dokladnie, i jak bedzie sie tak jakis czas jezdzilo to n75 do czyszczenia albo wymianyShmatan pisze:Podpina się go po to żeby nie złapał jakiegoś syfka/farfocla i się nie zapchał.
Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
Panowie, szybkie pytanie, bo widzę że są dwa schematy wężyków podciśnienia, chodzi konkretnie o umieszczenie zaworka jednokierunkowego.
Na jednym schemacie jest tak: bańka podciśnienia-N75-zaworek jednokierunkowy-N239-N18-pompa vacum
Na drugim: bańka podciśnienia-N75-N239-zaworek jednokierunkowy-N18-pompa vacum
Podsumowując - tylko N75 jest połączony z bańką podciśnienia, czy N75 razem z N239?
Zaworek powinien być wpięty od razu za N75 czy za N239?
Na jednym schemacie jest tak: bańka podciśnienia-N75-zaworek jednokierunkowy-N239-N18-pompa vacum
Na drugim: bańka podciśnienia-N75-N239-zaworek jednokierunkowy-N18-pompa vacum
Podsumowując - tylko N75 jest połączony z bańką podciśnienia, czy N75 razem z N239?
Zaworek powinien być wpięty od razu za N75 czy za N239?
Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
Jego umiejscowienie nie ma większego znaczenia. Możesz go nawet umieścić bezpośrednio na wężyku, który idzie do bańki podciśnienia tuż przy samej bańce albo zaraz za pompą podciśnienia ale już na wężyku wychodzącym z węża idącego do serwa hamulców i też będzie układ funkcjonował prawidłowo (pod warunkiem, że układ podciśnienia będzie szczelny). Jego zadaniem jest tylko uniemożliwienie straty zgromadzonego w bańce podciśnienia, które jest potrzebne do prawidłowego zadziałania klapy gaszącej w momencie gaszenia silnika oraz do możliwości przeprowadzenia tzw. "output testu" czyli testu elementów wykonawczych na wyłączonym silniku - w funkcji "output test" jest to podciśnienie z bańki wykorzystywane do sprawdzenia pracy N75 - liczy się wtedy ilość pełnych wahnięć sztangi sterującej dźwignią zmiennej geometrii kierownic spalin w turbo i dlatego został on fabrycznie umieszczony zaraz za N75.
Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
Ja jakiś czas temu uproscilem układ. Mam tylko akumulator nadciśnienia i klapę gaszaca i gruche turbo. Żadnych zaworkow zwrotnych egrow itd. Pięknie działa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
Ja właśnie też wywaliłem N18, bo EGR mam zaślepiony, przy okazji dałem nowy N75, ale teraz jest jakaś masakra, auto zapierdziela, ale baaardzo mocno przeładowuje przy obr.2300-3500.
Ma to jakiś związek z wywaleniem N18?q
Ma to jakiś związek z wywaleniem N18?q
Uproszczenie Vaccum przy EGR delete, ARL/ASZ/AXR
nie ma zwiazku. Masz cos nie tak albo z gruszką albo ze zmienna geomtrią w turbo. Tez mialem chyba przez miech ulad uprosczony jedynie do N75 i gruszki turbo bo szukalem przyczyny problemow z doladowaniem. A okazalo sie ze i króciec w pompie tandemowej byl luzny oraz gruszka przekorodowala w srodku tak ze teoretycznie dzialala ale nie tak do konca. Wciagalo membrane ale nie do konca bo przegnila taka blaszka pod membraną. Ajk u ciebie rpzeladowuje to raczj estawiam na problemy z geoemtrią.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości