Strona 66 z 100
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: pt lip 29, 2011 10:59
autor: arwam
TOM28 pisze:Powiedzcie mi jeszcze jak nie mam zamiaru podnosić mocy to opłaca się założyć jednomas czy lepiej dwumas.Niepokoją mnie brzęczenie tycz sprężynek w jednomasie cz to jest takie głośne jak niektórzy piszą na różnych forach
ja bym zakładał jednomas. mniejszy koszt a i tak nie jeżdżę poniżej 1800rpm żeby opłacało się zakładać dwumas.
a samo brzęczenie sprężynek jest tylko skutkiem ubocznym który o niczym nie świadczy.
chyba że wysepuje nie tylko na wolnych obrotach. ja mam sprzęgło od VR'a ze Statima i też brzęczą sprężynki, ale tylko na wolnych obrotach
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: sob lip 30, 2011 16:47
autor: Misza1122
No Panowie, operacja obracania pierścienia udana. Zszedł - normalnie poezja, grzejemy zeby zalozyc, schody, w zaden sposob nie pasuje:D Mysle, no fakt, cos ktos mowil, ze docisk również tylko na jeden sposób pasuje. No to co, szukać położenia zeby jak najwieksza liczba kołeczków i dziur się zgrała. Znalazłem takie położenie, że 6 dziur się zgrało prawie na tip top, dwa kołeczki, a dziurę na jeden niestety musiałem mocno potraktować pilnikiem, ale za to ząbki z drugiej strony ładniejsze:D
Wstawiam zdjęcia:
Dodatkowo pytanie gdzie mogę kupić te śrubki? Czy zamawiać w internecie z ASO czy lepiej szukac kogoś kto mi by kupił i wysłał? Jaki to koszt kompletu? Bo jest troche stron, ale i tak zaraz spróbuję poszukać. Chodzi o jeden i drugi komplet po 6 sztuk.
Pozdrawiam
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: ndz lip 31, 2011 13:36
autor: italiano_83
olas_zet pisze:Mam pytanko - czy sprzęgiełko "stwardnieje"?
Za kilka lat, jak się docisk zakurzy i zacznie stawiać większe opory
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
A tak sobie wszyscy chwalą, że zestaw na jednomasie lekko pracuje "jak w masełko"
olas_zet pisze:Poniżej 1200 obrotów niestety słychać grzechotanie (w praktyce tylko jak się toczy na jedynce lub dwójce bez gazu).
A to ciekawa, bo jedna na naście osób wspomina o tym grzechotaniu sprężyn, a inni stwierdzają, że nic takiego nie występuje, więc jak to jest w końcu zestawy sprzęgła wszyscy takie same zakładają
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: ndz lip 31, 2011 13:41
autor: olas_zet
italiano_83 pisze:A to ciekawa, bo jedna na naście osób wspomina o tym grzechotaniu sprężyn, a inni stwierdzają, że nic takiego nie występuje, więc jak to jest w końcu zestawy sprzęgła wszyscy takie same zakładają
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
..jak się uda (i będzie to czytelne) to postaram się nagranko zrobić przy niskich obrotach i z rozłączonym sprzęgłem dla porównania.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: ndz lip 31, 2011 19:43
autor: $iwy
U mnie najbardziej słychać sprężyny jak wszystko jest zimne.Jak się zagrzeje to cisza.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: ndz lip 31, 2011 20:31
autor: pxx1
U mnie nie słychać żadnych sprężynek, a przejechałem już około 14 tyś. km na jednomasie i sprzęgle sachs.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: ndz lip 31, 2011 23:33
autor: MKIII
@olas_zet te bolce do docisku pasują tylko w jednej pozycji. sprawdzałeś jak się da?
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: pn sie 01, 2011 01:11
autor: Misza1122
No Panowie, operacja obracania pierścienia udana. Zszedł - normalnie poezja, grzejemy zeby zalozyc, schody, w zaden sposob nie pasuje:D Mysle, no fakt, cos ktos mowil, ze docisk również tylko na jeden sposób pasuje. No to co, szukać położenia zeby jak najwieksza liczba kołeczków i dziur się zgrała. Znalazłem takie położenie, że 6 dziur się zgrało prawie na tip top, dwa kołeczki, a dziurę na jeden niestety musiałem mocno potraktować pilnikiem, ale za to ząbki z drugiej strony ładniejsze:D
Wstawiam zdjęcia:
Więc jak oceniacie Zamach teraz? Możliwe by przez taką operację stracił wyważenie? Przy takiej masie może znaczenie mieć te kilka gram, które spiłowałem? Wątpię, alee wolę zapytać. Z jednej strony tyle co wypiłowałem to pewnie coś koło wagi startych zębów, która poprzednio tak naprawdę nie wpłynęła na wyważenie. Ale pewnie przejadę się i zapłacę za sprawdzenie.
Proszę Panów w temacie o podpowiedź, to dla mnie ważne, bo ciągle martwię się o to wyważenie tego koła;/ Czy nie rozsypie mi silnika, czy nie wiem co jeszcze;/
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: pn sie 01, 2011 07:25
autor: mxsebek
Ja bym się wogóle tym nie przejmnował. A jak przykręcasz docisk z tarczą to póżniej też się wywarza cały zespół ? Nie, więc nie ma co się chyba aż tak przejmować. Koło dwumasowe jak jest dobite to też raczej z wyważeniem nie wiele wspólnego a ludzie jeżdzą jeszcze na nich długo.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: pn sie 01, 2011 10:15
autor: Misza1122
Ciesze się, że ktoś popiera moje rozumowanie:) Dzięki.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: wt sie 02, 2011 15:37
autor: Jacques
Witam, padlo mi lozysko oporowe w moim AFN-ie, jednak do urlopu mialem jeszcze 2 dni, wiec jezdzilem na tym te 2 dni i teraz sytuacja jest taka ze nie jestem w stanie wbic zadnego biegu, mozliwe ze cos jeszcze kleklo poza tym lozyskiem?
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: wt sie 02, 2011 18:26
autor: mxsebek
Jak zatarłeś łożysko na amenn to jest opcja że słoneczko na docisku też starłeś
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
i dlatego nie ma teraz co wycisnąć docisku, rozbiórka i tak nieunikniona.
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: wt sie 02, 2011 20:00
autor: Jacques
czyli musze kupic nowe lozysko i docisk, moze ktos podac nr czesci lozyska i docisku do AFN-a jakiej firmy polecacie, bo to co wygrzebalem na necie to:
LUK łożysko – 500044010
Łożysko oporowe
15-0004 KAGER
3151000388 SACHS
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
: wt sie 02, 2011 21:14
autor: fusse
chlopie, masz rozwalone lozysko, i docisk to przy okazji wymien tez tarcze i nigdy do tego nie wracaj. jak sypnelo sie to wszystko to tarcza pewnie tez juz ma dosyć.