Strona 43 z 52

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 04, 2012 22:32
autor: grabiec
evolution pisze: 1.5 bara przy 2 krpm to juz zdrowy wynik. pytanko tylko czy ten odglos od 1800 rpm do 2400 to nie surge juz???

no 1.6-1.7 bara (nie widac bo akurat byl scien i za jasno dla zegara :D ) a co znaczy ten surge ??????

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 04, 2012 22:34
autor: Passat944
Mam takie pytanie techniczne odnośnie przeróbki GTB17 na podciśnienie. Piszecie, że trzeba dać ogranicznik aby kierownice nie miały możliwości pracować w stanie całkowicie zamkniętym. W takim więc położeniu kierownic ogranicznik powinien je blokować ? Może ma ktoś jakieś foto.

Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 05, 2012 07:08
autor: Ral1n
grabiec pisze:a co znaczy ten surge ??????
Pompaż - compressor stall - zacytuję frgmt z forum lotniczego - bo to bardzo często zdarza się właśnie w samolotach:

Są dwa rodzaje pompażu:
1. Pompaż wlotu;
2. Pompaż sprężarki.

W praktyce są one ze sobą ściśle związane. Ogólnie zjawisko pompażu występuje w razie zaburzenia przepływu powietrza w kanale wlotowym - pulsacji ciśnienia i natężenia przepływu powietrza o małej częstotliwości ale dużej amplitudzie. Spowodowane to może być różnymi czynnikami.

Przy prędkościach naddźwiękowych przy zbyt dużym dławieniu przepływu przez wlot z powodu mniejszego zapotrzebowania powietrza przez silnik. Pulsacja ciśnienia i natężenia przepływu wywołana jest wówczas przez różne prędkości przepływu, spowodowane przechodzeniem poszczególnych warstw strumienia przez rożne układy fal uderzeniowych. Dochodzi do "wypychania" części powietrza z wlotu "pod prąd", a następnie ponownego jego napełniania. Cykle te powtarzają się z pewną częstotliwością.

Przy prędkościach poddźwiękowych zjawisko to może wystąpić np. przy dostaniu się do wlotu powietrza o zaburzonych parametrach, np. temperatury (przy odpalaniu pocisków rakietowych, czy wpadnięcia w ślad aerodynamiczny prowadzącego).

Do tego dochodzą inne czynniki - oblodzenie, nierównomierność strumienia wlotowego (np. podczas lotów na dużych kątach natarcia lub ślizgu) i jeszcze kilka.

Pompaż sprężarki to nic innego, jak oderwanie się strumienia na łopatkach, powodujące pulsację ciśnienia i natężenia przepływu za sprężarką.
Objawami pompażu są:
- słyszalne rytmiczne detonacje;
- spadek prędkości obrotowej i ciągu silnika;
- wstrząsy wzdłuż osi podłużnej;
- wzrost temperatury spalin przed i za turbiną, i w konsekwencji zawis obrotów;
- drgania silnika.

Następstwem pompażu wlotu może być pompaż sprężarki, co w konsekwencji może skończyć się zgaśnięciem silnika, a nawet zniszczeniem łopatek sprężarki wskutek drgań oraz przepalenia łopatek turbiny wskutek zwiększonej temperatury.



Tutaj link do artykułu opisujące prace nad rozwojem systemu anti-surge. http://www.par.pl/2005/files/09-05_artykul4p.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Przepraszam za odmienną tematykę ale jednak można doszukać się współnej istoty surge'a niezależnie czy to turbina samolotu czy turbina auta. :bajer:

Re: Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 05, 2012 07:59
autor: Dario84
evolution pisze:
Dario84 pisze:u mnie jest 2,5" na 3 tlumikach. ten dźwięk to różnica ciśnień w dolocie i wydechu kiedy ujmuje się gaz przy zamkniętych kierownicach
a ja bym obstawil flutering slyszalny z dolotu:)

Bardzo możliwe bo najbardziej jest właśnie słyszany z dolotu :).

Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 05, 2012 23:08
autor: arwam
no to może i ja dorzucę swoje trzy grosze choć może nie do końca w temacie bo jest o GTB w TDI i to PD a ja na piszę o gtb2260VK ale w TD. w porównanniu bezpośrednim z bv43A, jest słaby dół ale to może jeszcze wynikać z tego że mam jeszcze nieszczelnośc pomiędzy kolektorem a turbiną, ale za to góra powyżej 3000rpm jest kapitalna. szafki brakuje już na czwartym biegu. auto straciło bardzo dużo na momencie obrotowym do 2300rpm. ale jest sympatycznie. no i dość ważne uślizgi sprzęgła na pełnym gazie już nie są tak duże jak wcześniej. auto do 2500rpm szczególnie podczas podjazdów pod wzniesienia dymi, ogólnie więcej pali niż na bv43a ale to zapewne spowodowane jest działaniem mechanizmu sterującego pracą VNT.
narazie jeszcze nie jest dostrojony pod GTB2260VK
zobaczymy jeszcze jak będę miał okazję dostroić wszystko i usunę nieszczelność z pomiedzy kolkeotra wydechowego i turbiny

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 18, 2012 14:24
autor: Marcin-Odra
Witam

Gdzie na Śląsku, (ewentualnie małopolska lub Opolszczyzna) mogę dobrze i w miarę dobrej cenie wystroić GTB2260vk.

CTR odpada - stroją turbo tylko założone u siebie, za to DP 3" w fajnej cenie.
Comsport - nie stroją
Dynsoft - dopiero sierpień, no i cena troszkę wysoka.

Durasoft - stroją, cena interesująca. Na razie moj faworyt, ale musze opinie poczytać o nich. Ktoś stroił u nich GTB?
Evolution - troszkę wyzsza cena jak wyżej.

Kogoś możecie polecić?

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 18, 2012 14:50
autor: Ral1n
Ecuproject? Wrocek.

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 18, 2012 15:13
autor: pavo71
Sadze ze najlepiej to turbo wstanie u Evo :) a i cenowo z Evolution Motor Sport mozna sie dogadac :pub:

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 18, 2012 15:50
autor: hugo00
Ja też polecam Evolution. Sporo ludzi z całej Polski do niego zjeżdża na GTB.

Garrett GTB do TDI PD

: pn cze 18, 2012 22:35
autor: hutton
ja tez polecam evolution i 300km mi sie oplacalo jechac niz w dynosofcie bo cena chora

Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 19, 2012 01:16
autor: zgredd
Wydaje mi się ze u Jacka w evolution będzie dobrze z ceną i parametrami.

Re: Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 19, 2012 19:53
autor: bvw08
Tylko czy dobrze jest przerobione te gtb? bo jak kijowo to evo tego porządnie nie obudzi albo odeśle cię z kwitkiem ew będzie sam poprawiał wtedy cena jak za całą usługę

Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 19, 2012 20:09
autor: hugo00
dlatego lepiej zamowic cala usluge w firmie Evolution i mieć pewność ze sprzet jest sprawny i wydajny.

Re: Garrett GTB do TDI PD

: wt cze 19, 2012 20:25
autor: evolution
bvw08 pisze:Tylko czy dobrze jest przerobione te gtb? bo jak kijowo to evo tego porządnie nie obudzi albo odeśle cię z kwitkiem ew będzie sam poprawiał wtedy cena jak za całą usługę
konkurencja??? hmmm
primo: evo nie odesle z kwitkiem, chyba ze bedziesz sam chcial do boolu przerabiac
drugie primo, jesli nie bede wstanie obudzic z powodu niewlasciwej przerobki w sposob mnie zadowalajacy czy bliski to i tak klient ma ostatnie slowo czy mu takie wstawanie pasi.
trzecie primo, bylbym idiota kasujac ~4krpm za poprawke przerobienia gtb i wystrojenie, ale w twoim przypadku gdybym musial cos takiego zrobic to za *#cenzura#* glupot chetnie sie nim stanę
i po ostateczne, to ze nie dziele sie z innymi wlasna wiedza nie musi oznaczac ze za robote kasuje kosmiczne pieniadze.

i po piate:
Marcin-Odra pisze:Cześć.

Pisze w sprawie wystrojenia GTB2260vk.
Kupowalem ją w zeszłym tygodniu od usera Muszka.D.
Czy to on robi tą turbinę, czy to Twoja "sprawa" ?
Nie, żebym miał uwagi, bo czy to on by ją robił czy Ty to na pewno jest dobrze zrobiona.

Tylko chciałbym się dowiedzieć, czy jeśli Ty ją robiłeś to czy Ty możesz ją wystroić w dobrej cenie? jeśli tak to napisz, ile byś chciał.

Pozdrawiam
Marcin
Nie, nie wykonuję żadnych przeróbek GTB usera Muszka.D. , jak i nie mam pojecia kto mu te przerobki wykonuje.