Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: rolmik » pn lis 28, 2011 17:20

trzeci5, sprzedaj auto i kup 2.0 CR tam masz 170 trochę pomodzisz i masz 200+ sotki za OT


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: trzeci5 » wt lis 29, 2011 00:04

bvw08 pisze:Po co chcesz zmieniać silnik? chyba że masz nalatane >300tyś km. Ładujesz turbo gtb do tego wydech odpowiedni dolot porządny fimic i pompki mocniejsze oraz sprzęgło
a kto mówi ze chce zmienić silnik,IC w MK V jest wystarczający na co najmniej 200KM,sprzęgło jest w planie wydech też będzie przelot 2,5''.Pisząc PD mam namyśli pompo wtryski,ciekawi mnie ile można z tego silnika wydusic i na jakich gratach :bigok:
rolmik pisze:trzeci5, sprzedaj auto i kup 2.0 CR tam masz 170 trochę pomodzisz i masz 200+ sotki za OT
autka nie sprzedam za szybko bo za duzo pracy włozone wole coś pomodzić przynajmniej jest z tego co się robi troche radochy :hmm:


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: Fahoo » sob gru 24, 2011 15:29

Ostatnio słyszałem opinię że przy wymianie końcówek w pompkach nie ustawia się zadnych ciśnień bo fizycznie nie ma jak co jest logiczne ze względu na konstrukcję pompowtrysku.
Regulujemy przecierz dzwignia zakres/głębokość a co za tym idzie ciśnienie na pompce.Po demontażu i montażu sprawdza sie jakośc rozpylanego paliwa i ilość określając dawki .Człowiek twierdzi że wystarczy zmienić końcówke w zdrowych pompkach np BA na odpowiednik z AL 0,195 i mamy AL w 99%


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
trzeci5
Forum Master
Forum Master
Posty: 1098
Rejestracja: pn sty 22, 2007 21:08
Lokalizacja: Skrzyszów/Wodzisław.śl

Re: wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: trzeci5 » sob gru 24, 2011 16:25

Fahoo pisze:Ostatnio słyszałem opinię że przy wymianie końcówek w pompkach nie ustawia się zadnych ciśnień bo fizycznie nie ma jak co jest logiczne ze względu na konstrukcję pompowtrysku.
Regulujemy przecierz dzwignia zakres/głębokość a co za tym idzie ciśnienie na pompce.Po demontażu i montażu sprawdza sie jakośc rozpylanego paliwa i ilość określając dawki .Człowiek twierdzi że wystarczy zmienić końcówke w zdrowych pompkach np BA na odpowiednik z AL 0,195 i mamy AL w 99%
no to jak to w końcu jest z tymi końcówkami AL jest to dobre rozwiązanie? kolega cowboy mówi ze wystarczy same końcówki zmienić :bigok:


Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=374315

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: Fahoo » sob gru 24, 2011 16:48

trzeci5, stary tu nie chodzi o to czy mozna czy nie mozna, chodzi o proces wymiany...wiadomo ze mozna stosowac końcówki zamiennie tylko czy mozna we własnym zakresie z zadowalającym efektem


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: wesol » sob gru 24, 2011 20:56

jesli sie wymieni końcówki wraz z ustawieniem cisnień to masz AL'ki czy nawet jeszcze wydajniejsze. Tu zalezy tylko od tego jakie sa otworki w tych koncówkach. Nie wiem tylko czy BA sa zamienne z AL mimo ze wystepuja w silniku ASZ.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: Fahoo » sob gru 24, 2011 22:13

wesol, PODAŁEM JAKO PRZYKŁĄD zmiana BA na końcówke AL...gośc mówi ze nie ustawia sie żadnych ciśnień w pompce, bo ciśnienie regulujesz przy ustawianiu pompek na dzwigience...sprawdza sie tylko jakośc rozpylania i zbiera do menzurki rozpyloną rope w celu przeliczenia dawki żadnych ciśnie ni sie nie robi bo nie ma czym regulowac w pompce

Także jeśli ktoś ma zdrowe pompki to mozna zakładać wieksze rozpylacze ...trzeba to tylko królika chętnego
Bipy robi sie rozbierając elektro zawór

Obrazek
Obrazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: wesol » ndz gru 25, 2011 08:48

tak tak zgadza sie. Chodzi oto ze biorac powiedzmy pompki AK i wkladajac koncowki wtryskowe z AL nie mamy pompowtryskow do ASZ 130 konnego tylko mamay nadal pompki do 115 konnego AUY ale o wydajnosci AL takiej jak w ASZ/ARL. Inaczje mowiac we wtryskach VP korpus nie był ważny tylko sama rozpylacz a w PD korpus jest ważny. Jestem skłonny sie przychylić do koncepcji tego gościa ale pod warunkiem ze zmieniasz rozpylacze na te od AL'ek tylko boscha. Inne marki niestety moga miec nieco inne wymiary co wplynie na podniesienie lub opuszczenie wtrysku co za tym idzie wymagana korekta sruga z łbem kulistym. Choc wyciagajac pompke i tak dajemy nową uszczelke miedzianą ktora takze moze mieć inną grubość. Generalnie powinno sie tak nie robić bo nawet demontaż i ponowny montaż powinna wieńczyć regulacja.
Juz kiedyś gadalismy o wymianie koncowek we wtryskach VP i doszlismy do wnosku ze dajac zestaw naprawczy boscha (koncowka, przekladki itp) mozna by przymknąć oko na regulacje cisnień wiec i pewnie coś podobnego mozna zrobić w PD.

Czy wymieniajac szklanki w PD co wiarze sie ze sciagnieciem osi dzwigienek pompek i samego walka rozrzadu przy ponownym skladaniu trzeba robić jakies regulacje??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: Fahoo » ndz gru 25, 2011 13:34

wesol, o Jezu..........mieszasz
każda pompke po montazu w głowicy sie reguluje-pozycja i głębokośc pracy=ciśnienie
A ja pisze co sie robi przy wymianie koncówek w pompce-kazda pompka z 8v jest taka sama jesli chodzi o korpus...róznice mogą występować w elektorzaworze ale o to musze podpytać

I najbardziej mi chodziło o to że w pompce nie ma możliwości regulacji czego kolwiek..wiec regeneracja polega na zmianie samej końcówki,pomiarze czesci wspołpracujących oraz teście rozpylacza i dawek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Muszka.d
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt gru 18, 2007 21:15
Lokalizacja: DW /ONY
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: Muszka.d » ndz gru 25, 2011 16:12

Fahoo, ja dowiedziałem się od swojego pompiarza który robi dla mnie pompki że nie ma dla niego problemu żeby zmienić ciśnienia...
Także regulacja ciśnień jest jak najbardziej możliwa...

W ten sposób to każdy brałby pompki AG które można dorwać po 100zł - szt. zakładałby końcówki - 1043 i miał AL-ki na nowych końcówkach Fratelli Bosio(ok 190 zl szt.) - czyli za komplet 400 + 800 = 1200 zl + wymiana i regulacja (ok 400zł) a swoje AL- ki (jeżeli takie posiada) sprzedałby za 1500 zł ?
Ale jest to zbyt pięknie aby było prawdziwe...

Lub też kupuje AG(400zł) + PowerPlusy (1200zł) = 1600 zł + wymiana i regulacja (ok 400zł)
Lub też kupuje AG(400zł) + Race 783 (1600zł) = 2000 zł + wymiana i regulacja (ok 400zł)

Rozmawiałem z nim o zmianie ciśnienia powiedział mi żebym tylko podał mu o jakie wartości chce zmienić i on tak zrobi, następnie tak jak piszesz wrzuci na maszynę i sprawdzi wydajność.


A co do wymiany końcówek to nie jest to takie Hop-Siup bo to jednak nie VP tylko PD i konstrukcja końcówki jest taka aby ktoś kto się nie zna uszkodził ją przy próbie rozkręcenia. Do tego potrzebna jest prasa która przytrzymuje końcówkę aby się nie przekręciła..


[/color]
tel: 606408070- WTRYSKI 0.216/0.230/0.260 WZM/TH/SEVEN/BOSCH/FIRAD
POMPOWTRYSKI - FIRAD HF +50% / +80% / +120% Power Plus 1043, Race 783
TURBINY [- GTB2260VK / GTB1756VK / GT2256VK / GT1749VA / GT1749VB /gt22v / GT2256V

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: evolution » ndz gru 25, 2011 16:34

Fahoo pisze:wesol, o Jezu..........mieszasz
każda pompke po montazu w głowicy sie reguluje-pozycja i głębokośc pracy=ciśnienie
A ja pisze co sie robi przy wymianie koncówek w pompce-kazda pompka z 8v jest taka sama jesli chodzi o korpus...róznice mogą występować w elektorzaworze ale o to musze podpytać

I najbardziej mi chodziło o to że w pompce nie ma możliwości regulacji czego kolwiek..wiec regeneracja polega na zmianie samej końcówki,pomiarze czesci wspołpracujących oraz teście rozpylacza i dawek
Świeta sa, wiec nie uzyje zbyt prostych slow, a ubiore je w swaiteczna atmosfere... W kilku postach piszesz wklejasz i cytujesz artykuly majace na celu potwierdzic to ze pompki sie nie reguluje, a cisnienie regulujesz napieciem tloczka... powiem ci tak ze nawet srednioogarniety 6-ciolatek zauwazylby iz zadnego cisnienia regulowac nie mozesz slawetna srubka na dzwigience z tego powodu iz regulujesz tylko umiejscowienie stalego skoku tloczka by ten nie przy#$^#%@^ w dno cylindra przy zbyt mocnym wkreceniu srubki powodujac ogolna demolke w sekcji tloczacej, co do samego cisnienia tloczenia ograniczone jest tylko przez dwie rzeczy, predkosc ruchu tloczka i zawor przelewowy. ktory widnieje pieknie na zdjeciu przytoczonym przez ciebie jako dowod ze nic sie nie da wyregulowac. jednakze by to cisnienie wyregulowac musisz wlozyc korpus pompki w taki smieszny uchwyt w maszynie wartej plus minus tyle co 60 nowych phateon'ów na full wypasie. do tego po zmiane koncowki musisz wyregulkowac cisnienia jej otwarcia wiec regulujesz juz cisnienia. Pomijajac fakt iz w roznych korpusach fabrycznie stosuje sie inne nastawy, nie zrobisz z ba czystych al bez wyregulowania cisnien bo beda dalej pracowac jak ba.
Wesolych Świat


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: Fahoo » ndz gru 25, 2011 16:56

Ja tego nie robiłem a takie info dostałem od człowieka który sprzedaje aparature diesla


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: evolution » ndz gru 25, 2011 17:03

Fahoo pisze:Ja tego nie robiłem a takie info dostałem od człowieka który sprzedaje aparature diesla
to go pozdrow ode mnie...... :los2:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

cortezo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: śr sie 05, 2009 18:48
Lokalizacja: PŁOCK
Kontakt:

wszystko o wtryskach/pompowtryskach

Post autor: cortezo » sob sty 07, 2012 18:45

Panowie gdzie można kupić końcówkę wtrysku do 1.9 TDI ALH, nr. oryginalny rozpylacza to DSLA150P706 i jakiej firmy polecacie? :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości