wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn cze 28, 2010 14:54

evolution pisze:probowalem ci uswiadomic co sie dzieje w silniku atmosferycznympo zmianie srednicy kolektora na przykladzie silnika kr, gdzie moc jest ta sama a rosnie moment wraz ze wzrostem srednicy kolektora.
są to silniki krótko skokowe. czytaj post wyżej.

evolution pisze:ponadto mysle ze nie masz pojecia o tym ze w poczatkowej fazie ssania spaliny sa wdmuchiwane
to jest zależne od zastosowanych faz rozrządu i obrotów.
evolution pisze:co do vnt, nie wiem czy masz swiadomosc ze vnt jest caly czas podsterowane mocniej gdy jedziesz spokojnie wiec ten temat o stratach w wydechu pomijam bo straty sa identyczne zalezne od cisnienia doladowania.
w tym momencie okazuje się że chyba nie znasz zasady działania VNT.
jeśli ma być małe ciśnienie doładowania to kierownicę są otwarte.
jeśli ma być duże ciśnienie to są zamknięte co sprawia że prędkość wirowania spalin w gorącej muszli znacząco wzrasta a przez to ciśnienie w kolektorze wydechowym.

na podobnej zadzie działa VTG w HOLSET'ach. gdzie masz przesuwny pierścień to tak jakbyś ciągle zmieniał wymiery szczeliny spalinowej w turbinie tradycyjnej.

co z tego że będziesz miał możliwość napełnienia powietrzem cylindra jeśli nadal będą w nim zalegać spaliny.
evolution pisze:generalnie caly czas uznajesz ze ze w kolektorze najwzniejszy jest ped,

nie jest najważniejszy ale jest jednym z głównych czynników dzięki którym coś takiego jest możliwe.
gdyby to nie miało znaczenia to nie byłoby różnicy pomiędzy kolektorami o takiej samej średnicy.
evolution pisze:jesli dalej tak ze cienki kanal pomaga z dolu jestes w bledzie. myslisz sprobuj zassac powietrze przez rurke od dlugopisu a rure od odkurzacza.
skoro tak to dlaczego w silniku ABF który jest typowo "Sportowym" silnikiem nie masz kolektora o średnicy męskiego bicepsu?
czyżby oszczędność materiału?
ja myśle że średnica jest podobne lub nieznacznie tylko większa dlatego że ABF jest już silnikiem o dłuższym skoku przy podobnej średnicy a więc większej prędkości tłoka.
co również pozostaje w zgodzie z powyższym postem.

evolution pisze:teraz bledne myslenie o pomaganiou zjawisk falowych w silniku turbodoladowanych.
nie jest to błędne myślenie lecz szeroko stosowana metoda zwłaszcza w silnikach ZI doładowanych za pomocą turbosprężarek.
doładowanie dynamiczne ma pomagać w stanach nieustalonych kiedy turbosprężarka nie nadąża za silnikiem i w zakresie małych prędkości obrotowych kiedy sprawność turbosprężarki jest zbyt mała by zapewnić szybką reakcję na zmianę obciązenia i zapewnić ciśnienia doładowania.
wtedy właśnie kluczowe znaczenie ma doładowanie dynamiczne.

jeśli uważasz że wszyscy się mylą to napisz list do konstruktorów i napisz im jak bardzo się mylą
evolution pisze:idac dalej tym tropem, zamieniles kolektor ori, ******* na maksa przez fabryke , zalepiony nagarem na kolektor o wiekszych kanalach od serii co znacznie powoglo ale niestety zbyt długich zebys mogl naprawde wykorzystac potencjal kolektora
po pierwsze kolektor jak skaładałem silnik był wczyszczony lepiej niż Twoje podniebienie :helm: a tak na poważnie było wszystko usunięte i wymyte także kwestie syfu możesz sobie odpuścić bo nic z tego Ci nie wyjdzie.

po drugie kolektor od 1Z niema więszych przewężeń niż kolektor 1Y
poczynając od wejście z orurowania masz od razu namiastę pojemnika rezonansowego.
masz odrazu króciutkie kanały o wymiarach niemal identycznych jak w głowicy.
również w kolektorze od 1Y wymiar kanałów jest taki sam.
różnią się długością i i obecnością zbiornika rezonansowego.

więc jeśli nie ma zanczących przewężeń to wytłumacz mi dlaczego i turbo szybciej wstaje i auto jedzie znacznie lepiej od samego dołu do samej góry?
a jeśli już zaczniesz upierać się przy tym że od 1Z'a jest do niczego tak jak pisałem wcześniej miałem również od ARL czy podobnego silnika taki jak był w poście autora tematu od silnika na PD
.
tam również było kiepsko co prawda troszkę lepiej niż przy serii ale ciąge nie to.
również na moment od G60 miałem i również jest nie to.
a mogłem sobie go przygotować bo i tak na silniku na który on miał trafić był robiony Porting kanałów w głowicy jak i później samego kolektora.

jeśli najlepszy efekt jest z kolektorem od 1Y to dlaczego mam z niego zrezygnować?
możesz mi to wytłumaczyć.
podkreślam jeszcze raz to że silnika TDI nie będę kręcił powyżej 5000rpm.
a po drugie jeśli się mylę zamontuj jakieś monstrualne kolektory zarówno dolotowy jak i wydechowy i pokaż jakieś 1500KM z litra to Ci uwierzę. dolot dobiera się do tego co chesz z silnikiem zrobić nie daje się kolektora przeznaczonego pod silnik który moc uzyskuje przy 8000rpm do silnikka którego obroty max bez obciążenia są ledwo 5000-5400rpm.
jeśli nie mam razji to zrób to:
arwam pisze:robić owężowanie od IC grubości dorodnej anakondy i dawać IC rodem z ciągników balastowych ( co do IC to nie jest zły pomysł jak najlepiej schłodzić powietrze) i kolektory wydechowe tylko i wyłącznie grubości przynajmniej bicepsu Pudzianoskiego.

dla mnie wniosek prosty:
arwam pisze:co z tego że powiększysz możliwości PRZEPŁYWU skoro zmniejszysz nasilenie zjawisk falowych
to raz a dwa że jeśli w cylindrze będą zalegać spaliny ot przy małej energii gazów w dolocie nie zostaną one "wciśnięte" do cylindra.

i zapytam cię jeszcze czy miałeś się okazję przyjrzeć na własne oczy kolektorowi z Diesla i z G60.
ja miałem i stwierdzam że do moich zastosowań jest lepszy od Diesla.
evolution pisze:zasada jest taka ze im krocej otwierasz zawor tym krotszy musi byc kolektor.
to wytłumacz dlaczego wyczynowe silniki wysoko-obrotowe mają bardzo długie czasy otwarcia zaworów także one ledwo mogą na wolnych obrotach pracować i bardzo długie czasy również przekrycia faz rozrządu a mają bardzo krótkie kolektorki często przypominające tylko kawałek rurki z konfuzorem na końcu?
szczególnie jest to widoczna na silnikach motocyklowych szczególnie z silnikami wielo-gaźnikowymi?
czyżby Fizyka dla silnika motocyklowego była inna niż dla silnika samochodowego?
szczególnie jeśli jeszcze chodzi o silnik ZS?
jeszcze raz podkreślam że nie będę kręcił silnika TDI z prędkościami większymi niż 5000rpm.
i według mnie nie ma sensu przy obrotach do 5000rpm stosować kolektor od G60 w szczególności z jeśli silnik jest doładowywany przez VNT.
jeśli silnik będzie na dużym WG i w dodatku będę chciał kręcić go do 6500rpm to wtedy poszukam czegoś co będzie umożliwiało znacznie powiększenie przepływu w górnych obrotach. czyli jak będzie AAZ+K16+12mm wtedy pomyślę ponownie nad G60 lub jakiś customowy z połączenia G60 i może 16v.
to tyle narazie bo widzę rozmowa z Tobą to jak walka z wiatrakami.
to tyle z moje strony i szkoda zachodu bo widzę że nie poprzesz swoich wywodów żadnymi innymi materiałami a więc chcesz za wszelką cenę dowieść że to Ty masz rację a nie w żadnym razie ktoś inny.
czekam na jakieś argumenty a nie tylko na same słowa.
ja swoje popieram konkretnymi źródłami i nie podważam Twoich bo nawet ich nie podałeś.
więc wytłumacz skoro teraz nagle węższe są złe dlaczego we wszystkich lepszych silnikach długo-skokowych stosowane sądługie i dość cienkie doloty a nie krótkie o grubości wspomnianej wcześniej "dorodnej anakondy" ? :bajer:
w w takim kontekście powiedz mi że się mylę a nie tylko w kontekście własnego widzi mi się.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn cze 28, 2010 16:38

arwam pisze:w tym momencie okazuje się że chyba nie znasz zasady działania VNT.
jeśli ma być małe ciśnienie doładowania to kierownicę są otwarte.
jeśli ma być duże ciśnienie to są zamknięte co sprawia że prędkość wirowania spalin w gorącej muszli znacząco wzrasta a przez to ciśnienie w kolektorze wydechowym.

na podobnej zadzie działa VTG w HOLSET'ach. gdzie masz przesuwny pierścień to tak jakbyś ciągle zmieniał wymiery szczeliny spalinowej w turbinie tradycyjnej.

co z tego że będziesz miał możliwość napełnienia powietrzem cylindra jeśli nadal będą w nim zalegać spaliny.
az mi sie nie chce po raz kolejny uswiadamiac ci ze jestes..... jak jedziesz spokojnie to nie masz duzej ilosci spalin a jesli nie masz spalin turbo nie napompuje, a zeby dmuchalo cokolwiek ecu podsterowuje kierownice wystarczy obejrzec w sofcie mape n75pilot zeby to skumac, o co kaman tym bardziej dlaczego mapa jest w 3d, to samo sie tyczy pompowania turbo przy hamowaniu silnikiem jakbybylo tak jak piszesz turbo nie dmuchaloby nic a dmucha.
nie zamierzam pisac nic do konstruktorow bo oni celowo nie wyciagaj w seryjnych autach 100 procent potencjalu zostawiajac zapas na kierowcow idiotow i inne nieokreslone warunki mogace zniszczcy silnik w okresie gwarancji.
sadze ze w rzyci miales kolektor od pg a nie w aucie bo nie opowiadalbys jaki jest dobry prezentowany przez ciebie( zaczynam kminic ze nie chcesz by ktokolwiek mogl miec lepiej niz bo nie wpadles na to odpowiednio wczesnie)
nie wiem tez co ty wypalasz z tymi 5krpm... zjawiska falowe sa w zakresie maks momentu a nie maks mocy idz sie przewietrz moze zakumasz dlaczego moment jest nisko w pg
a co do fizyki, znasz pojecie fali odbitej??? to samo zjawisko mozesz wywolac przy kolektorze o dlugosci x 2x 2/x itd, z tym ze kazde odbicie slabnie, w motocyklach nikt nie bedzie wsadzal 1,5 metrowych kolektorow bo nie ma gdzie wiec olewa sie temat dazenia dolotem do wywolania zjawisk falowych i wyciaga sie wszystko z wydechu
argumenty.... prosze 1.9 tdi arl na gt 25 myslicie ze to za duza dmuchawka???? porownajmy logi jak wstae turbo na ori kolektorze...
1323,1663,1134.9,14.7,,,,,,,,,,
,3.87,1344,1683,1158.3,14.7,,,,,,,,,,
,4.48,1365,1714,1158.3,14.7,,,,,,,,,,
,5.08,1386,1724,1170.0,14.7,,,,,,,,,,
,5.62,1407,1754,1181.7,14.7,,,,,,,,,,
,6.17,1407,1765,1193.4,15.5,,,,,,,,,,
,6.77,1428,1785,1205.1,17.9,,,,,,,,,,
,7.39,1449,1816,1205.1,14.7,,,,,,,,,,
,8.03,1449,1846,1216.8,14.7,,,,,,,,,,
,8.66,1491,1877,1240.2,16.3,,,,,,,,,,
,9.30,1512,1897,1263.6,14.7,,,,,,,,,,
,9.86,1512,1918,1263.6,16.7,,,,,,,,,,
,10.41,1554,1948,1263.6,19.9,,,,,,,,,,
,10.91,1554,1948,1275.3,14.7,,,,,,,,,,
,11.47,1617,2009,1287.0,21.5,,,,,,,,,,
,12.08,1617,2030,1298.7,14.7,,,,,,,,,,
,12.70,1617,2040,1357.2,14.7,,,,,,,,,,
,13.36,1638,2060,1392.3,15.9,,,,,,,,,,
,13.98,1680,2101,1427.4,18.7,,,,,,,,,,
,14.56,1701,2142,1462.5,15.5,,,,,,,,,,
,15.16,1743,2173,1497.6,14.7,,,,,,,,,,
,15.69,1764,2224,1544.4,15.5,,,,,,,,,,
,16.20,1785,2254,1567.8,14.7,,,,,,,,,,
,16.80,1827,2315,1602.9,16.3,,,,,,,,,,
,17.42,1869,2366,1649.7,14.7,,,,,,,,,,
,18.05,1911,2428,1696.5,16.7,,,,,,,,,,
,18.66,1953,2560,1743.3,14.7,,,,,,,,,,
,19.23,1995,2601,1790.1,14.7,,,,,,,,,,
,19.81,2037,2601,1848.6,15.5,,,,,,,,,,
,20.37,2079,2601,1907.1,16.3,,,,,,,,,,
,20.92,2121,2601,1965.6,16.7,,,,,,,,,,
,21.52,2163,2601,2024.1,15.1,,,,,,,,,,
,22.14,2205,2601,2106.0,15.1,,,,,,,,,,
,22.77,2268,2601,2211.3,17.5,,,,,,,,,,
,23.37,2331,2601,2351.7,18.3,,,,,,,,,,
,23.97,2394,2601,2503.8,23.1,,,,,,,,,,
,24.55,2478,2601,2655.9,38.6,,,,,,,,,,
,25.09,2562,2601,2819.7,47.8,,,,,,,,,,

