Strona 5 z 7

: śr sty 13, 2010 20:07
autor: GMS
głowica była robiona z dwa razy i za każdym razem nowe śruby może blok był krzywy... ale uszczelka puszczała w innych miejscach za każdym razem tak że nie wiadomo

: śr sty 13, 2010 20:25
autor: morfeusz86r
może za małym momentem dokręcone było. mój znajomy mechanik mówi że głowice w większości aut które nie kosztują więcej niż 50 tyś dokręca na wyczucie, mi też tak dokręcił :grrr: h*j je*any

: śr sty 13, 2010 20:40
autor: GMS
nie zrobione było dobrze robił to mój dobry kolega u niego zawsze wszystko jest git i na oko nie dokręca głowic big turbo też on mu montował zresztą wiedział że to wysilony silnik i w gratisie dokręcił mu kilkanaście stopni mocniej a i tak uszczelka puściła...

: śr sty 13, 2010 20:51
autor: morfeusz86r
cytat z tego tematu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
We wszystkich przypadkach (a było tego sporo) zaobserwowałem jeden i ten sam kształt i lokalizację uszkodzenia - wygniecenie materiału głowicy (0,12mm) w obrębie mostków na kanałach chłodzących po stronie przewodów wydechowych. Zastanowiło mnie, dla czego właśnie tam powstaje nieszczelność?
Odpowieź nasunęła się sama w momencie, gdy zacząłem grzebać w kanałach chłodzacych zakrzywionym kawałkiem drutu; poprostu w cienkim placku duraluminium, który stanowi zamknięcie komory spalania, gromadzi się namierna temperatura (mostek termiczny), dural mięknie i "siada". Do tego dochodzą drgania i naprężenia zmienne w wyniku cyklicznych procesów spalania w cylindrze. Reszta to tylko kwestja czasu...
po stronie wydechu były przedmuchy u twojego kolegi?

: śr sty 13, 2010 21:02
autor: GMS
wesz co już nie pamiętam było to kilka lat temu ale mogło tak być

: czw sty 14, 2010 08:17
autor: Dario84
Zakladaj MAPa 051C, wiecej nie potrzeba.

Z uszczelkami w VP to stary problem, u nas w ibizie bylo tak samo, tylko ze nie z powodu zbyt wysokiego cisnienia doladowania (1,55B) ale z powodu EGT, w VP trzeba zanizyc troche norme w stosunku do PD temp EGT, glowica VP ma duzo mniejsza pojemnosc cieplna niz PD.

: czw sty 14, 2010 17:07
autor: morfeusz86r
czyli program bezdymny czy może być mały dymek?
kolega GMS, napisał że jego znajomy pompował ponad 2 bary a 051C czyta tylko do 2 barów.

: czw sty 14, 2010 21:36
autor: morfeusz86r
Dario84 i kolega GMS-a pompowali ponad 2 bary. więc może sie przydać większy.

: pt sty 15, 2010 00:19
autor: morfeusz86r
przecież gaz nie ma pozycji 0 - 1, poza tym zawsze można zrobić 2 softy jeden na co dzień a drugi od święta, jak nie będzie czapki podnosiło częściej niż raz w roku to będzie git

: pt sty 15, 2010 01:07
autor: TuneFORCE
morfeusz86r pisze:Dario84 i kolega GMS-a pompowali ponad 2 bary. więc może sie przydać większy.
pytanie tylko po co chcesz pompować ponad 2 bary?

w moim mniemaniu automa służyć do jeżdżenia, ma być zawsze gotowe do jazy w trasę czy szybkiej redukcji i wyprzedzenia...uwierz mi nawet jak tylko raz czy dwa razy na rok będziesz musiał grzebać się z uszczelką/głowicą to będziesz się wq..ł :grin: i myślał ,,a po co mi to było'' :D

: pt sty 15, 2010 01:09
autor: GMS
to fakt trzeba wybrać jakiś kompromis między mocą a awaryjnością

: pt sty 15, 2010 01:48
autor: t0mal
Co wy opowiadacie to tdi "tylko" 2 bary wytrzymuje? To td przy kompresji ponad 30bara na sagan i doładowaniu w okolicy 1.7 atmosfery dawno powinno odstrzelić czapkę. Jakie to ma szpilki to tdi?