Turbo od ASZ do AXR

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

turbo od ASZ do AXR

Post autor: bolooo » pt lis 02, 2012 18:55

Chłopaki a rure dolotową do turbo zostawiacie starą czy wkładacie od ASZ Alumaniową :bigok:


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: Kulon » pt lis 02, 2012 21:21

bolooo pisze:Chłopaki a rure dolotową do turbo zostawiacie starą czy wkładacie od ASZ Alumaniową
u mnie siedziała stara


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » pt lis 02, 2012 23:41

U mnie też póki co zostaje ta stara. A czy wogóle jest sens zakładania tej amelinowej z ASZa ? :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: toffic » pt lis 02, 2012 23:49

KoJ@K pisze: A czy wogóle jest sens zakładania tej amelinowej z ASZa ? :chytry:
Jest, ale razem z przepływką i obudową filtra. Dużo lepszy flow górą



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » pt lis 02, 2012 23:51

Tylko, że ja przepływkę mam wyłączoną programowo, to w takim przypadku co ? :-k


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: wesol » sob lis 03, 2012 08:23

zostaw tą co masz. Ta rura alu z ASZ to nie wiem czy cokolwiek da nawet przy mocach ponad 200 koni.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: toffic » sob lis 03, 2012 10:20

wesol pisze:Ta rura alu z ASZ to nie wiem czy cokolwiek da nawet przy mocach ponad 200 koni.
To jeszcze mało widziałeś w takim razie



bolooo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 20:59
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

turbo od ASZ do AXR

Post autor: bolooo » sob lis 03, 2012 12:43

poczytałem troche i jednak daje nawet bez korekty efekt jest taki ze co prawda dół słabszy ale powyzej 2.600obr ciagnie do konca jak szalony :satan: tu macie linka jak by kogos interesowało http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=12741" onclick="window.open(this.href);return false; :pub:


Gdzie kończy sie odwaga... zaczyna sie Brawura :D

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: wesol » sob lis 03, 2012 20:20

znaczy sie 1.4 bara na cienkiej ruze to nie to samo co 1.4 bara na grubej. Mocy nie przybedzie jak nie bedzie tego powietrza wiecej ani podlania wiecej. W tym linku jak dobrze zaczailem to koles wymienil nie tylko ta rure ale i tez przpelywke. Nie uwazasz ze to ma znaczenie??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: toffic » sob lis 03, 2012 22:02

Ma też znaczenie w takim sensie, ze duża przepływka daje mniejsze opory jak mała. W efekcie małe opory to większy przepływ przy tym samym ciśnieniu co daje większą moc (po podlaniu oczywiście)



Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

turbo od ASZ do AXR

Post autor: KoJ@K » sob lis 03, 2012 23:50

CZyli z tą rułą pasowałoby jeszcze zmienic przepływkę Pany ? A co jak ja mam przepływkę "ominiętą" ?? :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

turbo od ASZ do AXR

Post autor: wesol » ndz lis 04, 2012 08:00

no tak ale to jest dolot. Cisnienie jest brana za turbina. Turbo bez problemu sobie zaciaga powietrza ile potrzebuje. ECM i tak dyktuje suszarce jak ma sie ograniczać. Nic to nie da tak arura bo wystarczy tylko w mapie dygnac powiedzmy o 0.05 bara limiter doladowania i masz wiecje pwoietrza nawet jakbys dal rure spustowa z dachu. Jesli seryjnie ajm ma tam ( nie pamietam dokladnie ile ) cos kolo 2100 czy 2200 mbar bezwzglednego cisnienia to czy to bedzie rura od odkurzacza czy rynna nic nie zmieni bo ECM jesli wyczuje przeladowanie o 100 czy 150 mbar to wywali blad. Oczewiscie nawet gdyby nie wywalilo z powodu przekroczenia cisnienia dolaodwania to limiter przeplywki wykryje za duzy flow przez nia i ECM tez zareaguje i zmniejszy dawke paliwa. PRzeplywka jest limiterem dawki paliwa. /Zamieszczalem gdzies ostatnio logi z mojego sharana AUY i widac wyraznie ze wstaje bardzo, bardzo szybko co i tak bylo przez Roberta nieco ograniczane by nie forsowac dwumasy i przegubów. A pamietam ze przy robieniu programu była wlasnie rozmowa jaką mam przeplywke duza czy mała i mam małą. W niczym to nie przeszkadza.
Przy grubych modach z suszara 2260 to sie zgodze ze mozna powywalac sporo rzeczy- duzy dolot, duzy wylot, wykastrowac co sie da. Zrobic prosto, podlac paliwa i dmuchac ile sie da tylko by nie rozwalilo suszary a reszta gratów to wytrzymała.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: turbo od ASZ do AXR

Post autor: Baryla » ndz lis 04, 2012 10:12

wesol pisze:znaczy sie 1.4 bara na cienkiej ruze to nie to samo co 1.4 bara na grubej. Mocy nie przybedzie jak nie bedzie tego powietrza wiecej ani podlania wiecej. W tym linku jak dobrze zaczailem to koles wymienil nie tylko ta rure ale i tez przpelywke. Nie uwazasz ze to ma znaczenie??
to taka sama różnica czy pijesz wodę z gwinta czy słomką. Czy tak czy tak się napijesz, ale jednym sposobem szybciej drugim wolniej tą samą ilość.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

turbo od ASZ do AXR

Post autor: toffic » ndz lis 04, 2012 10:14

wesol pisze:no tak ale to jest dolot. Cisnienie jest brana za turbina. Turbo bez problemu sobie zaciaga powietrza ile potrzebuje. ECM i tak dyktuje suszarce jak ma sie ograniczać. Nic to nie da tak arura bo wystarczy tylko w mapie dygnac powiedzmy o 0.05 bara limiter doladowania i masz wiecje pwoietrza nawet jakbys dal rure spustowa z dachu. Jesli seryjnie ajm ma tam ( nie pamietam dokladnie ile ) cos kolo 2100 czy 2200 mbar bezwzglednego cisnienia to czy to bedzie rura od odkurzacza czy rynna nic nie zmieni bo ECM jesli wyczuje przeladowanie o 100 czy 150 mbar to wywali blad. Oczewiscie nawet gdyby nie wywalilo z powodu przekroczenia cisnienia dolaodwania to limiter przeplywki wykryje za duzy flow przez nia i ECM tez zareaguje i zmniejszy dawke paliwa. PRzeplywka jest limiterem dawki paliwa.
Mieszasz kolego i to bardzo :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości