spawacz pisze: i sprezyna w przyspieszaczu jest twarda i dlatego musi byc kat opóźniony proste,
Tak renia ...988,jak i asv,agr,alh,afn,avg itd mają identyczne sprężyny przestawiacza 1 464 619 938,nawet pompa 0 460 414 987 ma taką samą.
Gdyby była twardsza,to nie było by tendencji do tak znacznego wyprzedzania kąta,tylko do jego opóźniania.
Dlaczego?
Otóż przestawiacz miałby problem z odpowiednio szybkim wprowadzeniem kosza w ruch,a to dlatego,że twardsza sprężyna stawia większe opory.
N 109 reguluje przestawiaczem za pomocą ciśnienia paliwa.
Jeżeli przy stałym,wynikającym z przelicznika ciśnieniu dasz twardszą sprężynę,to kąt będzie za słabo przyśpieszany,a Ty takiego zjawiska nie masz.
U Ciebie kąt z racji beznadziejnej,nie dość,że niższej jak w asv de 110,to jeszcze o innej charakterystyce krzywki,fali jest najzwyczajniej dużo bardziej wyprzedzany.
Tak,jak pisałem,przy seryjnej wartości z takim opóźnieniem w tdi timing jeszcze n 109 to wysteruje,ale już przy zwiększonym stopniu wyprzedzenia będzie znacznie ciekawiej
![jezor :jezor:](./images/smilies/jezor.gif)
.
No chyba,że tuner wyprzedzi Ci kąt o 10 stopni,ale wtedy poza kupą dymu nic więcej nie ugrasz.
spawacz pisze: sprezyna w przyspieszaczu jest twarda i dlatego musi byc kat opóźniony proste,
Jak wspomniałem,gdyby tak było,to musiałbyś go przyśpieszać,a nie opóźniać
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
.
Jeszcze na temat zasady działania pomp i timingów musisz trochę poczytać
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
.
Gdybyś wiedział,co i jak,to byś nigdy de 185 nie wsadził,ale od czego jest forum.
Ta fala najzwyczajniej kradnie Ci cenne stopnie wyprzedzenia kąta wtrysku,których przy sofcie raczej nie odzyskasz.
A jeżeli wkładałeś ją licząc na większe przyrosty,to popełniłeś błąd,jest niższa jak de 110,a to w przypadku 11'tki duży minus.
Zwłaszcza przy finalnym strojeniu.
Pozdrawiam.