Strona 67 z 93

: sob gru 01, 2007 06:03
autor: Sztomel
już dawno założyłem ten opornik podłączając się w 10-cio pinowej wtyczce w pin 2 i 3 ale od samego początku po włączeniu przełącznika echo. Myślałem, że może wina przełącznika, zimnych lutów. Sprawdziłem co trzeba, ponownie łącza przelutowałem na nowo i dalej nic. Nie chcaiłem Wam o tym truć na forum, że nie działa i tak mam aż do dnia dzisiejszego. Grzebałem w tej kwestii na jakichś niemieckich stronach i doczytałem, że w przypadku kostek 10-cio pinowych opornik podpina się pomiędzy 5 a 6 pin (tak przynajmniej skojarzyłem gdyż nie potrafię szprechać i na niemieckim się nie znam). Nie sprawdzałem tego jednak bo nie chcę czegoś sknocić. Chyba zajadę do jakiegoś elektryka tylko trochę mi wstyd bo sobie pomyśli co to za "wiejski" tunning.

: sob gru 01, 2007 06:07
autor: Kris-THC
90% elektroników wlutuje Ci rezystor ale nie skuma że chodzi o "tuning" także mocy przybywaj :p

[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 05:11 ]
Sztomel pisze:Nie chcaiłem Wam o tym truć na forum, że nie działa i tak mam aż do dnia dzisiejszego.
Od tego właśnie jest forum więc pisać trzeba jak coś boli.

: sob gru 01, 2007 06:11
autor: Sztomel
Kris-THC,
zgoda, że wlutuje, ja przecież też potrafię,
chodzi o to aby dokładnie wiedzieć w które piny go wlutować
bo jak czytałeś u mnie na 2 i 3 nie działa.

I pytanie !
Czy ktoś to ma założone w ALH a jeżeli tak to na których pinach,
proszę o odpowiedź.

: sob gru 01, 2007 06:14
autor: Brylantoos
Kris-THC wilekie dzieki za info,dzis zakladam rezystor.Wieczorkiem opisze jak wyszlo.Pozdrawiam

: sob gru 01, 2007 20:12
autor: buxi
Ja już ten opornik mam od dawna..... ale używam go naprawdę sporadycznie..... zazwyczaj przy wyprzedzaniu kiedy mam stracha ze nie zdążę a że do tego nie dopuszczam wiec naprawdę opornik jest ale nie używany(szkoda silnika wkońcu jakaś ingerencja jest)
a zresztą to co mam pod maska wystarcza choc na wiosne planuje zmieni mape na 130 ps jak sie da :satan: :satan: :satan: Pozdrawiam P.S. a jeszcze jedno jak bedziecie montowali to dajcie doś gruby kabel uwzględniając temperature pod maską.... miałem za cienki i sie poprzerywał....

: sob gru 01, 2007 21:16
autor: DANIEL LHR
Brylantoos
ciekaw jestem czy u ciebie bedzie to działac bo masz chyba jeszcze stary typ pompy wtryskowej

: ndz gru 02, 2007 10:24
autor: Brylantoos
no wlasnie po dlugich godzinach meczrni okazalo sie ze nie dziala.Wpiolem sie pod pin 2,3 najpierw obwodem razem z wlacznikiem pozniej juz nawet probowalem samym kablem z rezystorem i niestety nic!!! :grrr: a teraz jeszcze DANIEL LHR, pisze mi o jakiesjs starej pompie.Pewnie to przez to.Narazie sobie daruje to podkrecanie,chyba ze ktos ma jakies pomysly.Pozdro


Dzis nowy dzien i nowe mozliwosci.Nie chce sie poddac tak latwo.Oczywiscie dalej prosze was o pomoc.Jak pisalem wyzej wpiolem sie pod 2 i 3 pin.Wtyczka u mnie jest troche inna ale tez ma w sumie 8 pinow.Nizej daje fotki :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


raczej niemozliwe zebym sie pomyli bo u mnie piny sa tez ponumerowane.Co o tym myslicie??

: ndz gru 02, 2007 13:58
autor: voss
Brylantoos,

okragla wtyczka = pompa na potecjomotrze

mozesz sobie odpuscic , chyba ze bardzo chcez experemetowac

: ndz gru 02, 2007 15:21
autor: Brylantoos
:crazy: ehhh czyli nic z tego nie bedzie :( no coz bardzo dziekuje wszystkim za pomoc i poswiecony czas.Pozdrawiam

: ndz gru 02, 2007 23:39
autor: Adamm
no niestety VOS ma racje (niekoniecznie ze wtytczka okragla to stary typ pompy bo audi po prostu takie mialy :P i te po 94 z indukcyjnym nastawnikiem tez maja okragla)

masz stary tym nastawnika (potencjometryczny) i niekoniecznie to bedzie tam dzialalo, wszyscy posiadacze 1Z w VW maja juz indukcyjne nastawniki,

tylko w audi do 94r byly wsadzane potencjometryczne, trzymaj kciuki zeby nie zaczal szarpac bo wtedy kiszka :P

: pn gru 03, 2007 10:02
autor: ringel
Kris-THC pisze:
ringel pisze:Z90km nawet nie startowalem:) i nie zgodze sie ze przy prawdziwwym tuningu rezystorki nie maja szans.

No niestety nie mają i to smutna prawda. Sprzedałem kumplowi MK3 1Z na sofcie od UySego a do Oławy masz 20 minut więc zapraszam, zobaczysz co dają dobre mapy a co rezystor a poza tym piwo zawsze mamy dobre i dobry asfalt w stronę Brzegu więc możesz się spróbować. Nawiasem mówiąc 110-tki raz mają 65KM a raz mają 160KM :goof:
Na pewno rezystor ma się nijak do dobrego programu na dłuższą metę. Kwestia tego co kto lubi, ja wiem jedno lepiej się budzić obok ładnej panny niż przy ponoć ładnej zasypiać. Miałem 1Z po programie Uysego i 210km/h na blacie nie dziwiło mnie wcale teraz mam MK4 po programie u tegoż pana i na blacie 220km/h [większe turbo + szpryce] ale zajebissste jest to jak szybko tą prędkość osiągasz. Dosłownie brak szóstego biegu bo auto prosi o więcej.
Oczywiście współczynnik cena-moc jest na korzyść rezystora ale żaden tuner nie poleci wam rezystora zamiast dobrego softu. Każdy chciałby dużo i tanio ale wtedy wychodzi made in china lub made in japan :green_fuck:
200km/h +5 osób na pace to Vmax które osiągasz i czy jeździsz z tą prędkością 1 minutę, 15 czy 30 minut? Ostatnia wersja w Polsce odpada :)


No napewno rezystor nie mozna porownywac z dobrym softem, inaczej by auta z fabryki wyjezdzaly tez z rezystorami :rotfl:
a poza tym ja mam rezystorki inaczej wpiete w inne piny i jest lepszy efekt niz zmienianie syg z czujnika z temp paliwa, a nie ma co sie dalej wypowiadac bo to tak czy inaczej jest wiejski tuning, tym bardziej uzywanie go tylko w czasie np. wyprzedzania jest wg mnie bezsensowne, tak jak soft moc jest zawsze(ja mam ten problem inaczej rozwiazany)A tak to wogole juz duzo kilometrow na tym rezystorku zrobilem, bo wszystko dalej co sie dzieje z naszym autem zalezy tylko od kierowcy. Pozdrawiam

: pn gru 03, 2007 10:32
autor: voss
Panowie moze by kto napisal jak dokladnie pracuje nastawnik, dlacze podlancza sie rezystorek, co on falszuje , pod jakie piny mozna go podlaczyc i co to powoduje. Dlaczego podlaczenie pod nastawnik na potencjometrze , przynajmniej pod pin 2-3 nie mam sensu.

moze wtedy mozna bylo by zaoszczedzis sobie wypowiedzi typu .
Brylantoos pisze:Wpinając opornik oszukujesz czujnik IAT (INTAKE AIR TEMPERATURE), a jeśli masz przepływkę Boscha to czujnik jest w innym miejscu, na innych przewodach (nie wiem jakich), o czujniku IAT poszukaj na google"
lub
ringel pisze:a poza tym ja mam rezystorki inaczej wpiete w inne piny i jest lepszy efekt niz zmienianie syg z czujnika z temp paliwa,



bo ten temat robis sie
1. za duzy i nieprzejzysty
2. juz powoli nie tylko smieszny ale i zalosny

REZYSTOR

: pt gru 14, 2007 15:27
autor: Scatan
Witam
Skorzystałem waszego pomysłu na rezystorek:]
Zamontowanie 0 problemu
Wartość rezystora wraz z kablem i przełącznikiem to 410ohm i żadnego dymienia
Użyłem rezystora małej mocy 1W
Do 100km/h uciąłem jakieś 2 sec

POZDRAWIAM
SCATAN

: czw gru 20, 2007 23:54
autor: Piotrek89
dzis zalozylem rezystorek i widac naprawde roznice w mocy. Mam pare pytac czy urzywanie tego moze miec jakies negatywne skutki co do sprawnosci silnika oraz czy po podlaczeniu tego moze samochod troszke glosniej chodzic bo ja mam takie wrazenie