Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
pozniej wrzuce foty jak wyglada to z naciagnietym zderzakiem.
[ Dodano: 28 Sty 2009 12:20 ]
Tak to wyglada ze zderzakiem:
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 13:17 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
no więc Panowie
nie radzę wkładać pasa przedniago z ARL do VP.
bo wcale nie pasuje jak ulał, powiem więcej, nic nie pasuje, jak uporam się finalnie z autem to dam znać ale, nikomu nie polecam tego wyjścia,
[ Dodano: 30 Sty 2009 11:33 ]
jeszcze bez fot ale powiem tak, nie da się tego zrobić tak żeby było jak fabryka.
porywając się na to myślałem że podmienię pas przedni z ALH na ten z ARL i wszystko będzie cacy, lecz niestety nie było tak łatwo.
po pierwsze trzeba wymienić
pas przedni
IC
chłodnicę klimy (inaczej poprowadzone przewody)
chłodnica wody może zostać.
wentylatory
wszystkie przewody od IC
przewody od Klimy
przewody od wspomagania.
szybkozłączki od chłodnicy wody
ponad to upychanie i motanie przewodów to naprawdę problem bo po zamontowaniu pasa od ARL nie za bardzo się mieszczą, i dotykają o wentylatory.
po zamontowaniu wszystkiego okazało się że osuszacz od klimy opiera się o pasek rozrządu, złapaliśmy go do belki i odciągnęliśmy od paska. nie wiem jak to jest rozwiązane w ARL może cały silnik w PD jest trochę bardziej z tyłu (10mm wystarczy)
ps.
czy mógłby ktoś wkleić zdjęcia przewodu od ARL od IC do kolektora ssącego?
nie radzę wkładać pasa przedniago z ARL do VP.
bo wcale nie pasuje jak ulał, powiem więcej, nic nie pasuje, jak uporam się finalnie z autem to dam znać ale, nikomu nie polecam tego wyjścia,
[ Dodano: 30 Sty 2009 11:33 ]
jeszcze bez fot ale powiem tak, nie da się tego zrobić tak żeby było jak fabryka.
porywając się na to myślałem że podmienię pas przedni z ALH na ten z ARL i wszystko będzie cacy, lecz niestety nie było tak łatwo.
po pierwsze trzeba wymienić
pas przedni
IC
chłodnicę klimy (inaczej poprowadzone przewody)
chłodnica wody może zostać.
wentylatory
wszystkie przewody od IC
przewody od Klimy
przewody od wspomagania.
szybkozłączki od chłodnicy wody
ponad to upychanie i motanie przewodów to naprawdę problem bo po zamontowaniu pasa od ARL nie za bardzo się mieszczą, i dotykają o wentylatory.
po zamontowaniu wszystkiego okazało się że osuszacz od klimy opiera się o pasek rozrządu, złapaliśmy go do belki i odciągnęliśmy od paska. nie wiem jak to jest rozwiązane w ARL może cały silnik w PD jest trochę bardziej z tyłu (10mm wystarczy)
ps.
czy mógłby ktoś wkleić zdjęcia przewodu od ARL od IC do kolektora ssącego?
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 15:46 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Mały odkop )
Panowie musze wsadzić do siebie FMIC
i planuje go wcisnąć tutaj:
gdzie indziej nie ma miejsca a oryginału z mk2 nie chcem.
jak tak patrze to pasowały by mi NA OKO takie IC:
1 http://allegro.pl/item545887889_corsac_ ... ginal.html
2 http://allegro.pl/item544329422_bmw_e36 ... ie_cz.html
3 http://allegro.pl/item543001000_interco ... _1994.html
4 http://allegro.pl/item546904127_interco ... ambra.html
przy czym tylo ten z corsy mi pasuje wejściami a przy pozostałych to musiałbym dać do wspawania aluminiowych przynajmniej jedno )
pytanka
ile moze taki biznes kosztować (zespawanie wejścia 1 sztuka )??
i zna ktoś wymiary tych IC ?? zebym mógł to zmierzyć czy mi wejdzie ??
no i jeszcze jedno czy te IC nadadzą sie do ok 150PS ?? (na razie jest 90 ale jak zakładać to od razu odpowiedni)
Panowie musze wsadzić do siebie FMIC
i planuje go wcisnąć tutaj:
gdzie indziej nie ma miejsca a oryginału z mk2 nie chcem.
jak tak patrze to pasowały by mi NA OKO takie IC:
1 http://allegro.pl/item545887889_corsac_ ... ginal.html
2 http://allegro.pl/item544329422_bmw_e36 ... ie_cz.html
3 http://allegro.pl/item543001000_interco ... _1994.html
4 http://allegro.pl/item546904127_interco ... ambra.html
przy czym tylo ten z corsy mi pasuje wejściami a przy pozostałych to musiałbym dać do wspawania aluminiowych przynajmniej jedno )
pytanka
ile moze taki biznes kosztować (zespawanie wejścia 1 sztuka )??
i zna ktoś wymiary tych IC ?? zebym mógł to zmierzyć czy mi wejdzie ??
no i jeszcze jedno czy te IC nadadzą sie do ok 150PS ?? (na razie jest 90 ale jak zakładać to od razu odpowiedni)
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
jeszcze inny jest wentylator chłodnic cienszy trosze jest arl-owskigrzegorzp pisze:nie radzę wkładać pasa przedniago z ARL do VP.
My przekarkulowalismy koszta i na allegro kupilismy IC od oktawi II albo golfa V
i załozylismy przed obiechłodnice troszke pas trzeba było nadciąc ale udało sie
tyle ze ma aluboczki i wpięty jest w orginalne przewody od IC
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
teraz pewnie też wybrałbym takie rozwiązanie, jak wszystko będzie już tip top i odpoczne trochę to wkleję zdjęcia wszystkiego, jak zrobić, i czym się różni itp.
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 15:51 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
Grzegorzp szkoda, że nie zauważyłem tego wątku wcześniej to bym Cię ostrzegł. Użytkownik Mati z Leona Clubu już dawno sparzył się na takiej przeróbce. Polecam FMIC z Ibizy BPX + customowe orurowanie.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
FMIC z BPX jest po pierwsze drogi, po drugie ciezko dostepny.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Dario84 pisze:FMIC z BPX jest po pierwsze drogi, po drugie ciezko dostepny
Co nie zmienia faktu, że skuteczny i dobrze wykonany.
Małe pytanie - po co tak wysoki FMIC skoro masz zasłoniete 60% FMIC? Opór przepływu będzie mniejszy ale skuteczność chłodzenia cienka...Dario84 pisze:Tak to wyglada ze zderzakiem:
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Tego nie neguje, po wzgledem wydajnosci faktycznie jest bdb.jaro4444 pisze:Co nie zmienia faktu, że skuteczny i dobrze wykonany.
Nie liczy sie tylko powierzchnia fmica wystawiona na wiatr ale takze jego pojemnosc, a tu pojemnosc jest uza, co za tym idzie chlodzenie tez bedzie duzo wieksze niz fmic o wysokosci kratki wystawionej na wiatr.jaro4444 pisze:Małe pytanie - po co tak wysoki FMIC skoro masz zasłoniete 60% FMIC? Opór przepływu będzie mniejszy ale skuteczność chłodzenia cienka...
To ie jest tylko moje zdanie, madrzy ludzie o tym pisza w ksiazkach.
Oczywiscie wszystko ma swoje granice, fmic wielki jak chlodnica wody, z wystawionym 10% polem na wiatr tez nie ma sensu.
To samochod klienta a nie moj.
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 22:09 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Daro wybacz ale nie zgodze się z Tobą. FMIC ma mieć mały opór przepływy (możliwie dużą powierzchnię efektywnego przepływu w kanałach wewnętrznych - mniejsza jest wóczas prędkosc powietrza i lepsze przekazywanie energii cieplnej poprzez przewodzenie), możliwie dużą powierzchnie wymiennikową (czyli łaczną powierzchnię lamelek z cienkich blaszek i wewnętrznych żeber w kanałach) i powierzchnię wystawioną na opływ, możliwie małą pojemność by zmniejszyć laga. Dlatego doskonałym FMIC jest tez z ARL albo Golfa V, a jeszcze lepszy z Audi S3 czy VW Transportera T5. Są też inne szkołu budowy FMIC - np. taki jak ma najnowsze BMW X5 - gruby, o małym oporze przepływu, ale cały umieszczony w opływającym powietrzu. FMIC, który jest w tym Golfie nie spełnia żadnego z tych kryteriów i uważam, że jest trochę nieprzemyslany i zrobiony na silę.Dario84 pisze:Nie liczy sie tylko powierzchnia fmica wystawiona na wiatr ale takze jego pojemnosc, a tu pojemnosc jest uza, co za tym idzie chlodzenie tez bedzie duzo wieksze niz fmic o wysokosci kratki wystawionej na wiatr.
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 00:37 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Jaro wszystko sie zgadza w tym co napisales, IC jest zrobiony z zapasem na przyszlosc bo wlasciciel planuje grube mody ale nie zgodzil sie na wyciecie zderzaka.jaro4444 pisze:Daro wybacz ale nie zgodze się z Tobą. FMIC ma mieć mały opór przepływy (możliwie dużą powierzchnię efektywnego przepływu w kanałach wewnętrznych - mniejsza jest wóczas prędkosc powietrza i lepsze przekazywanie energii cieplnej poprzez przewodzenie), możliwie dużą powierzchnie wymiennikową (czyli łaczną powierzchnię lamelek z cienkich blaszek i wewnętrznych żeber w kanałach) i powierzchnię wystawioną na opływ, możliwie małą pojemność by zmniejszyć laga. Dlatego doskonałym FMIC jest tez z ARL albo Golfa V, a jeszcze lepszy z Audi S3 czy VW Transportera T5. Są też inne szkołu budowy FMIC - np. taki jak ma najnowsze BMW X5 - gruby, o małym oporze przepływu, ale cały umieszczony w opływającym powietrzu. FMIC, który jest w tym Golfie nie spełnia żadnego z tych kryteriów i uważam, że jest trochę nieprzemyslany i zrobiony na silę.
To o czym piszesz to jest przyklad idealnego FMICa, a wiadomo ze bardzo trudno uzyskac taki efekt
Takiego typu FMICe sa zastosowane w samochodach o mocach ok 300KM i daja rade wlasnie z zaslanietym zderzakiem, wszystko wyjdzie po zaladowaniu wiekszej sprezary i ukladu paliwowego, w razie czego wytnie sie zderzak i po problemie.
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 09:17 przez Dario84, łącznie zmieniany 4 razy.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości