hi
to ze niektore modele niechca odpalac na podstawionym oporniku to znany problem.
Zazwyczaj jest to w autach ktore´, jesli opornik jest wlaczony juz przed startem , wywalaja blad.
Najprosciej wtedy albo podpiac wieksza wartosc opornika ( mniejsza moc ) albo dac opornik i szeregowo podlaczyc dwie diody
----->|------
pin 2------|<------ -----opornik ---- pin 3
wtedy wartosac opornika musi byc jeszcze mniejsza niz bez diod
albo zrobic pstryczek i wlanczas po odpaleniu ( po tescie nastawnika )
albo zrobic automat ktory sam wlancza dopiero po odpaleniu
jest jeszcze wiele opci na opornik, wiec sprawa jest rozwojowa
A to ze sprzeglo cierpi na oporniku to jest oczywiste ( moze nie padnie od razu , ale cierpi ) wiecej mometu ( a na waszych opornikach ~400-500ohm jest go duzo wiecej )= wieksze obciazenie sprzegla i calego ukladu napedowego