Strona 6 z 32

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: czw lip 14, 2011 11:05
autor: Dario84
Aaa jeśli chodzi o długość pomiaru to jasne że musi trwać swoje, wystarczy żeby trwał tyle co przyspieszanie samochodu na drodze na 3 lub 4 biegu.

Śmieszą mnie takie hamownie jak na majówce, wentylator taka troszkę większa suszarka :) a masa rolek również nie za duża.

Zbyt długi czas pomiaru również nie jest wskazany, zgdza się zdejmiesz charakterystkę silnika przy max obciążeniu, ale ta charakterystyka będzie odpowiadała np. jeździe na drodze na 6 biegu... kiedy charakterystyka na niższych biegach będzie znacznie inna, co za tym idzie również moc.

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: czw lip 14, 2011 21:55
autor: evolution
Dario84, po przyjrzeniu sie masz racje przeskoczylem z kreska. z ta mala uwaga ze powyzej 4400 mam zdeka wiecej niuta niz u ciebie i wiecej niz odczytales ale to juz minimalne roznice. jedno co zostaje to porownac setupy a i przy tym pomysly na silniki na drodze w jednej budzie . ale co sie zgodze to laga na wykresie nie zobaczysz. jednak co sie nie zgodze to wplyw wiatru na moment obrotowy... wybacz ale on wplywu nie ma na moc i wykres a tym bardziej na wartosc momentu, ma natomiast wplyw na moc na kolach( wiatr w twarz dobrze zwalnia a w plecy daje kopa na drodze) druga sprawa ze pomiary na 3 biegu... jak dla mnie trwaja zbyt krotko. ja mam 3.7 km drogi prostej o niemal identycznym nachyleniu to moge sobie pozwolic na pomiary na 6 biegu.. dokladnosc pomiaru i czas trwania jest na tyle dlugi iz w dolocie moze sie niezle zagotowac( max mialem w jednym aucie 67 stopni) a dynomet przy takiej ilosci danych nie usrednia wyniku i spokojnie mozna zdusic wszytskie filtry w dol i dzialac na normal calc funkcji... wiec jak dla mnie hamujac przy duzych predkosciach dostaje wykres mocy uzytecznej nie chwilowej przy krotkim wybiegu.

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt lip 15, 2011 07:23
autor: Dario84
evolution pisze:jednak co sie nie zgodze to wplyw wiatru na moment obrotowy
A grzanie IC ?? Przecież to prędkość wiatru go chłodzi.

Druga sprawa, niektóre silniki benzynowe mają zabezpieczenia w postaci limiterów temperaturowych, przy słabym nawiewie temp cieczy skoczy, zadziałają limitery i nic nie będzie z mocy.

Moment obrotowy mam na myśli cały przebieg momentu obr w funkcji obrotów a nie tylko jego max wartość.

U mnie filtry też zostały zduszone, co widać na wykresie, nie jest to jedna gładka linia.

Zgadza się w tym ARL musi być troszkę więcej Nm powyżej 4000obr bo przecież wyszło 5KM więcej, a to właśnie moment powyżej 4k wpływa na max moc.

Spoko, każdy ma swoją teorię na tuning, najważniejsze żeby efekt końcowy był zadowalający dla klienta ;).

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt lip 15, 2011 17:42
autor: Dario84
Wszystko stroił Mumin

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt lip 15, 2011 21:49
autor: evolution
Dario84 pisze:U mnie filtry też zostały zduszone, co widać na wykresie, nie jest to jedna gładka linia
jestes pewien tego co piszesz??? zduszone filtry w dynomecie przy krotkim pomiarze to wlasnie gladka linia. wydaje mi sie ze pierwszy ( na nastawach od prawej) masz wlaczony czyli do gory :).
co do grzania ic musisz zaskoczyc ze to maszyna termodynamiczna ktora wytwarza straty oraz ma swoja mase w ktorej magazynuje sie energia i w momencie gdy wymusisz w niej prace rosnie jej temperatura :) wiec jesli obciazasz cooler dlugotrwale to mimo duzo wiekszych przeplywow czynnika chlodzaego jego temperatura bedzie stale rosnac. nawet na 3 biegu zauwazysz ze temperatura rosnie z czasem:) gdy masz nacisniety pedal gazu...

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt lip 15, 2011 23:48
autor: Dario84
Chodziło mi o wyłączenie wygładzania :) tak w skrócie mówiąc.

Zgadza się to co piszesz, ale nawiew musi być taki aby zdążył wychłodzić ic i wodę, bez tego pomiar nie będzie wiarygodny.

Wiem jak wygląda krzywa temp w dolocie w funkcji obciążenia ;).

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: sob lip 16, 2011 14:31
autor: luki007
Mk3 AFN
Mody to : 216, pompa ori , turbo hyb ARL , dolot AWX z kolektorem ssacym , IC MEGANE ...
Soft praktycznie bez dymny
Jako ze fotke wykresu robilem tel i słabo widac to 162KM i 393Nm

Obrazek

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: ndz lip 17, 2011 22:46
autor: tomasz25
nie VW :) E60 2004r 530 D 218ps 500 nm ori ,162tyś. przelotu,wykres serii i bez dpf po programie by Kingsoft

Obrazek

Obrazek

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt lip 22, 2011 11:13
autor: cowboy
USUNAŁĘM POSTY NIE MERYTORYCZNE

czyli, fajnie wyszło, ile moge miec koni itd itp

przypominam że wklejamy wyłacznie wykresy, o wykresach dyskutujemy w tematach o danych autach

na razie dyskusje dario84 i evolutiona zostawiam... jak bedziecie chceli to wydziele odrebny temat na temat porownania tych mocnych wykresów / setupów

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: sob lip 30, 2011 10:50
autor: manior15
Po Korekcie AJM+ pompki seria Turbo GT17/20 kolektor ARL wydech 2.37cala
Obrazek

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: wt sie 02, 2011 10:42
autor: CORNEK
1.9 TDI 110 KM ASV po programie

Obrazek

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt sie 12, 2011 23:24
autor: rav_tdi
ARL w zdrowej serii...

Obrazek



BMN w serii po wypraniu wtrysków w ultradzwiękach i wymianie listwy wtryskowej - która lubi zwarcia - na nową pozbawioną tej wady.

Obrazek

Wykresy z hamowni - tu zamieszczamy wyniki pomiarów mocy !!

: pt sie 19, 2011 20:22
autor: evolution
przedstawiam wykres touran'a 2,0 tdi 140 ps na turbinie ze 170 posadzonej po kilku h walki na zeliwie ze 140. soft zupelnie bezdymny na cisnieniu uzyskiwanym....1,47 bara w over :helm: bym zapomnial auto to typowy dupowoz do szybszego przemieszczania sie:) Obrazek