Strona 7 z 60

: czw paź 22, 2009 20:43
autor: CrocodileReggae
Głowaś pisze:Czy ... pusta puszka po kacie nic nie zrobi niedobrego silnikowi ?? czy nie lepiej np. wspawac rurkę (przelot) ?

Czy jeśli auto stoi na luzie, na wolnych obrotach to spaliny się nie "kręcą" w tej pustej puszcze i nie cofają się??
nie bój żaby... nic złego się nie stanie...

: pt paź 23, 2009 07:45
autor: Dario84
*Tomal* pisze:A jaką średnice ma rurka(wydech) w Mk4.Akurat w tej chwili nie mam jak sprawdzić.To nie jest przypadkiem 60??
Rura w MK4 tdi to 55mm srednicy zew.

: pt paź 23, 2009 13:33
autor: D1_PITER
Witam

Pozwolę sobie podpiąć się z moimi pytaniami pod wątek :)

1. Czy katalizator spełnia swoją rolę na lpg?
2. Czy katalizator w dieslu odpowiada m.in. za to że z rury nie leci czarny dym?

: pt paź 23, 2009 16:45
autor: *Tomal*
Dario84 pisze:
*Tomal* pisze:A jaką średnice ma rurka(wydech) w Mk4.Akurat w tej chwili nie mam jak sprawdzić.To nie jest przypadkiem 60??
Rura w MK4 tdi to 55mm srednicy zew.
Wielkie Dzięki :okej:

: pt paź 23, 2009 17:00
autor: ewaldino
D1_PITER Ja tydzień temu wywaliłem kata u siebie (jak sie =okazało był w bdb stanie) i zastąpiłem go rurką, dymił tylko przez pierwsze kilka km. Teraz zero dymienia :grin: więc nie ma co się zastanawiać tylko go wywalać :bigok: Musze jeszcze wyoutować EGR-a :grin:

: pn paź 26, 2009 23:02
autor: ZbyszekGolf
wytnij katalizator ja tak zrobiłem w golfie 4 tdi axr jest mocniejszy lepiej słychać turbo nie zastanawiaj się

: sob paź 31, 2009 19:57
autor: blackvagen
lepiej słychać turbo :bigok: i jak wszyscy piszą z niższych obrotów się lepiej zbiera. :) ja za katem miałem czarne sadze. które wydychałem powietrzem. robiłem to w własnym zakresie i wyglądałem jak kominiarz potem :helm: :D przed katem spaliny były ok. i nie był tłumik zawalony także wywalajcie kata i nie bójcie się.. :) jeszcze ja zaślepiłem zawór erg. tez trochę to daje :bigok:

: ndz lis 01, 2009 20:14
autor: ziomek1988
Czy ktoś z Was wywalał kata w AHL?? Mam zamiar to zrobic i zastanawiam się czy później wspawać tylko puszkę po kacie czy może jakąś rurkę? Jak myślicie, bo czytajace temat czytałem o różnych metodach

: ndz lis 01, 2009 20:24
autor: KonradzikIV
ziomek1988, po co tą puszke będziesz wsadzał ?? zwykła rura i będzie dobrze.

: ndz lis 01, 2009 20:34
autor: krzys-jeruzal
blackvagen pisze:zaślepiłem zawór erg. tez trochę to daje
Co daje ??? to ze silnik sie wolniej nagrzewa ?? i dolot nie bródzi ?? ale mocy to ni e dodaje chyba???

: ndz lis 01, 2009 20:35
autor: ziomek1988
No o to mi chodzi...część osób pisze że wstawia puszkę a część że rurkę dlatego sam już nie wiem. Jeśli rurkę to jaką? Jakąś specjalną?

: ndz lis 01, 2009 22:29
autor: andrew.zbyrko
ziomek1988 pisze:.część osób pisze że wstawia puszkę a część że rurkę
bez znaczenia, puszka da Ci wizualną imitacje katalizatora, nic pozatym
ziomek1988 pisze:Jeśli rurkę to jaką? Jakąś specjalną?
"zwykłą" stalową o średnicy układu wydechowego

: pn lis 02, 2009 08:38
autor: blackvagen
krzys-jeruzal pisze:
blackvagen pisze:zaślepiłem zawór erg. tez trochę to daje
Co daje ??? to ze silnik sie wolniej nagrzewa ?? i dolot nie bródzi ?? ale mocy to ni e dodaje chyba???
dolot nie brudzi na pewno. i dostaje zawsze świeże spaliny a nie już częściowo spalone.. :) tak jak by cię ktoś przyduszał :) tam samo jest z silnikiem. daje ja poczułem różnice. co prawda niewielką wiadomo :) i wyczyściłem odrazu dolot bo był już o połowę mniejszy :) i dolot mam na pewno większy. niż taki zapchany. wiec troche mocy musiało przybyć
co do grzania według mnie jest to samo

: pn lis 02, 2009 12:44
autor: podruc
ziomek1988, ja wywalałem niedawno z ALH. Moim zdaniem nic nie dało. Jedyne co zauważyłem a w sumie to poczułem, że troche mocniej wali spalinami, ale może mi się wydaje. Jeżeli chodzi o kopcenie, jakiś rezonans to nie ma różnicy. Zamiast kata mam tłumik rozprężny. Katalizator podobno można sprzedać za ponad 400 zł - w tym tygodniu jadę do skupu, który tyle teoretycznie zaproponował.

Pozdr