Strona 42 z 184

: wt sty 27, 2009 15:11
autor: Dario84
Obrazek

pozniej wrzuce foty jak wyglada to z naciagnietym zderzakiem.

[ Dodano: 28 Sty 2009 12:20 ]
Tak to wyglada ze zderzakiem:

Obrazek

: śr sty 28, 2009 21:39
autor: grzegorzp
no więc Panowie
nie radzę wkładać pasa przedniago z ARL do VP.
bo wcale nie pasuje jak ulał, powiem więcej, nic nie pasuje, jak uporam się finalnie z autem to dam znać ale, nikomu nie polecam tego wyjścia,

[ Dodano: 30 Sty 2009 11:33 ]
jeszcze bez fot ale powiem tak, nie da się tego zrobić tak żeby było jak fabryka.
porywając się na to myślałem że podmienię pas przedni z ALH na ten z ARL i wszystko będzie cacy, lecz niestety nie było tak łatwo.

po pierwsze trzeba wymienić
pas przedni
IC
chłodnicę klimy (inaczej poprowadzone przewody)
chłodnica wody może zostać.
wentylatory
wszystkie przewody od IC
przewody od Klimy
przewody od wspomagania.
szybkozłączki od chłodnicy wody

ponad to upychanie i motanie przewodów to naprawdę problem bo po zamontowaniu pasa od ARL nie za bardzo się mieszczą, i dotykają o wentylatory.
po zamontowaniu wszystkiego okazało się że osuszacz od klimy opiera się o pasek rozrządu, złapaliśmy go do belki i odciągnęliśmy od paska. nie wiem jak to jest rozwiązane w ARL może cały silnik w PD jest trochę bardziej z tyłu (10mm wystarczy)


ps.
czy mógłby ktoś wkleić zdjęcia przewodu od ARL od IC do kolektora ssącego?

: sob sty 31, 2009 21:32
autor: aiv
Jest jakas firma w Krakowie ktora to zrobi profesjonalnie? Albo ktos z okolic ktory to zrobi? Bo samemu to raczej mi nic z tego nie wyjdzie

: ndz lut 08, 2009 01:11
autor: To_mas
Mały odkop :))

Panowie musze wsadzić do siebie FMIC

i planuje go wcisnąć tutaj:
Obrazek

gdzie indziej nie ma miejsca a oryginału z mk2 nie chcem.
jak tak patrze to pasowały by mi NA OKO takie IC:
1 http://allegro.pl/item545887889_corsac_ ... ginal.html

2 http://allegro.pl/item544329422_bmw_e36 ... ie_cz.html

3 http://allegro.pl/item543001000_interco ... _1994.html

4 http://allegro.pl/item546904127_interco ... ambra.html

przy czym tylo ten z corsy mi pasuje wejściami a przy pozostałych to musiałbym dać do wspawania aluminiowych przynajmniej jedno :))
pytanka
ile moze taki biznes kosztować (zespawanie wejścia 1 sztuka )??
i zna ktoś wymiary tych IC ?? zebym mógł to zmierzyć czy mi wejdzie ??
no i jeszcze jedno czy te IC nadadzą sie do ok 150PS ?? (na razie jest 90 ale jak zakładać to od razu odpowiedni)

: ndz lut 08, 2009 09:28
autor: krzys-jeruzal
grzegorzp pisze:nie radzę wkładać pasa przedniago z ARL do VP.
jeszcze inny jest wentylator chłodnic cienszy trosze jest arl-owski

My przekarkulowalismy koszta i na allegro kupilismy IC od oktawi II albo golfa V
i załozylismy przed obiechłodnice troszke pas trzeba było nadciąc ale udało sie
tyle ze ma aluboczki i wpięty jest w orginalne przewody od IC

: ndz lut 08, 2009 15:49
autor: grzegorzp
teraz pewnie też wybrałbym takie rozwiązanie, jak wszystko będzie już tip top i odpoczne trochę to wkleję zdjęcia wszystkiego, jak zrobić, i czym się różni itp.

: ndz lut 15, 2009 18:39
autor: jaro4444
Grzegorzp szkoda, że nie zauważyłem tego wątku wcześniej to bym Cię ostrzegł. Użytkownik Mati z Leona Clubu już dawno sparzył się na takiej przeróbce. Polecam FMIC z Ibizy BPX + customowe orurowanie.

: ndz lut 15, 2009 21:24
autor: grzegorzp
:) też żałuję:)
no ale wygląda na to, że jednak pod koniec przyszłego tygodnia wszystko będzie już docelowo, do tego momentu jeszcze nie będę komentował :crazy:

ps. z klimą ten FMIC BPX podejdzie?

: ndz lut 15, 2009 21:40
autor: jaro4444
grzegorzp pisze:ps. z klimą ten FMIC BPX podejdzie?
W Leonie tak, w Golfie IV trzeba spróbować.

: ndz lut 15, 2009 21:42
autor: Dario84
FMIC z BPX jest po pierwsze drogi, po drugie ciezko dostepny.

: ndz lut 15, 2009 21:48
autor: jaro4444
Dario84 pisze:FMIC z BPX jest po pierwsze drogi, po drugie ciezko dostepny

Co nie zmienia faktu, że skuteczny i dobrze wykonany.
Dario84 pisze:Tak to wyglada ze zderzakiem:
Małe pytanie - po co tak wysoki FMIC skoro masz zasłoniete 60% FMIC? Opór przepływu będzie mniejszy ale skuteczność chłodzenia cienka...

: ndz lut 15, 2009 22:05
autor: Dario84
jaro4444 pisze:Co nie zmienia faktu, że skuteczny i dobrze wykonany.
Tego nie neguje, po wzgledem wydajnosci faktycznie jest bdb.
jaro4444 pisze:Małe pytanie - po co tak wysoki FMIC skoro masz zasłoniete 60% FMIC? Opór przepływu będzie mniejszy ale skuteczność chłodzenia cienka...
Nie liczy sie tylko powierzchnia fmica wystawiona na wiatr ale takze jego pojemnosc, a tu pojemnosc jest uza, co za tym idzie chlodzenie tez bedzie duzo wieksze niz fmic o wysokosci kratki wystawionej na wiatr.

To ie jest tylko moje zdanie, madrzy ludzie o tym pisza w ksiazkach.

Oczywiscie wszystko ma swoje granice, fmic wielki jak chlodnica wody, z wystawionym 10% polem na wiatr tez nie ma sensu.

To samochod klienta a nie moj.

: pn lut 16, 2009 00:32
autor: jaro4444
Dario84 pisze:Nie liczy sie tylko powierzchnia fmica wystawiona na wiatr ale takze jego pojemnosc, a tu pojemnosc jest uza, co za tym idzie chlodzenie tez bedzie duzo wieksze niz fmic o wysokosci kratki wystawionej na wiatr.
Daro wybacz ale nie zgodze się z Tobą. FMIC ma mieć mały opór przepływy (możliwie dużą powierzchnię efektywnego przepływu w kanałach wewnętrznych - mniejsza jest wóczas prędkosc powietrza i lepsze przekazywanie energii cieplnej poprzez przewodzenie), możliwie dużą powierzchnie wymiennikową (czyli łaczną powierzchnię lamelek z cienkich blaszek i wewnętrznych żeber w kanałach) i powierzchnię wystawioną na opływ, możliwie małą pojemność by zmniejszyć laga. Dlatego doskonałym FMIC jest tez z ARL albo Golfa V, a jeszcze lepszy z Audi S3 czy VW Transportera T5. Są też inne szkołu budowy FMIC - np. taki jak ma najnowsze BMW X5 - gruby, o małym oporze przepływu, ale cały umieszczony w opływającym powietrzu. FMIC, który jest w tym Golfie nie spełnia żadnego z tych kryteriów i uważam, że jest trochę nieprzemyslany i zrobiony na silę.

: pn lut 16, 2009 09:06
autor: Dario84
jaro4444 pisze:Daro wybacz ale nie zgodze się z Tobą. FMIC ma mieć mały opór przepływy (możliwie dużą powierzchnię efektywnego przepływu w kanałach wewnętrznych - mniejsza jest wóczas prędkosc powietrza i lepsze przekazywanie energii cieplnej poprzez przewodzenie), możliwie dużą powierzchnie wymiennikową (czyli łaczną powierzchnię lamelek z cienkich blaszek i wewnętrznych żeber w kanałach) i powierzchnię wystawioną na opływ, możliwie małą pojemność by zmniejszyć laga. Dlatego doskonałym FMIC jest tez z ARL albo Golfa V, a jeszcze lepszy z Audi S3 czy VW Transportera T5. Są też inne szkołu budowy FMIC - np. taki jak ma najnowsze BMW X5 - gruby, o małym oporze przepływu, ale cały umieszczony w opływającym powietrzu. FMIC, który jest w tym Golfie nie spełnia żadnego z tych kryteriów i uważam, że jest trochę nieprzemyslany i zrobiony na silę.
Jaro wszystko sie zgadza w tym co napisales, IC jest zrobiony z zapasem na przyszlosc bo wlasciciel planuje grube mody ale nie zgodzil sie na wyciecie zderzaka.
To o czym piszesz to jest przyklad idealnego FMICa, a wiadomo ze bardzo trudno uzyskac taki efekt :pub:

Takiego typu FMICe sa zastosowane w samochodach o mocach ok 300KM i daja rade wlasnie z zaslanietym zderzakiem, wszystko wyjdzie po zaladowaniu wiekszej sprezary i ukladu paliwowego, w razie czego wytnie sie zderzak i po problemie.