Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: spawacz » sob paź 29, 2016 17:08

Taki minimalnie wiekszy ARL bez zmiennej geo , kolo 36.5/52 wydech 39/49 , dla porowania wydech w TDI 90 na WG zaledwie 34 . Dane moga sie minimalnie roznic bo pisze z pamieci.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » sob paź 29, 2016 19:44

Stare powolne turbo. juz gt sa wolne nawet na vnt ale te wieksze np te starsze z volvo np gt2052 a co dopiero takie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: KLICHO » sob paź 29, 2016 22:00

Bo mysle jak by sie sprawowalo zamiast gt1549s

Wymiary to
Turbo Compressor Turbine
Turbo PN CHRA PN Ind Whl Dia(mm) Exd Whl Dia(mm) Trim A/R Whl Dia(mm) Trim A/R
727264-4 451298-45 36.80 52.00 50 0.51 47.00 72 0.50



Awatar użytkownika
Dziopsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn paź 10, 2016 10:07

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Dziopsky » czw lis 17, 2016 14:47

Orientuje się ktoś jakie kolektory założyć do 1.9tdi 1Z, żeby wrzucić turbinę z 2.0 tdi BRD? Najlepiej jakby obyło się bez flanszy.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Baryla » czw lis 17, 2016 17:00

Dziopsky pisze:Orientuje się ktoś jakie kolektory założyć do 1.9tdi 1Z, żeby wrzucić turbinę z 2.0 tdi BRD? Najlepiej jakby obyło się bez flanszy.
Kolektor wydechowy z afn/awx/avf. Pasuje p&p pod turbo



Awatar użytkownika
Dziopsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn paź 10, 2016 10:07

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Dziopsky » pt lis 18, 2016 11:13

I turbo z brd/caha wysteruje normalnie 16bitowym kompem i zaworkiem n75 tak?



Probe041
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pt kwie 02, 2010 19:09
Lokalizacja: DW

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Probe041 » pt lis 18, 2016 13:17

Tak



Awatar użytkownika
mimax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: wt lut 02, 2010 19:41
Lokalizacja: Lublin

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: mimax » śr sty 11, 2017 10:20

Witam wkładal ktoś do ssiebie koras firmy Ts turbo system,jeżeli tal to proszę o opinie.


Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Pinhead » ndz maja 21, 2017 13:37

tomek08 pisze:Witam, ja przesiadłby się na VNT i zapodał AWX-AVF, to te same turbiny, na moce około 160-180KM, przy dobrych wiatrach lub BRD, CAHA. Później są np. GTB. :bigok:
Z tymi 180KM to bym nie przesadzał, 1749VA ma słaby wałek i wyciskanie >170KM to jest spore ryzyko zakładając że potrzeba stałych 1,5bara aby to nie dymiło jak lokomotywa. Overbosty też nie do uniknięcia a przy chwilowych 1.8 wałek może nie wytrzymać. Ja bym wolał postawić na bezawaryjność i zostać przy max. 1,45bara czyli coś koło 160KM.
Polecam ten wątek z 2007r na ostudzenie nieco zapału do ekstremalnego kręcenia turbinkami z AWX/AVF które wcale nie są takie wytrzymałe jak się niektórym wydaje http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=113037


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz maja 21, 2017 17:58

Z va to 170 jest okej. Wiecej nie. Na 2407 mBar miakem 160 koni 2440 mam na 170 koni


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: Pinhead » ndz maja 21, 2017 19:19

wesol pisze:Z va to 170 jest okej. Wiecej nie. Na 2407 mBar miakem 160 koni 2440 mam na 170 koni
A do ilu masz overboosty ?
Ja mam teraz ciśnienie ustawione na 2445 ale boostuje do ~2600 na niskich obrotach. Na wyższych obrotach overboosty są mniejsze, ~2500 przez sekundę do dwóch i spada. W końcu przestał kopcić bo wcześniej miałem ustawione ciśnienie na 2485 i paliwa tak podlane że walił z rury na czarno a geometria brudziła się po dwóch tygodniach od czyszczenia. Moc też była bez szału, 165KM i 345Nm. Jak się VNT zabrudziło to ciśnienie poza zakres czujnika (>3000) i dwie turbiny już mi odleciały :crazy:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » ndz maja 21, 2017 20:55

Nie mam przeladowan. Chyba ze chwilowe jak sie turbo obudzi. Za bardzo sztangi nie masz skreconej? Jeszcze tez kluczowa role w overbostach stanowi ta mala srubka na lapke geo tzw stop. Za bardzo przymkniete lopatki geo to bedzie tez tak bostowal chwile.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: spawacz » wt maja 23, 2017 17:58

Wesol a overboost to jest akurat chwilowe przeladowane momencie spoolowania turbo , i nie pisz mi tu ze ty nie masz , bo graniczy z cudem zeby zejsc ponizej 50mbar w ob , VA ma ob w granicy 1.5b - oczywiscie mowie o seryjnym programie, rozkrecajac sztange o 1 obrot da sie to zbic do 1.42 -1.44 gdzie zadane na dole jest prawie 1.4. Na mase aut przerabinaych tylko chyba 2 albo 3 nie mialo ZADNEGO ob. SERyjne maja wszystkie OB , mniejsze badz wieksze.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Pinhead » wt maja 23, 2017 21:55

@spawacz
Jest tak jak piszesz, czytałem wiele o VA i ogólna opinia głosi że OB w tych turbinach jest czymś normalnym. U mnie właśnie jest OB do 1,5-1,55bara i tym się nie przejmuję ale zauważyłem że na niskich obrotach 1800-1900 to OB jest (czasami) największy (do 1.8) i trwa tym dłużej im szybciej rosną obroty choć na wyższych obrotach ciśnienie spada. Będę musiał to zlogować na vcds bo nie jestem pewny bezwładności zegara ciśnienia który może nieco przeciągać przez ciśnienie zawarte w wężyku i filtrze (mały filtr paliwa od malucha jako kompensator drgań ciśnienia które powodowały drgania wskazówki).


=-Pinhead-=

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości