Strona 61 z 100

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pn cze 20, 2011 18:48
autor: leszekrs6
kicukicu, siema myślałem wyjąć wysorzęglik i na siłownik nakręcić przedłużoną nakrętkę m4 albo m5 dokładnie nie wiem jak to wygląda ale coś pokombinuje kicukicu, u ciebie to jest dziwne nie wysprzęgla i się ślizga. Zagadka?wesol, czytałem ale nikt nie napisał jak to rozwiązał tylko gdybanie . POZDRAWIAM

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pn cze 20, 2011 23:01
autor: Fahoo
kicukicu, jak odpowietrzałes sprzegło i dlaczeo tak długo?>

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pn cze 20, 2011 23:17
autor: wesol
sprobuj odpowietrzyc metoda hamulcowa. Wezyk z odpowietrznika hamulca z zacisku ciagniesz do odpowietrznika od sprzegla. Luzujesz oba odpowietrzniki i pompujesz pedalem hamulca a od czasu do czasu tez i sprzegla. Tak przepompujesz uklad ze nie ma prawa co snie trybic.

Dziwne wlasnie jest to ze nie wysprzegla a ma uslizg- zagadka jak nic i tylko mi przychodzi na mysl zapowietrzenie bo poduszka powietrzna powodowalaby wlasnie niepelne wysprzeglenia a zarazem moglaby nieco rozprezajac sie dusic na sloneczko. Osobiscie wydaje mis ie ze p odpowietrzeniu bedzie tylko uslizg ale moze sie uda.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pn cze 20, 2011 23:42
autor: Fahoo
zle cos odpowietrza
sprzegło odpowietrza sie odwrotnie do hebli :hmm:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt cze 21, 2011 07:16
autor: kicukicu
Fahoo sprzęgło odpowietrzałem tak długo bo chciałem mieć pewność że jest odpowietrzone, odpowietrzałem i tradycyjnie pompując sprzęgłem i tak jak opisał wesol na połączeniu z hamulcem (podjade jeszcze na jakiś warsztat żeby mi odpowietrzyli pompką). Możliwe że uślizg jest spowodowany przez 415Nm i 225KM i sprzęgło już nie daje rady a miałem nadzieje że od VR6 da rady.
leszekrs6 Siłownik wysprzęglika jest plastikowy ciężko będzie na niego coś nakręcić.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt cze 21, 2011 08:06
autor: Fahoo
sprzegło odpowietrzamy w taki sposób że:
wciskamy sprzegło na maxa
odkrecamy odpowietrznik i zchodzi nam płyn
puszczamy sprzegło i znów wciskamy na maxa
otwieramy odpowietrznik i schodzi nam płyn

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt cze 21, 2011 20:20
autor: leszekrs6
Fahoo, jak odwrotnie do hebli ? sprzegło odpowietrzamy w taki sposób że:
wciskamy sprzegło na maxa
odkrecamy odpowietrznik i zchodzi nam płyn ROZUMIE ŻE TERAZ DOKRĘCAMY ODPOWIETRZNIK
puszczamy sprzegło i znów wciskamy na maxa
otwieramy odpowietrznik i schodzi nam płyn

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt cze 21, 2011 22:44
autor: wesol
Wiesz ze sprzeglem jest nieco inaczje. Jest to zwiazane z tym iz odpowietrznik nie jest na koncu ukladu hudraulicznego tylko wlasnie tu na wejsciu do skrzyni. Poza tym sam wysprzeglik jest nizej jak odpowietrznik. Odpowietrzamy w nieco inny sposob bo poprostu pompujemy kilka razy pedalem sprzegla az nieco naleci plynu do wysprzeglika i potem luzujemy odpowietrznik. Ulatuje powietrze i naplywa plyn i ponownie kilka razy pompujemy by plyn nalecial do konca ukladu. Dosc dlugo trzeba odpowietrzac niekiedy sprzegla i mialem juz nawet tka ze w dwie osoby robilismy to ponad pol godziny.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt cze 21, 2011 23:50
autor: Fahoo
wesol, :pub: robimy tak i działa
...przy którymś tam odkreceniu odpowietrznika leci sam płyn bez takiego trzasku specyficznego czyt.bez powietrza...pamietaj aby zalac płyn ponad stan do odpowietrzania,bo akurat przez wysprzeglnik schodzi szybko stan

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob cze 25, 2011 14:21
autor: slawkoch
Witam,

Jestem tutaj nowy. Od ok 2 tygodni jestem póki co szczęśliwym posiadaczem MK4, 1999 rok, silnik ALH 90KM.
Kupując auto widziałem, że dwumas jest do zrobienia. Cena była adekwatna także zdecydowałem się zakupić auto z zamiarem przejścia na jednomas.

Skompletowałem zestaw:
Koło zamachowe: VW 037 105 273C
Sprzęgło: Sachs 3000 332 001 (G60)
oraz oczywiście niezbędne śruby


Zakupiłem koło o znanym wszem i wobec numerze VW 037 105 273C.
Zalicytowałem i w poniedziałek jadę je odebrać osobiście, ale dopiero po zalicytowaniu zauważyłem niepokojącą mnie nieco rzecz, a mianowicie umiejscowienie 3 bolców w kole zamachowym.
Zawsze były umieszczone centralnie, a tutaj są z boku.
Da się to jakoś przełożyć na środek? Czy nie jest to konieczne?
Poniżej załączam zdjęcie tego koła.

Obrazek

Obrazek

Proszę w miarę możliwości o jakąś informację.
Z góry dzięki i pozdrawiam :)

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob cze 25, 2011 16:48
autor: chrzaniu
Slawkoch spokojnie ten pierscien zdejmiesz i przelozysz tak aby bolce od centrowania wlazly ci w 2 dziurkę miedzy 1 a 3 :) wiec wszystko OK ;)

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob cze 25, 2011 17:33
autor: slawkoch
chrzaniu pisze:Slawkoch spokojnie ten pierscien zdejmiesz i przelozysz tak aby bolce od centrowania wlazly ci w 2 dziurkę miedzy 1 a 3 :) wiec wszystko OK ;
Dokładnie tak jak mówisz. Udało mi się to koło odebrać już w dzisiaj.
Pierścienie były na swoim miejscu. Inaczej aniżeli na zdjęciu z aukcji.
Także wszystko jest w porządku.

Tak się zastanawiam nad ewentualnym przetoczeniem, ale nie wiem czy ma to sens??
Powierzchnia wydaje się być bardzo równa, gładziutka. Bez jakichś dołków, nierówności, wybrzuszeń, bruzdek itp.

Koło udało mi się kupić za 100 zł, także myślę, że w całkiem przystępnej cenie.


Jedyne co zauważyłem, że dosłownie kilka zębów posiada takie bardzo delikatne wyszczerbienia.
Poniżej zdjęcia koła wykonane już przeze mnie w domu.

Nie będzie to chyba miało żadnego wpływu na poprawną pracę całe zestawu??

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob cze 25, 2011 18:16
autor: chrzaniu
Mysle ze te lekkie uszczerbki niewplyna na prace rozrusznika :)
mam podobny zestaw, 5 lipca montuje to juz u siebie :)

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob cze 25, 2011 19:26
autor: slawkoch
Ja w poniedziałek podjadę jeszcze tylko po sprzęgło do znajomego (pracuje w sklepie motoryzacyjnym) i po śruby do "Śrubmetu" (taka sporo hurtownia z tego typu ekwipunkiem w moim mieście). Myślę, że tam identyczne śruby jak te z ASO kupię za raptem kilka złotych. W poniedziałek też umówię się ze znajomym mechanikiem na montaż całego tego ustrojstwa. To naprawdę dobry i niedrogi fachowiec. Myślę, że za tą operację nie zostawię u niego więcej aniżeli ok. 150 zł.

A Ty będziesz swoje koło dodatkowo zabielał?
Bo ja się nad tym zastanawiam, ale mechanik mi to raczej odradzał jeżeli powierzchnia jest idealnie gładka.