Strona 6 z 7

Re: Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: ndz lut 11, 2018 21:54
autor: tzebrowski
JABcok20 pisze:To juź mało wartościowe rozwiązanie. Każdy nastawnik da się stosunkowo łatwo przerobić że nigdy nie wykorzystasz jego potencjału. Długość wtrysku będziesz zwiększał do woli. :/
Mozesz napisac cos wiecej?

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: pn lut 12, 2018 15:04
autor: marcinas1983
tzebrowski, nikt Tobie tego nie napisze... bo to tajemnica tajemna... a szkoda bo sam jestem ciekaw niby jak można łatwo nastawnik przerobić.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: pn lut 12, 2018 20:09
autor: tzebrowski
Pozwole sobie przekleic "poradnik" z forum passata https://forum.vw-passat.pl/topic/56985- ... 9-tdi-afn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolega w tym watku ladnie opisal co i jak, po przeszlifowaniu ramienia max jaki uzyskal to ~5v. Ogolnie, po takim zabiegu i po podbiciu napiecia w mapie nastawnika do 4.85v uzyskal w gornych partiach obrotow dodatkowe 5km.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 10:20
autor: KLICHO
Powiem wprost piłowanie ramienia daje efekt ale do jazdy na co dzien się nie nadaje druga sprawa to jest dobre na 1/4 mili ale nie do jazdy na co dzień. Te 5KM kosztami rozwalenia pompy bo pompa jest cały czas zalewana palwem. Dostaje czkawki itp. Nie polecam to do jazdy na co dzien.

Tu masz wykres mojej starej 1z. Samo piłowanie nastawnika HDK 248

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 10:55
autor: tzebrowski
Tak, masz racje, zyski z tego pojawiaja sie przy WOT na moje oko gdzies przy 3k rpm.
W moim przypadku jezeli mam teraz w ostatniej kolumnie max 4,5v przy 4494rpm, to moglbym je przesunac gdzies na 3-3,5krpm a przy 4494 dac 4,8v5-4,9v.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 11:40
autor: KLICHO
odpuść sobie poważnie :)Nie warte świeczki potem są i tak jaja w zrobieniu dobrej samej mapy nastawnika.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 11:56
autor: tzebrowski
Z tymi mapami to roznie bywa (wydaje mi sie osobiscie ze trudniej jest zadoptowac wieksze wtryski niz pobawic sie napieciem w 2-5% mapy, szcegolnie ze reszta mapy sie niezmienia), faktem natomiast jest to ze wieksze napiecie oznacz wiecej ropy, wiec czemu nie:). Poza tym mam klika pomp ma boku wiec moge cos pokombinowac.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 12:11
autor: KLICHO
To nie jest problem wrzucic większe wtryski i zrobić pod nie korekte. Pamiętaj że np HDK 248 masz co innego w Vagu a co innego w rzeczywistości. Pod niego cholernie ciężko napisać mapę prawidłowo. Problem taki że szybko załatwisz pompę i nastawnik tym :)

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 12:28
autor: tzebrowski
Czytajac rozne watki na tdiclub, ecuconnections mam wrazenie ze jednak najwiekszym problemem jest zbudowanie mapy n146 w zleznosci od wielkosci glowicy i wtryskow (za duzo zmiennych, camplate, rotor, cisnienia otwarcia, wielkosc wtryskiwacza, i pewnie milion innych,) tak zeby lambda sie zgadzalai i zeby 2v w mapie bylo faktycznie 10mg/suv a nie 12 (hipotetyczny przyklad).

Nie wiem jak HDK 248, ale ten mod moze byc zastosowany do kazdego nastawnika i 5v mozna miec niezaleznie czy nastawnik jest od renault czy z jakiegos vaga.

Czy ktos jest w stanie wyjasnic jakie sa roznic w budowie miedzy nastawnikami od vag i tych slynnych z renault ? (i renault i vag po podpislowaniu wychyjalaja sie do 5v)

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 12:52
autor: KLICHO
Im wyższy numer tym lepsza kalibracja :) Tylko jak zobaczył byś mapy Renault inaczej wszystko jest liczone itp.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 13:08
autor: tzebrowski
Hmn, ale kalibracja to juz chyba kwestia wielkosci mapy/macierzy (rpm/iq), reszta to interpolacja ecu? , co w praktyce przeklada sie na przelew rotora i dlugosc wtrysku.
Ktos ma numery softu do ranult?

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 13:16
autor: KLICHO
Musiał byś sobie sam zgrać albo szukać w bazach danych map. Mówie miałem pare podpilwanych tych nastawników jedne słabiej drugie mocniej impreza kończyła się tak samo raz dłużej pożyło raz krócej to jest dobre na 1/4 nie do jazdy na codzień . Chcesz ugrać parę koni więcej to wtryski pompa turbo mocniejzsy soft.

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 13:25
autor: tzebrowski
Tak, zgadzam sie z tym ze wieksze wtryski dadza lepsze rezultaty w calym zakresie obrotow. Jednak duzo fanu daje wycisniecie z tego co juz sie ma:)

Różnice i sposoby modyfikacji nastawników HDK

: wt lut 13, 2018 13:31
autor: KLICHO
I najczęsciej się konczy tym że coś pyknie nie tak jak trzeba bo coś chce się na siłe przerabiałem nie raz :) Każdy oże jak może tylko też często jest granica.