Strona 6 z 22

: czw lip 01, 2010 00:33
autor: arwam
rav_tdi, miałem wcześniej mały kolektor i układ dolotowy z IC od MK2 który wbrew pozorom nie jest wcale taki malutki.
a po przesiadce na duży IC od sprintera są tylko pozytywne skutki. negatywne to takie że miejsca przy rozrządzie sporo zabrało.


rav_tdi, jeszcze jedna rzecz przemawia na korzyść kolektora z PG
kanały są trochę bardziej podniesione niż w tym od Diesla i wlot do kolektora jest w dobrą stronę skierowany i nie trzeba robić takich wygibasów z kanalizacją.

: czw lip 01, 2010 09:37
autor: rav_tdi
arwam pisze:i wlot do kolektora jest w dobrą stronę skierowany
- hehh, jak dla kogo, bo ja wole wlot od strony rozrządu :helm: Więc nadal obstawiam za 1Y, tym bardziej ze z portingiem nie ma zabawy, a z PG jest!! :bigok:

A odnośnie tych dolotów, to miałem na myśli to, że na bank nie są one tych samych pojemności/srednicy/długości , kształtów/zakrętów i może to też ma wpływ na napełnianie puszki rez. kolektora, a później cylindrów.
Przypuszczam takze, ze Evo... zakładał z góry do kazdego silnika kolektor PG i za każdym razem było lepiej niż na ori., ale i z pewnością nie testował tego za kazdym razem z kolektorem 1Y :smoke:
A znowu ty awram - pewnie tylko na swoim silniku dokonywałeś takich zmian, a na innych nie - w sumie wiadoma sprawa, bo to czaso i kaso - chłonne bardzo, a jak już pisałem, różnice między nimi sa pewnie bardzo małe?! (chodzi o efekty, które dają) :kac:

: czw lip 01, 2010 09:43
autor: arwam
rav_tdi pisze:- hehh, jak dla kogo, bo ja wole wlot od strony rozrządu :helm:
bo nie robiłeś rozrządu wtedy.
jak masz orurowanie nad skrzynią nie musisz wtedy dolotu rozbierać żeby się do paska dostać czy do regulacji na kole pasowym pompy wtryskowej.

: czw lip 01, 2010 09:53
autor: rav_tdi
arwam pisze:bo nie robiłeś rozrządu wtedy.
Robiłem rozrzad, a jak budowałem FMIC, to zrobilem to tak, że zciągam jedną opaske samozaciskową na kolektorze dolotowym i jedną skręcaną za czujnikiem , to cały element przy rozrządzie aż do chłodnic znika :grin: - możesz zresztą sam zobaczyć tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... start=1020

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 00:17
autor: Jakobe
Ja trochę odkopię temat

Planuje w swojej ibizie AFN zrobić fmic z t5 (tu jeszcze się wacham bo wkurza mnie turbo dziura) program, (wydech na 1 tłumiku końcowym już jest) chciałbym mieć + - 140km i 300nm czy jest sens żebym ładował kolektor od AWX czy zostawić seryjny?

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 08:18
autor: jaaano
Jakobe jeśli chcesz tylko tego co piszesz to nie trzeba fmica ani kolektora od awxa,dobry tuner zrobi ci to na ori gratach jeśli są ok ale nic więcej,kolektor od awxa dałby ci lepsze napełnianie-lepszy cały zakres obrotów do osiągnięcia a poza tym zlikwidowałby ci część i to dużą przyczyny zapychania kierowniczek vnt poprzez likwidacje egra.No a tak w temacie co wy na to Obrazek

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 09:29
autor: Jakobe
Akurat w ibizie niestety seryjny ic jest strasznie mały i kiepsko umieszczony, i po 3 wyścigach czuje już spadek mocy, ale z 2 strony fajnej się jeździ w codziennej jeździe w porównaniu z t5 (miałem wcześniej taka sama ibiz z fmic z t5 i programem) bo jednak lepiej na gaz reaguję odrazu.

Myślałem może że jakbym dał w tej ic z t5 i ten kolektor to była by lepsza reakcja na gaz ...

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 12:30
autor: sagon
jaaano,od czego ten kolektor,czyżby sdi?
Podejrzewam,że z takim kolektorem turbina dużo szybciej napełni cylindry,niż na tych awx-owskich.
Jeżeli on spokojnie zniesie doładowanie powyżej jednego bara,to przyznam,że ja do tej pory oprócz kolektora z 1Y,chyba najlepsza koncepcja.
Ciekawi mnie tylko,jak on zniesie na dłuższą metę ciśnienia rzędu 1,5 bara.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 12:33
autor: Adamm
jaaano, no super tylko do ustawienia rozrzadu trzeba kolektor sciagac :P

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 13:01
autor: sagon
Adamm pisze:no super tylko do ustawienia rozrzadu trzeba kolektor sciagac :P
Nie jestem pewny,ale chyba nie,wystarczy go tylko rozkręcić.
Gdyby tę dolną aluminiową część tego kolektora,bo jest on jak widzę skręcany udało się połączyć,a pewnie by się udało,z kolektorem od abf-a,to mielibyśmy rewelacyjny kolektor dolotowy.
Cały aluminiowy,więc zero obaw o ewentualne nieszczelności.
Jako,że byłby skręcany,nie było by potrzeby demontażu całego ,chociażby przy wymianie paska rozrządu.

Re: wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 14:06
autor: jaaano
Wiecie to nie jest mój pomysł ale gdzieś wyłapałem tą fote ze względu na skrócenie dolotu z fmica-taki anty-lag.Jest to SDI i składa sie z dwóch częsci tej z plastiku i przy samym bloku z alu,ceny na aledrogo porównywalne z awx.

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 14:08
autor: cowboy
Aligato9r miał u siebie w skodzie pare lat temu kolektor z SDI własnie... niedługo bo o ile dobrze pamietam popekał od doładowania... podobnie inne plastikowe kolektory np w zaturbionych VR6 24V pękają od doładowania powyżej zdaje sie 1 Bar

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: ndz lis 07, 2010 22:01
autor: glus
Te plastikowe beda pekac,jednak jesli wejdzie to poszukaj alu od sdi i bedzie git!

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

: wt gru 07, 2010 15:59
autor: tomogolf2
Planuje zrobic taka modyfikacje, (silnik 1,6 TD) turbo montowane do dolu(kolektor od TDI, badz odwrocony od TD) i kolektor ssacy od 1Y (ewentualnie g60), martwi mnie czy muszla turbiny nie bedzie wadzic o łape bo mam troche duze turbo (holset).


I pytanie....jak załoze kolektor np od 1Y jak bedzie wygladała sprawa mocy i momentu przy wysokich obr( np od 4000 do 5500) ? bo to ze od nizszych bedzie lepiej to juz wiem ale co z gornym zakresem obr?czy nie bedzie sie dławic? czy moze rzeczyswiscie lepiej zastosowac wtedy kolektor od g60?