Strona 8 z 9

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: sob maja 19, 2012 00:08
autor: Apsik
Sorry, że się wtrącam, ale czy patrzycie na inne rzeczy niż cyferki w opisie?
To o 2000zł tańsze sprzęgło ma tarczę okutą spiekiem. Pewnie wytrzyma 510Nm, ale czy nadaje się do codziennej jazdy? na jak długo starczy tarcza? a na jak długo powierzchnia zamachu?

Tutaj opis/charakterystyka materiałów, którymi mogą być okute tarcze:
http://www.uucmotorwerks.com/clutch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ral1n pisze:Tu jest taniej o 2000 PLN
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... 9-tdi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
510Nm - chyba wystarczy pod 2260: 2M Sachsa plus tarcza i docisk Darkside.
Interesuje Cię może wieniec wycięty laserem? Zęby od 240mm, pasowanie na koło 1M 228mm.
wesol pisze:Swietny tylko ta cena zabija. Mi by pasowalo przelozyc sam wieniec na jednomas z silnika 1Z. Tak zeby tylko rozrusznik krecił zamachem i odpalało auto.

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: sob maja 19, 2012 07:33
autor: wesol
Pytanie tylko cyz bwedzie tez odpowiednio utwardzone, jaka cena za taki wieniec no i jeszcze trzeba otworki podpasowac pod kolki ustalajace docisku.

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: pt sie 31, 2012 12:02
autor: piori
Panowie, a czy pasuje do 1.9 ze skrzynią 6b komplet (tarcza, docisk, dwumas) 240 mm z 2.0 TDI, np. BKD. Ewentualnie co konkretnie nie pasuje?

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: pt sie 31, 2012 18:44
autor: Ral1n
Panowie,

Jaka jest cena Sachsa SRE z górnym limitem 530Nm na jednomasie do TDI 02M (6b 240mm)? W Inter Carsie - wychodzi 8tys z groszami. Gdzieś słyszałem, że 5K a jeszcze gdzieś, że 4K. Kto takie sprzęgła (zestawy) oferuje? Można prosić o jakieś info.

Na chwilę obecną jedynym sensownym rozwiązaniem jest Sachs do Sharana BTB - pod względem finansowym.

Za $1100 jest do kupienia extra zestaw do 600+ Nm ale po doliczeniu ca 100 dolców za przesyłkę - robi się 4K PLN. :chytry:

Zestaw koło jednomasowe, tarcza, docisk plus wycisk: http://www.kermatdi.com/servlet/the-404 ... %09/Detail" onclick="window.open(this.href);return false;

Materiał to hybryda: spiek po stronie koła - oraz organika po stronie docisku. Ktoś się przymierza/ przymierzał do tego rozwiązania?

Jest jedno ale... ale to innym razem. :smoke:

Thx.

EDIT: Uprzedzę pytanie: stock pedal feel! :bigok:

Obrazek

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: pt sie 31, 2012 18:47
autor: rav_tdi
piori pisze:Panowie, a czy pasuje do 1.9 ze skrzynią 6b komplet (tarcza, docisk, dwumas) 240 mm z 2.0 TDI, np. BKD. Ewentualnie co konkretnie nie pasuje?
z tego co słyszałem, to pasuje, ale trzeba zrobić pierścień/dystans - po między skrzynie a blok, bo kpl. od 2.0 jest "grubszy" o około 1-1,5cm.
Trzeba by było kupić wszystkie śruby o tyle dłuższe i dac gdzieś wyciać np. z aluminium taką formę, jaką ma dana skrzynia biegów - krawędź po obwodzie...

P.S. w razie jakby ktos chciał to posiadam na sprzedaż sprzęgło do mocnego TDI na jednomasie, do skrzyni 6tki i na okolice 550nm :satan: - już nie aktualne...

Obrazek Uploaded with fotem.pl

Obrazek Uploaded with fotem.pl

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 09:15
autor: Apsik
Odgrzewam kotleta, ale jak ktoś nie zagląda na SR to tu ma gotowe info.
Po kilku miesiącach grzebania w temacie cichego i mocnego sprzęgła do TDI mamy takie opcje:
- modyfikacja docisku i tarczy z zestawu LUK (dwumas seryjny LUK) zestaw przenosi około 600Nm
Obrazek
Obrazek

- zestaw Sachs Performance na dwumas Sachs, zestaw przenosi około 450Nm
Obrazek

- zestaw koło 240mm ze sprzęgłem 228mm!!! :)
Obrazek

- zestaw z naszym kołem zamachowym tarcza i docisk Sachs Performance przenosi 530Nm
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 09:39
autor: Ral1n
Apsik, rozumiem, że dwumas dotyczy Sharana BTB i może być również Sachs (2294 000 871), co nie? Co do LUK'a to słyszałem raczej zdecydowanie niepochlebne opinie.

2 mas BTB plus tarcza i docisk SRE - nie da rady 530Nm tak jak na jednomasie, tylko 450Nm? Pytam bo tyle seryjny BTB przenosi. :jezor:

Ja się zgłoszę tak czy tak, tylko jeszcze wszystko miele, żeby mieć pewność, także przepraszam za małe zamieszanie.

Dzięki. :pub:

Re: jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 13:15
autor: Apsik
Jeżeli mowa o dwumasach to jak najbardziej tych od Sharana BTB bo wytrzymuja najwięcej. Dwumasa Sachs z dociskiem LUK nie poskładasz. Co do LUKa to był testowany i sprawował się lepiej niż Sachs i dlatego modyfikujemy LUKa.

Sachs oficjalnie nie udostępnił konkretnych danych ile przeniesie dwumas Sachs + tarcza i docisk SRE. 450Nm mamy przetestowane. W centrum dystrybucyjnym w którym zaopatruję się w SRE twierdzą, że przeniesie 95% tego co wersja na jednomas ze względu na inna konstrukcję docisku. Mógłbym napisać że 500Nm, no ale tego nie testowalismy.
A to że seria chwilowo przeniesie 450Nm to się zgadza, ale skończy się jeszcze szybciej. SRE jednak duzo wiecej wytrzyma.
Ral1n pisze:Apsik, rozumiem, że dwumas dotyczy Sharana BTB i może być również Sachs (2294 000 871), co nie? Co do LUK'a to słyszałem raczej zdecydowanie niepochlebne opinie.
2 mas BTB plus tarcza i docisk SRE - nie da rady 530Nm tak jak na jednomasie, tylko 450Nm? Pytam bo tyle seryjny BTB przenosi. :jezor:
Ja się zgłoszę tak czy tak, tylko jeszcze wszystko miele, żeby mieć pewność, także przepraszam za małe zamieszanie.
Dzięki. :pub:

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 18:14
autor: wesol
Apsik pisze:- zestaw koło 240mm ze sprzęgłem 228mm!!! :)
Mozesz to rozszerzyć bardziej. TO jes tto co pisalismy wczesniej ( jednomas 1Z z wiencem od 240mm) czy jednak kolo wytoczone od podstaw tyle ze dopasowane pod sprzeglo i docisk 228 mm??

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 20:13
autor: piori
Skoro temat dalej się rozwija to skorzystam i zapytam, może trochę wywrotowo: czy dwumasa 240 mm z 1.8T (czyli tych mocniejszych, np. AUQ) jest słabsza niż te dieslowskie ASZ/ARL?

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 21:13
autor: wesol
pewnie tak bo to ze duzo koni jest to nic nie oznacza bo niuton jest tuwazny. Choz z drugiej strony jest inne przelozenie ale benzyny nawet uturbione z dolu nie maja az tak duzego kopyta jak diesle.

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: śr paź 10, 2012 21:38
autor: piori
Teoretycznie tak powinno być jak mówisz, ale faktem jest, że sprzęgło z benzynowego G60 daje rade w dieslach (bo w sumie to jest to samo sprzęgło co w 1Z, a jak wiadomo sprawdza się także przy dużo większych mocach/niutonach)... Więc tak się zastanawiam czy VAG nie zrobił w tym wypadku podobnie i czy przypadkiem te dwumasy też nie są takie same - choć co prawda numerami się różnią, więc pewnie jednak różnice w wytrzymałości są.

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: czw paź 11, 2012 06:35
autor: wesol
Tak ale w G60 rozpatrujemy wytrzymalość tarczy sprzeglowej wzgledem zamachu i docisku- uslizg. A w AUQ chodzi nam raczje o wytrzymalosc dwumasy na przeciazenia. Uslizg to osobna sprawa. Chyba ze ci wlasnie chodzi o uslizg na sprzegle kiedy nastepuje- mniej niz 400Nm czy wiecej.

jakie sprzeglo pod gtb 2260vk

: czw paź 11, 2012 07:16
autor: piori
No właśnie chodzi mi
wesol pisze: o wytrzymalosc dwumasy na przeciazenia
Trzeba by było albo porównać budowę wewnętrzną tych dwumas, albo znaleźć kogoś kto sprawdził wytrzymałość na Nm takiej dwumasy z AUQ.