Witam
Zacznę od tego że dużo w tym temacie o wtryskach, pompach, turbinach i wynikach takich konfiguracji. Nie znalazłem nic o wydechu.
W swoim AFNie wymieniłem: wtryski 225, pompę hybrydę 10/11, turbo GT1749VA, Fmic. Auto nabrało sporego wigoru ale do pełni szczęścia brakowało Softu.
Znalazłem 'Kogoś' w swoich okolicach który miał ogarnąć temat zestrojenia, wycięcia immo, EGR, przepływki i wymiany mapsensora na 051C.
Przed strojeniem AFN został przegoniony na rolkach gdzie na ori sofcie wykreślił 136KM(3662obr/min) i 306Nm(2289obr/min)
Po jakimś grzebnięciu w ECU drugi pomiar: 147KM i 338Nm:
Przy kolejnym przejeździe rozsypała się turbina. Na szczęście udało się dostać turbinę regenerowaną i od razu ją wymienić. Wymiana turbiny i dalsze strojenie...
Tuner mówił że cały czas pisze mapę pod ciśnienie w kolektorze ssącym i to się schodzi ( auto dość mocno kopciło). W momencie gdy stwierdził że program jest już napisany (dym był niewidoczny) było już 2godz po zamknięciu zakładu. Gość stwierdził że winnym za rozsypanie się turbiny jest prawdopodobnie wydech który pozostał ori z AAZ (wydech z dwoma tłumikami) i puki nie zrobię porządnego downpipe 3'' to może być problem z odprowadzeniem spalin. Drugie na co zwrócił uwagę to korekcje wtryskiwaczy w gr 13. Obstawiał że któryś z nowych wtryskiwaczy podlewa i to też mogło mieć wpływ na uszkodzenie turbiny. Tak więc prosił ogarnąć te dwa tematy i przyjechać na dalszy ciąg ''chiptuningu'' gdzie z góry szacuje że uda się wstrzelić w okolice 160KM i 360-380Nm.
Nie chciałem żeby gość nocował w warsztacie (w sumie to ja też nie chciałem tam nocować
)więc zgodziłem się na taką opcję.
I tu mam pytanie: czy naprawdę muszę robić ten downpipe 3'' ? Tak naprawdę to nie ma możliwości zrobienia 3'' pod gt1749VA ze względu na rozstaw szpilek. Jestem zdecydowany pozbyć się środkowego tłumika ale czy to tak naprawdę tak duży wpływ na osiągi ?
Mój AFN na nowej ''bezpiecznej'' mapie na koniec został jeszcze raz przegoniony na roklach z tym że prosiłem już żeby nie kręcił go jak benzyny tylko odpuścił przy 4000obr, a oto wynik :
Taki jeszcze off topic:
Nie chciałem ujawniać danych ''tunera'' bo jeszcze go nie skreślam
Dzwonił do mnie po 2-3m-cach i pytał czy udało mi się coś już ogarnąć i przypominał że ciągle na mnie czeka...
Przed moim przyjazdem kończył stroić podobnego AFNa na : 230stki, pompa hybryda 10/11, mapsensor 051C, FMIC i GTB2260VK króry w przedostatnim hamowaniu pokazał :
a na ostatniej próbie 199KM i 380Nm (tego niestety nie udokumentowałem).