Strona 48 z 111

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: pn wrz 23, 2013 21:18
autor: speckom
dominik7 pisze:Czy coś się stanie jak założę do 1,7 SDI wtryski od 1Z-eta?
Mam okazję kupić za 60zł, a oryginały mowią mi "papa".
Jaka jest ich oryginalna średnica?
ja bym nie zalecał takich duzych dziurek do 1,7sdi , tam sa najmniejsze otworki jakie wsadzali do vw. badajże 0.165mm a 1z ma 0.190mm to spora róznica,paroVWóz na bank :)

do tego kat i dawke trzeba dłubnąć ,ja do sdi ale 1.9 wsadzilem od ahu ( to samo co 1z ) ale sterownik był 16bit ,i troche podłubałem w pompie ,kat out ,dawka poprawiona i powiem ci ze moze z 75km mialo, ładnie ciagnał i przy delikatnej jezdzie nawet mniej palił.

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: pn wrz 23, 2013 22:02
autor: tomek08
Witam, panowie, dlaczego nie zalecacie wtrysków z 1.9 do 1.7???
Ja bym takie założył, dawkę można skorygować i wszystko będzie ładnie chodzić. Zmienił bym jeszcze dolot do kolektora ssącego na ociupinkę większy i na pewno pojedzie lepiej i mniej spali przy tym samym stylu jazdy. Silnik powinien się również wyciszyć i pompa wtryskowa będzie miała lżej. :bajer:
Pozdrawiam.

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: pn wrz 23, 2013 22:35
autor: speckom
batory i tak na bank

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: sob wrz 28, 2013 16:58
autor: bozo
nie wiecie przypadkiem jaką średnice otworków mają wtryski AAT z 2,5 tdi??

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: sob wrz 28, 2013 17:12
autor: wesol
gadaja ze niby 195 nm. Mam takie wtryski i kiedys sprawdzalem w swoim poprzednim AHF podmieniajac je i w zasadzie nie odczulem jakiejs utraty mocy. Mi to wychodzi ze moga to byc 205 ale nikt nie wie tak na 100%. AAT ma 115 koni w sumie nie na super doladowaniu wiec kto to wie. AEL ma 140 koni i ma wtryski 210 wiec tez to troszke nasuwa pewne rozmyslania.

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: sob wrz 28, 2013 17:42
autor: bozo
no właśnie też nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedz...

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: sob wrz 28, 2013 17:59
autor: EnejVW
wesol, a nie możesz odczytać co pisze na końcówkach?

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: sob wrz 28, 2013 19:44
autor: speckom
bozo pisze:nie wiecie przypadkiem jaką średnice otworków mają wtryski AAT z 2,5 tdi??
AAT mają p280 dziurki mniejsze jak od 1z .
wg katalogu :
DSLA150P 280- 0433 175 042 CP 5x0,18x150° Nozzle 2 springs

czyli dziurki 0.180mm

Re: Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: sob wrz 28, 2013 19:46
autor: speckom
wesol pisze:gadaja ze niby 195 nm. Mam takie wtryski i kiedys sprawdzalem w swoim poprzednim AHF podmieniajac je i w zasadzie nie odczulem jakiejs utraty mocy. Mi to wychodzi ze moga to byc 205 ale nikt nie wie tak na 100%. AAT ma 115 koni w sumie nie na super doladowaniu wiec kto to wie. AEL ma 140 koni i ma wtryski 210 wiec tez to troszke nasuwa pewne rozmyslania.
to dziwne ,ahf ma 0.205mm czyli duzo wieksze ,chyba ze w tych twoich ktoś dlubał i miales takie same wsadzone ,ale z pompa 11mm to taka sama moc

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: śr paź 02, 2013 10:13
autor: Krawczuk666
Witam wszystkich

Końcówki wtryskiwaczy występujące w 1,9 TDI (1z, AFF, AGR, AHH, ALE, ALH, AFN, AHF, ASV, AVG) mają budowę DSLA,
każdy wiadomo co do kodu silnika ma inne parametry i różne średnice otworków rozpylacza, jeżeli w silniku 1z są DSLA150P357 mają bodajże 0,190 mm to
zastanawiam się czy są jakieś końcówki BOSCHa typu DSLA o średnicy otworków 0,230 nie jakieś BOSIO i inne marki , tylko konkretnie z BOSCHa , nie wiem z maszyn rolniczych, sam. dostawczych, ciężarowych , bo chyba każdy DSLA ma taką samą budowę różni się tylko kąt rozpylenia i średnica i ilość otworków, pod ok 200 KM polecają 5 otworków BOSIO 0,230 mm opierając się na tej stronie http://www.sevendiesel.it/download/2010 ... zatori.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; wynika z tego że:

- końcówka wtrysku w 1z ma------DSLA150P357---------------------------- 5x0,19x150° czyli 5 otworków każdy po 0,190 mm i kącie rozpylania 150°
- końcówka -------------------------DSLA145P 366-------- 0433 175 061--- 5x0,26x145°
- końcówka -------------------------DSLA145P 396-------- 0433 175 066--- 5x0,23x145°
- końcówka -------------------------DSLA150P 448-------- 0433 175 074--- 5x0,23x150° ---czyli takiej szukam 0,230 mm , przy kącie rozpylania jak w 1z, wg prostego katalogu InterCars wychodzi na to że ta końcówka jest z RENAULT TRUCKS MESSENGER B 80.35 i dla zwykłego śmiertelnika kosztuje 260 zł szt dla firmy 180 zł to po co kupować np BOSIO 230 Fratelli - 225zł lub wiecej na ebayu itd pewnie są jeszcze inne końcówki gdzie kosztują dla firmy strzelam 100-150zł są z Boscha i pochodzą pewnie z jakiegoś dostawczaka a tunerzy dieselów nic nie mówią :D Jakie fizyczne właściwości ma taki kąt rozpylenia, wiadomo szukam odpowiedzi gdzie ktoś kto wie , wysilił się przeczytał mądre książki i testował na silnikach ale do grobu tych informacji nie zabierze :kac:

to w końcu jak to jest z tymi konicówkami , bo nie chce mi się wierzyć że tylko jakieś włoskie BOSIO robią 0,230mm , bosch ma dużo info zakodowane i na pewno ma 0,230mm wiadomo Bosch wytrzyma dużo kilometrów , jak ktoś ma jakiś info w tym temacie to prosiłbym o pisanie.

peace :okej: :okej: :okej:

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: śr paź 02, 2013 10:24
autor: p14c3k
Krawczuk666, masz racje, jednak zauwaz ze ta koncowka nigdzie nie jest dostepna w oryginale bosha, a dwa ze wg, tego katalogu jest to "Nozzle", a np takie 0.216 maja juz "Nozzle 2 springs", czyli do dwusprezynowych.. nie wiem czy przy samej koncowce robi to roznice..

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: śr paź 02, 2013 11:05
autor: Krawczuk666
p14c3k, jest dostępna w boschu 2-3 dni czekania, widzisz nie zwróciłem uwagi ale przecież głównie chodzi o końcówkę przecież budowa takiej końcówki to korpus i iglica , tak na chłopski rozum myślę o takiej zasadzie działania, że cały korpus wtryskiwacza tam gdzie są sprężyny steruje nim, czyli jest odpowiedzialny za to pod jakim ciśnieniem, chyba iglica się otworzy czy tam zamknie ( nie wiem do końca) dlatego się skok sprężyny reguluje podkładkami tak? co zmienia charakterystykę otwarcia wtrysku np z 190bar na 220bar tak? a sama końcówka to tylko końcówka ? jest iglica i obudowa, gdzie już paliwo tylko rozpyla się w zależności od dziurek? tak? czyli widze to tak, jeżeli dajemy np końcówki znane z LT 2,5 0,216 mm AHY i są to te DSLA150P764 to wg tego katalogu http://www.sevendiesel.it/download/2010 ... zatori.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

DSLA150P764 AHY niby 0,216mm ----------- 0433 175 176 ---------5x0,21x150° Nozzle 2 springs (czyli 2 sprężynowe jak zauważyłeś ) i wychodzi na to że to 0.210mm

są takie co mają 5 otworków i większe ale katy są inne np 145 lub 154 stopnie , nie ma typowo 5x0,23x150° Nozzle 2 springs

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: śr paź 02, 2013 11:22
autor: p14c3k
Krawczuk666, niby tak, ale zauwaz ze nigdzie w tym katalogu nie podaja 3-miejsca po przecinku,,

Wszystko o wtryskach/pompowtryskach (VP/PD)

: śr paź 02, 2013 11:49
autor: speckom
Krawczuk666,
innych jak 150° czyli kąt 150 sie nie wklada i musza to byc koncowki na 2 sprezyny ,bo nawet jak wsadzisz taka koncowke 260-tke to bedzie dawalo tylko 1 cisnienie i to sie nie nadaje ,musza byc 2 sprezynowe tylko jak pisze nozzle 2 springs i kat 150.

inne np 145° kąta ,sie nie nadają ,za duzo dłubania i cudowania zeby pozniej wyregulowac. wiem bo testowalem takie i sie to nie nadaje, oczywiscie da sie zrobic zeby dzialało poprawnie ale trzeba wykonać pare kosztownych trików.

podkladkami reguluje sie cisnienia wtrysków,ale nie tylko podkladkami sie je reguluje.