Garrett GTB do TDI PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz sie 05, 2012 00:04

zabba88 pisze:hmmm i gdzie te ponad 350Nm przy 2000?
ze tak ladnie powiem tam gdzie ma byc... Ja robie pod klienta, przyjezdza, mowi co chce i mu robie :bajer: .
a co chcial klient masz wyzej.
P.s. w tym aucie nie ma nawet Dp z prawdziwego zdazenia bo mial zostac katalizator :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz sie 05, 2012 00:13

rav_tdi,
rav_tdi pisze:Co do mojego GTB, to można chyba jedynie powiedzieć, że takie pechowe turbo sie trafiło (coś jak w BRD), lub motorownia już klęka, z drugiej strony patrząc na wykresy innych firm na turbinach gtb, to widac, że jest to raczej norma i jedynie ładniej to wstaje, gdy sie zrobi konkretny porting głowicy, dolot jakiś ładny i wydech, a tak to jest to po prostu STANDART!!
Nie trafilo sie pechowe turbo to jedno, motorownia tez nie kleka to drugie, po trzecie zostawiajac seryjny wydech z katem to juz nie jest standard. Miales w przyszlosci pomyslec o wydechu i napewno powrocic do dwumasu bo dol po zmianie na jednomas zmalal, dlatego dostales stage 1.
Ladniej wstawaloby przy samym wydechu ale niech sobie przypomne kto go nie chcial??? :popcorn:
Co do samego sprzegła- napewno kupiles do arl jesli slizga sie przy takim momencie mi to wyglada na standardowy aftermarketowy zestaw do wiekszosci tdi 240 mm


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rav_tdi » ndz sie 05, 2012 00:13

evolution pisze:na seryjnym wydechu pod jednomas na wyrazna prosbe klienta zrobiony ze slabym dolem
- NA BANK NIGDY NIKOGO NIE PROSIŁEM ŻEBY BYŁ SŁABY DÓŁ !!!! no i nie pod jednomasa, tylko pod 2masa
evolution pisze:do tego zrobiony w 1 dzien i strojony pozna noca - tez na prosbe klienta i do tego dymnie z dolu ,
- prawda ze w jeden dzień i do późna wieczorem - ....I DO TEGO DYMNIE Z DOŁU - tu nie rozumie tego stwierdzenia!!, nie chce dedukowac, ale napisze jeszcze raz, czy jest ktos kto by chciał SŁABY DÓŁ Z DYMEM ??!! jezeli ta wypowiezd źle zrozumiałem, to sory i prosze o sprostowanie...
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2012 09:36 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz sie 05, 2012 00:22

rav_tdi, zaznacz tekst i plus klinkij :)
Powiedz mi jak mialem ci zrobic mocny dol pod dwumasa, jak na tym jednomasie przy tej wartosci niuta z dolu byly juz konkretne wibracje. Nie zrobilem ci softu pod DM swiadomie i po telefonie do ciebie bo by sie cos *#cenzura#* do czasu zmiany zestawu i wiedziales ze po zmianie przy okazji podjedziesz na korekte - w dzien, zebym widzial co jest z tylu- i to oznacza dymnie w twoim przypadku- miales opcje czekac na dzien nastepny i miec wystrojone czysto, lub na wyczucie w ewentualnym oswietleniu ulicznym w jeden dzien niech sobie przypomne po huuu siedzialem do 23 na warsztacie( i trzebaby sie zastanowic dlaczego bylo tak pozno zaczete ze trzebaby konczyc w nocy) :bajer: - wybrales opcje "B".
Kuzwa wyjdz komus na przeciw oczekiwan i zaraz bedzie mial pretensje....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rav_tdi » ndz sie 05, 2012 00:24

evolution pisze:rav_tdi,
rav_tdi pisze:Co do mojego GTB, to można chyba jedynie powiedzieć, że takie pechowe turbo sie trafiło (coś jak w BRD), lub motorownia już klęka, z drugiej strony patrząc na wykresy innych firm na turbinach gtb, to widac, że jest to raczej norma i jedynie ładniej to wstaje, gdy sie zrobi konkretny porting głowicy, dolot jakiś ładny i wydech, a tak to jest to po prostu STANDART!!
Nie trafilo sie pechowe turbo to jedno, motorownia tez nie kleka to drugie, po trzecie zostawiajac seryjny wydech z katem to juz nie jest standard. Miales w przyszlosci pomyslec o wydechu i napewno powrocic do dwumasu bo dol po zmianie na jednomas zmalal, dlatego dostales stage 1.
Ladniej wstawaloby przy samym wydechu ale niech sobie przypomne kto go nie chcial??? :popcorn:
Co do samego sprzegła- napewno kupiles do arl jesli slizga sie przy takim momencie mi to wyglada na standardowy aftermarketowy zestaw do wiekszosci tdi 240 mm

Teraz to juz wsio leci za daleko, bo ogólnie chodzi o to, że dlaczego turbo wstaje tak jak innym kolegom po fachu, ze nie ma tu tych chociaz 300nm przy 2000rpm?? - nie wierze ze po zrobieniu full wydechu wyszło by u ciebie 330nm / 2000rpm, a na takim samym setupie u innych wyszłoby 250nm / 2000rpm, czyli ze ten wydech robi az taką duza różnice, ze ty to potrafisz tak wykorzystać, a inni nie!!

Wydech oczywiście miał zostac fabryczny i kat tez miał zostać na prośbe klienta - zgadza sie!!, a powody to częste trasy PL - DE - NL - PL i w razie kontroli jakiej tam po prostu...
Co do dymu, to moze Robert sie wypowiedzieć czy było grubo podlane, ile przepływka dawała, itp. ...


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz sie 05, 2012 00:33

rav_tdi pisze:nie wierze ze po zrobieniu full wydechu wyszło by u ciebie 330nm / 2000rpm
To nie kwestia wiary, To kwestia pewnikow jak i tego ze dla aut jadacych na zagranicznych trasach mam opcje ze sportowym katem dla spelnienia norm etc... Nie ja wybralem taka opcje wydechu, jak i nie mialem decyzyjnosci w tej kwestii. jesli chcesz moge pojsc ci na reke i ulatwic wiare, przyjezdzasz o czasie, montuje moj wydech stroje Rob kontroluje parametry i po przekroczeniu 350 niuta na 2krpm przelewasz kase na konto- pasuje uklad??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rav_tdi » ndz sie 05, 2012 00:36

evolution pisze:rav_tdi, zaznacz tekst i plus klinkij :)
Powiedz mi jak mialem ci zrobic mocny dol pod dwumasa, jak na tym jednomasie przy tej wartosci niuta z dolu byly juz konkretne wibracje. Nie zrobilem ci softu pod DM swiadomie i po telefonie do ciebie bo by sie cos ******* do czasu zmiany zestawu i wiedziales ze po zmianie przy okazji podjedziesz na korekte - w dzien, zebym widzial co jest z tylu- i to oznacza dymnie w twoim przypadku- miales opcje czekac na dzien nastepny i miec wystrojone czysto, lub na wyczucie w ewentualnym oswietleniu ulicznym w jeden dzien niech sobie przypomne po huuu siedzialem do 23 na warsztacie( i trzebaby sie zastanowic dlaczego bylo tak pozno zaczete ze trzebaby konczyc w nocy) :bajer: - wybrales opcje "B".
Kuzwa wyjdz komus na przeciw oczekiwan i zaraz bedzie mial pretensje....

Heh - thx za podpowiedz odnośnie cytowania selekt. heh, ale nie działa u mnie, tylko całosciowe

Już działa dzisiaj, więc staram sie poprawić...

evolution pisze:Kuzwa wyjdz komus na przeciw oczekiwan i zaraz bedzie mial pretensje....
- nawet nie wiesz do konca jak to było, ale to nie miejsce na rozpisywanie sie o tym... PRETENSJI NIE MAM oczywiscie, bo sie nie znam na możliwościach technicznych robienia softu, jedynie widziałem przykładowo kreski u Roberta, gdzie jego GTB lepiej wstawało przy ori sprzęgle i seryjnym wydechu na tez ARLu.
Co do sprzegła, to siedziało założone może 3h i wybrałem sie w droge do Roba, wiec sie nawet nic nie ułożyło/dotarło , a jak nie będzie się ślizgało przy temp około 0 stopni, to podjade po prostu na malenką korekte i podniesie sie tych pare NM
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2012 09:40 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 2 razy.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz sie 05, 2012 00:42

pojezdzij agresywnie uzywajac tylko wysokich obrotow, to sprzeglo sie sklei, moze byc tez tak ze bylo po prostu wilgotne - tez sie bedzie slizgac. co do korekty pomysl o wydechu- jak mi sie nie uda masz go free :) :bigok:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: rav_tdi » ndz sie 05, 2012 09:21

evolution pisze:jesli chcesz moge pojsc ci na reke i ulatwic wiare, przyjezdzasz o czasie, montuje moj wydech stroje Rob kontroluje parametry i po przekroczeniu 350 niuta na 2krpm przelewasz kase na konto- pasuje uklad??
brzmi bardzo przekonująco :bajer: , tylko ze odnosze teraz wrażenie, że mogłeś zrobić lepszy dół już na serii wydechu, lecz z jakiś powodów nie chciałeś ...obawa, ze ktoś zeedytuje twój soft, albo, ze po zrobieniu wydechu KLIENT będzie miał za słabe odczucia co do kalkulacji koszt wydechu / efekt - NIE WIEM!! Poza tym nie wiem jak szybko może rosnać moment żeby nie upierniczyc za szybko sprzegła, w sumie 300nm przy 2000rpm na bank nie upierdzieli go, bo taki był predzej setup na ori ARL turbo i sprzęgło, no i nic złego sie nie działo :bigok:
evolution pisze:co do korekty pomysl o wydechu- jak mi sie nie uda masz go free
Obawiam się, ze ta sprawa moze sie juz nigdy do końca nie wyjaśnić, bo po prostu nie chce więcej kapusty pchać w ośke!! Autem bardzo przyjemnie sie jeździ, z dołu też nie ma źle, dym jest zdjęty, góra poprawiona, wibracji / dyskomfortu jednomasa nie ma, wiec raczej jeszcze troche pojezdże i sprzedam, bo 4x4 to jest to :satan:

Co do sprzęgła, to dzięki za podpowiedz :pub:


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: evolution » ndz sie 05, 2012 09:50

rav_tdi pisze:brzmi bardzo przekonująco , tylko ze odnosze teraz wrażenie, że mogłeś zrobić lepszy dół już na serii wydechu, lecz z jakiś powodów nie chciałeś ...obawa, ze ktoś zeedytuje twój soft,
Wiesz teoretycznie ma to sens z tym małym "ale" ze stg4 jesli bym ci zrobil to ktokolwiek ma male szanse na odczyt czegokolwiek ( softu, logów- diagnostyczny soft mialbys na innym kodowaniu) wiec obawy bym nie mial. mimo ze teoretyczne szanse odczytu softu istnieja to napewno ktos musialby sie nameczyc.
rav_tdi pisze:ze po zrobieniu wydechu KLIENT będzie miał za słabe odczucia co do kalkulacji koszt wydechu / efekt - NIE WIEM!!
odczucia klientow na temat oplacalnosci sa ostatnia rzecza ktora mnie interesuje, Ty nie chciales od poczatku nawet pytac o wydech powody tego mnie nie interesuja - robiłem co chcialeś :pub: co do momentu bez obaw zrobilbym go tak ze nie upierdzieliloby sprzegla szybko tylko normalnie :bigok:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » ndz sie 05, 2012 10:21

rav_tdi pisze:Obawiam się, ze ta sprawa moze sie juz nigdy do końca nie wyjaśnić, bo po prostu nie chce więcej kapusty pchać w ośke!!

co do softów i dalszego zwiekszania mocy to może i nie ma sensu ale zrobienie wydechu jak najbardziej ma sens, ponieważ poprawia szybkość reakcji na wciśnięcie , gazu i coprawda nieznacznie bo nieznacznie poprawi również moc.
dodatkową zaletą jest fakt że powinno nam spaść spalanie przy nromalnej jeździe.


ja już doszedłem do etapu gdzie zwiększanie mocy też już nie ma sensu przy napędzie na przednią oś bo auto jest już najzwyczajniej niebezpieczne. redukcja na trójke przy 150km/h i wciśnięcie gazu powoduje natychmiastowe zerwanie przyczepności, to już jest zbyt duże ryzyko,



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Ral1n » ndz sie 05, 2012 11:45

arwam pisze:redukcja na trójke przy 150km/h
arwam, czym Ty jeździsz? :shock: :shock: :shock:

EDIT:

Ja u siebie mam (prawie) 350Nm przy 1800 i nic mi nie urwało - żadnej korby ani półosi. Fakt, że mała jeszcze siedzi... i kat siedzi i wydech seria... :bajer:

Obrazek



arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » ndz sie 05, 2012 12:05

Ral1n pisze:arwam napisał(a):
redukcja na trójke przy 150km/h


arwam, czym Ty jeździsz?

golfem MK2 1.9TD. mogę go dokręcić i do 200km/h na trójce ale to już jest nie potrzebne zarzynanie silnika
najbardziej opłaca się go do trójki włącznie kręcić do 5700

ogólnie według wykresu z majówki ( który jest ZANIŻONY a nie jak co niektórzy twierdzą że jest zawyżony...) mam jeszcze trochę ponad 200KM przy 5500rpm.
ogólnie jest wykres zaniżony o jakie s 15% potwierdzone innymi pomiarami.
Ostatnio zmieniony ndz sie 05, 2012 16:36 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości