Strona 5 z 93

: sob lut 03, 2007 11:56
autor: aw69
Uzywajcie uzywajcie tych oporników :) Tylko czekac jak wam pompa wtryskowa się za to niebawem odwdzięczy :)

: sob lut 03, 2007 18:56
autor: seaseacker
Witam,
jestem po hamowaniu... :D
po pierwsze... seria pokazała mi 97 kucy i 233 Nm... :bigok: dziękuję, dziękuję, nie trzeba było... :D

no a teraz to na co czekaliście....
oporniczek... :D
111 kucy i 278 Nm... :bigok:

wykresik będzie koło wtorku... :D

: sob lut 03, 2007 19:40
autor: dziechu
rafalvfr pisze:Z tego co czytam nikt za bardzo nie pisze co sie oszukuje, co sie dzieje z nadmiarem ropy z pompy - kazdy tylko chce montowac.
Oszukuje sie sygnal zwrotny nastawnika pompy (czujnik elektromagnetyczny), nie czujnik temperatury paliwa. Mozna to dokladnie przesledzic na schemacie silnika 1Z i samego nastawnika. Nie wiem o jak nadmiar ropy ci chodzi, ale kazdy taki nadmiar wraca przewodami powrotnymi z wtryskiwaczy. Operacja ta nie zwieksza obrotow jalowych silnika (chyba ze sie przesadzi), poniewaz obroty jalowe kontrolowane sa przez sterownik - jezeli sa wyzsze od ustalonych (ok. 900/min) to sterownik zmniejsza dawke paliwa bez wzgledu na wartosc sygnalu zwrotnego, do ustalenia obrotow na zadanym poziomie. Cala operacja nie jest niebezpieczna dla silnika, zwiekszenie dawki paliwa podnosi dynamike spalin, szybciej rozkreca sie turbo, spala sie nadmiar powietrza (ustalony dla malej zawartosci substancji szkodliwych w spalinach - ale tym chyba nikt tu sie nie przejmuje;). Jasne jest ze calosc nie przynosi tak dobrych skutkow jak zmiana map sterownika (ze zwiekszeniem cisnienia doladowania itd...). Ale zmiana map to kilkaset zlotych 'po znajomosci' lub ponad 1000 bez znajomosci. A opornik, choc daje gorsze rezultaty - kosztuje 5gr. Przy czym stosunek uzyskanych efektow nie jest taki jak stosunek cen obu metod;) Jezeli stosunek efektu zmiany mapy do ceny jest dobry, to stosunek efektu opornika do ceny jest rewelacyjny do 7 potegi:))))

: sob lut 03, 2007 20:43
autor: cowboy
seaseacker pisze:seria pokazała mi 97 kucy i 233 Nm... dziękuję, dziękuję, nie trzeba było...

no a teraz to na co czekaliście....
oporniczek...
111 kucy i 278 Nm...
ładna seria :)

po wirusie u uysego miałbyś ze 118/290 NM ...

czekamy na wykres - ciekaw jestem przebiegu po oprniku..

: sob lut 03, 2007 20:58
autor: seaseacker
oto zalążki wykresu - wydruk na papierze i zdjęcie... koło wotrku będzie ładne na kompie...

Obrazek

: sob lut 03, 2007 21:41
autor: rob555
Pomijajac te dziwne falbanki na koncu (pewnie nastawnik niewyrabia) to ulozenie momentu i jego przebieg lepsze od tjuninow by allegro :D
Gratulacje !

: sob lut 03, 2007 23:33
autor: cowboy
seaseacker pisze:oto zalążki wykresu - wydruk na papierze i zdjęcie... koło wotrku będzie ładne na kompie...
o kurdę :)

GRATKI !!

w wersji z pstryczkiem elktryczkiem - super sprawa :)

: sob lut 03, 2007 23:56
autor: djtom
MONTAŻ OPORNIKÓW W KAŻDYM TDI - WARSZAWA CENTRUM LUB MÓJ DOJAZD GRATIS (w ramnach miasta) - UMAWIAMY SIĘ NA PW - KOSZT: TWOJE MATERIAŁY + 0,5 żołądkowej dla mnie za asystę i konsultacje. ZAPRASZAM :bigok:

Obrazek

: ndz lut 04, 2007 02:38
autor: seaseacker
djtom pisze: 0,5 żołądkowej dla mnie za asystę i konsultacje. ZAPRASZAM :bigok:
znaczy się stoisz i czytasz poradnik.. :bajer: :jezor:
jak byliśmy na hamowni to w warunkach polowych szybki montaż opornika miałem.. :D
najlepsze było lutowanie opornika do kabelka... jeden trzyma kabelek i opornik, drugi cynę, a trzeci zapalniczkę i ogrzewa..... :D oczywiście montaż udany (miejmy nadzieję :) )

: ndz lut 04, 2007 11:08
autor: zaprzal
"bezpieczny" przebieg momentu :) nie ma gorki na niskich obrotach, full wypas za jedyne 10gr :)

w jaki sposob jest sterowane cisnienie doladowania w 1Z?

: ndz lut 04, 2007 11:10
autor: cowboy
zaprzal pisze:w jaki sposob jest sterowane cisnienie doladowania w 1Z?
Obrazek

sterowanie ciśnieniem poprzez wastegate

: ndz lut 04, 2007 11:15
autor: zaprzal
sterowanie ciśnieniem poprzez wastegate
mozna to regulowac jakims MBC jak w TD? plus ten oporniczek

: ndz lut 04, 2007 14:00
autor: kupszczelisty
seaseacker, taka duża seria?? jest to możliwe? I to 1z od czego to zależy, ja nie wiem czy w moim 1z jest 90

: ndz lut 04, 2007 16:19
autor: cowboy
zaprzal pisze: mozna to regulowac jakims MBC jak w TD? plus ten oporniczek
można dodać kolejny oporniczek przy czujniku ciśnienia doładowania :P