Strona 53 z 93

: pt sie 24, 2007 08:19
autor: zaprzal
twardy pisze:
damcio151 pisze: dobrym wyjściem jest montaż włącznika i odpalanie auta bez rezystora ...... nie radzę jeździć non stop na rezystorze
mi na właczonym oporniku nie chce odpalić ?
po drugie zauwazylem uslizgi na sprzegle (jazda na 430 ohm) teraz 490 ohm .
to trzeba zmienic sprzeglo a nie zmieniac opornik

: pt sie 24, 2007 09:22
autor: gOOzOl
twardy pisze:
damcio151 pisze: dobrym wyjściem jest montaż włącznika i odpalanie auta bez rezystora ...... nie radzę jeździć non stop na rezystorze
mi na właczonym oporniku nie chce odpalić ?
po drugie zauwazylem uslizgi na sprzegle (jazda na 430 ohm) teraz 490 ohm .
sprzeglo to na pewno sie nie objezdza przez rezystorek :bigok: raczej przez to ze troche inaczej operujesz lewa stopa majac troche wieksza moc :P a co do odpalania to moj robi to bez problemu i na rezystorze i bez :pub: z tym ze i tak wlanczam go sobie 1 na tydzien ;]

: pt sie 24, 2007 12:53
autor: eku_suci
Gitner pisze:Ja montujac u kogos sprawdzam zawsze czy po odpaleniu z opornikiem wywalaja sie bledy, po drugie sprawny musi odpalic z opornikiem Suci opychasz auto? Krolo chyba szuka takie cos..

Gitner
no niestety bede musial, trudno bedzie mi go oddac :( ale poki co jeszcze sie ciesze rozkosza jazdy klekotem:):) :bigok: pozdrawiam

: pt sie 24, 2007 13:02
autor: voss
hi

to ze niektore modele niechca odpalac na podstawionym oporniku to znany problem.
Zazwyczaj jest to w autach ktore´, jesli opornik jest wlaczony juz przed startem , wywalaja blad.
Najprosciej wtedy albo podpiac wieksza wartosc opornika ( mniejsza moc ) albo dac opornik i szeregowo podlaczyc dwie diody

----->|------
pin 2------|<------ -----opornik ---- pin 3

wtedy wartosac opornika musi byc jeszcze mniejsza niz bez diod

albo zrobic pstryczek i wlanczas po odpaleniu ( po tescie nastawnika )
albo zrobic automat ktory sam wlancza dopiero po odpaleniu

jest jeszcze wiele opci na opornik, wiec sprawa jest rozwojowa :bigok:

A to ze sprzeglo cierpi na oporniku to jest oczywiste ( moze nie padnie od razu , ale cierpi ) wiecej mometu ( a na waszych opornikach ~400-500ohm jest go duzo wiecej )= wieksze obciazenie sprzegla i calego ukladu napedowego

: pt sie 24, 2007 15:12
autor: gOOzOl
co do tych sposobow wczesniej bylo o wsadzeniu go pod pedal i dzialalo by to mniej wiecej jak gaz w podloge w automatach:) i problem z odpalaniem itp znika a jak chcemy rzeczywiscie przycisnac to wlaczymy go mocnym nacisnieciem pedalu. roboty troche wiecej ale jak ktos nie chce pstryczka nad popielniczka calkiem rozsadne rozwiazanie :bigok:

: pn sie 27, 2007 00:21
autor: Devil84
Witam wszystkich!!
Dziś po południu zabrałem się do założenia opornika...
Bawiłem się w sumie około godziny, sprawdziłem 4 sztuki 360Ohm, 390Ohm, 420Ohm i 480Ohm.
no i badania zakończyłem z opornikiem 390Ohm bo na 360 już za mocno kopcił.
Przełącznik wyprowadziłem na kablu. jest umiejscowiony zaraz obok włącznika od klimatyzacji. Jak tylko będę miał trochę czasu to zrobię parę fotek.
Noooo i jestem pod wielkim wrażeniem!!! Auto zachowuje się jak rakieta!!

: pn sie 27, 2007 06:01
autor: twardy
zaprzal pisze:to trzeba zmienic sprzeglo a nie zmieniac opornik
_________________
trzeba bedzie ale jak na razie bez opornika jest ok to pewnie jeszcze zaczeka

: pn sie 27, 2007 15:23
autor: Goofi
Chyba i ja sie skusze... tylko zrobie rozbudowany wariant na przekazniku, zeby nie ciagac tamtych kabli na dluzsza odleglosc do kokpitu ;)

: pn sie 27, 2007 15:26
autor: damcio151
Goofi, jak masz chip to opornik nic Ci nie da ...... może będzie więcej palił ;)

: pn sie 27, 2007 15:33
autor: Goofi
damcio151 pisze:Goofi, jak masz chip to opornik nic Ci nie da ...... może będzie więcej palił ;)
Zalezy jak chip napisany, potestuje pierw bez ciagania kabli ;)

: pn sie 27, 2007 15:39
autor: damcio151
Goofi pisze:Zalezy jak chip napisany, potestuje pierw bez ciagania kabli ;)
no też prawda :) ..... tylko nie używaj tego rezystora za często ;)

: śr wrz 05, 2007 21:03
autor: Hz
damcio151 pisze:
Goofi pisze:Zalezy jak chip napisany, potestuje pierw bez ciagania kabli ;)
no też prawda :) ..... tylko nie używaj tego rezystora za często ;)
Jakieś skutki mogą być tego ??

: śr wrz 05, 2007 23:29
autor: Gitner
Hz pisze:
damcio151 pisze:tylko nie używaj tego rezystora za często ;)
Jakieś skutki mogą być tego ??
Eeee chlopaki przesadzaja ;)

Gitner

: czw wrz 06, 2007 00:14
autor: olek256
Hz, silnik zrobi wielkie bum,
i bedziesz mial wielki złóm :helm: