pl/item272339409_sprzegl ... 3_tdi.html

aw69 smigal dluzszy czas na sprzegle vr6 i mu trzymalo w przeciwienstwie do seryjnego, osobiscie bralbym te od VR6, sporo osob na takim juz lata w tdi i jest ok, jedyny minus, ze jest prawie dwa razy drozsze :crazy: