Strona 8 z 21

Re: turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 11:51
autor: wesol
Baryla pisze:
wesol pisze:znaczy sie 1.4 bara na cienkiej ruze to nie to samo co 1.4 bara na grubej. Mocy nie przybedzie jak nie bedzie tego powietrza wiecej ani podlania wiecej. W tym linku jak dobrze zaczailem to koles wymienil nie tylko ta rure ale i tez przpelywke. Nie uwazasz ze to ma znaczenie??
to taka sama różnica czy pijesz wodę z gwinta czy słomką. Czy tak czy tak się napijesz, ale jednym sposobem szybciej drugim wolniej tą samą ilość.
A wiesz kolego ze czasami specjalnie zmneijsz asie gardło. Wiesz po co?? Powiem ci. Slyszales o klapach zawirowań w dieslach? Wiesz po co w oplu w ebnzynach jes tstosowany "twin port"?? Moze calkiem sciagnij dolot do turbiny walnij tylko ponczoche by syf nie wpadał a wydech wywal to pewnie z 200 koni bedzie na wstepie. KAstracja ze wszytskiego co sie da nie zawsze daje pozytywny skutek.

Mieszanie jak mieszanie ale chodzi mi tu bardziej oto ze zmiana tej rury nic nie da jesli nie celujemy w moce zedu 220-250 koni. przy 170 czy 180 koniach nie ma sensu ta wymiana. Poza tym turbo pomuje tyle ile ECM mu zada. Nie wstanie nic szybciej ani wiecej nie napompuje ( by bylo mniejsze zadymienie) puki nie bedzie zmiany w mapach. Konie ci kropka. Takie triki jak zmiany dolotow, filtrow mozna bylo sobie stosowac w TD gdzi eniebylo kompa a asterowanie turbina blo manualne ewentualnie zakladajac MBC. Tam dolaodowanie mialo staly poziom. W TDI masz kompa i jak sobie sprawdzisz w grupie 011 przy jazdzie to widac jak przy wyzszych obrotach cisnienie maksymalne jest coraz mniejsze by nie wysadzic suszary w kosmos.

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 13:33
autor: toffic
wesol pisze:przy 170 czy 180 koniach nie ma sensu ta wymiana.
Znów się mylisz, ma sens, zwłaszcza jak chce się dobić pod 160KM np w seryjnym AJMie

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 13:43
autor: Baryla
wesol, a jak wytłumaczysz to że agr + 216 + brd wystrojony na dolocie z fabii asz puszczał lekkie bączka z dołu jak wcisnęło mi się gaz do oporu, a na dolocie z ahf był z dołu nawet nie dymek tylko batory i góra gorsza? A moc niecałe 180 koni.

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 14:49
autor: wesol
jak dla mnie to lipa jakas oglnie z tym dolotem bo albo mam te okolice 2000 mbar w grupie 011 przy obrotach 1500-1600 albo go nie mam. z jakiego to dolotu to nie istotne. Liczy sie cisnienie. Owszem gdyby byly jakies koki powazne z powodu waskiego gardla to jestem sklonyy sie przchylic do tej opcji zbawiennej dolotu ale jesli suszara mi wstaje tak samo ja seryjnym jak i ASZ/ARL owskim dolocie to nie ma prawa byc roznicy.
Na te odczucia i to ja przymykam oko bo juz nie jeden do mnie przyjedzał ze cos mu sie tam wydaje albo i nie i sporo tych aut ponaprawialem prywatnie pod domem i nawet nie grupy vag ale np opli. To tak jak te odczucia z przyrostem mocy po wykastrowaniu katalizatora. niby czysty byl i jedn isza ze co to za rakieta sie nie zrobila itd.

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 15:01
autor: bolooo
no fachowcem nie jestem ale skoro nie dawało by efektu to poco wkładają alu do asz/arl a np: nie zostana przy plastiku ? :chytry:

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 15:04
autor: wesol
a czemu nie stosowac tego np w AJM czy wlasnie AXR sryjnie skoro to ma taka zbawienne dzialanie?? W ASZ czy tam ARL glowna robote robi suszara jak i wtryski. Po co wogole robic 101 i 115 konne motory skoro mozna by robic same ARL??

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 15:12
autor: bolooo
no tak ale skoro asz ma taki dolot to po zmianie turbo w axr na suszare od asz chyba nalazało by tez o dolocie pomyslec takie jest moje zdanie to tak jak by tankowac ciezarówke z małego węza od osobówki tez naleci ale dłużej potrwa , ale moge sie nie znac , niech wypowiedza sie bardziej doszkoleni koledzy w tej dziedzinie :)

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 15:44
autor: KoJ@K
Temat dolotu do turbiny ogarnięty. :bigok:
Obrazek
Obrazek
I jest jak ori fabrycznie. ;)
Kulon dzięki za podpowiedzi i rady odnośnie tej rułki. :pub:

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 15:53
autor: toffic
wesol pisze:albo mam te okolice 2000 mbar w grupie 011 przy obrotach 1500-1600 albo go nie mam. z jakiego to dolotu to nie istotne. Liczy sie cisnienie.
Ostatnie 3 słowa dobitnie obrazują jak bardzo się mylisz :goof: może kiedyś dojdziesz jak to na prawdę jest z przepływem itp a nie "jak mi się wydaje" :pub:

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 19:06
autor: Paviarotti
Nic po dużym ciśnieniu jak powietrza będzie mało. U mnie pompuje 1,4bara na seryjnym turbo AXR (momentami overboosty do 1,5) i nie mam 200KM :grin:

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 20:19
autor: wesol
to co masz 1.4 bara prózni. Szkoda mi sie wypowiadac jak tu takie absurdy padają. Jak moze byc cisnienie i powietrza brak w podstawowce na fizyce to gdzie byleś kolego?

turbo od ASZ do AXR

: ndz lis 04, 2012 21:17
autor: Paviarotti
Hmm, chodziło mi o to, że mała suszarka może dawać duże ciśnienie, ale będzie pompowała mało powietrza (mały wirnik). Nie wiem czy to dobre rozumowanie :p

turbo od ASZ do AXR

: pn lis 05, 2012 07:36
autor: wesol
jesli nie ma spadkow cisneinia tylko trzyma sie na zadanym to nie ma nic do tego czy suszara duza czy mała czy rura duza czy mala.
Poza tym wszystkim pryzpominam ze ilosc powietrza nawet jakby miala wzrosnac o jakies tam dziesiate czesci bara t i tak mocy nie przybedzie. Czemu?? bo moc nie jest z powietrza tylko z paliwa. Nawet jesli bedzie powietrza nieco wiecej to tak przyrost bedzie w granicy konia albo dwóch bo ECM ma zadana ilosc paliwa maksymalna jaką moze podlac. Nie podleje wiecej bo wiecej pokaze MAP czy MAF.

Re: turbo od ASZ do AXR

: pn lis 05, 2012 09:09
autor: tomau
1.5Bara z takiej malej turbiny jak np. Gt1749 (np. z ASV) to zupełnie co innego jak 1.5B z GTB2260 :) mimo ze tutaj i tutaj beda turbiny pompowaly po 1.5b.