,25.63,2646,2601,2971.8,63.4,,,,,,,,,,

,26.22,2730,2601,2983.5,65.3,,,,,,,,,,
,26.86,2814,2601,2983.5,67.3,,,,,,,,,,
,27.50,2898,2601,2983.5,68.5,,,,,,,,,,
,28.13,2961,2601,2983.5,70.5,,,,,,,,,,
,28.72,3045,2601,2983.5,72.5,,,,,,,,,,


i po zmianie kolektora na pg...


,3.75,1344,1693,1193.4,14.7,,,,,,,,,,
,4.38,1365,1714,1205.1,14.7,,,,,,,,,,
,4.94,1386,1754,1216.8,15.5,,,,,,,,,,
,5.47,1386,1754,1216.8,14.7,,,,,,,,,,
,6.02,1428,1785,1240.2,14.7,,,,,,,,,,
,6.61,1449,1826,1251.9,14.7,,,,,,,,,,
,7.25,1428,1805,1240.2,14.7,,,,,,,,,,
,7.89,1449,1836,1251.9,17.9,,,,,,,,,,
,8.53,1470,1867,1263.6,14.7,,,,,,,,,,
,9.16,1491,1877,1287.0,14.7,,,,,,,,,,
,9.78,1512,1918,1298.7,17.1,,,,,,,,,,
,10.39,1575,1969,1322.1,14.7,,,,,,,,,,
,10.97,1596,1989,1322.1,18.3,,,,,,,,,,
,11.52,1617,2020,1333.8,20.7,,,,,,,,,,
,12.06,1617,2030,1392.3,14.7,,,,,,,,,,
,12.67,1638,2050,1439.1,14.7,,,,,,,,,,
,13.31,1659,2081,1485.9,14.7,,,,,,,,,,
,13.95,1680,2101,1532.7,15.5,,,,,,,,,,
,14.59,1701,2142,1567.8,16.7,,,,,,,,,,
,15.23,1743,2173,1614.6,14.7,,,,,,,,,,
,15.86,1764,2203,1661.4,15.1,,,,,,,,,,
,16.50,1785,2254,1708.2,15.5,,,,,,,,,,
,17.11,1827,2305,1743.3,14.7,,,,,,,,,,
,17.69,1848,2336,1778.4,14.7,,,,,,,,,,
,18.25,1869,2377,1813.5,14.7,,,,,,,,,,
,18.80,1911,2438,1848.6,15.1,,,,,,,,,,
,19.39,1932,2468,1895.4,14.7,,,,,,,,,,
,20.03,1974,2540,1953.9,14.7,,,,,,,,,,
,20.69,1995,2601,2024.1,14.7,,,,,,,,,,
,21.34,2037,2601,2094.3,15.5,,,,,,,,,,
,22.00,2079,2601,2176.2,14.7,,,,,,,,,,
,22.66,2121,2601,2258.1,17.1,,,,,,,,,,
,23.28,2163,2601,2351.7,16.7,,,,,,,,,,
,23.91,2205,2601,2468.7,17.1,,,,,,,,,,
,24.52,2268,2601,2597.4,20.3,,,,,,,,,,
,25.12,2331,2601,2726.1,28.3,,,,,,,,,,
,25.72,2373,2601,2854.8,39.0,,,,,,,,,,

,26.30,2457,2601,2948.4,69.3,,,,,,,,,,

,26.87,2478,2601,2258.1,55.8,,,,,,,,,,
,27.47,2520,2601,2457.0,53.8,,,,,,,,,,
,28.09,2583,2601,2644.2,60.2,,,,,,,,,,
,28.75,2646,2601,2761.2,62.6,,,,,,,,,,

jak na dloni widac ze turbo wstaje wczesniej... moze wytlumaczysz dlaczego???? mimo zalozenia kolektora o kanalach ktore sa zle wedlug Ciebie??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » pn cze 28, 2010 17:07

ciekawy jestem kto ma racje. bez testu sie nie obejdzie.
wypróbujcie jeszcze kolektor od awx-a na hamowni



glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » pn cze 28, 2010 22:42

Nie myslalem ze rozpetam az TAKA WOJNE odkopujac temat.
Panowie chodzi o pomoc ,a nie o prowadzenie sporow.
Dzieki! :helm:


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn cze 28, 2010 22:54

spoko to nie wojna tylko proba naprowadzenia na dobry tok myslenia i wywolania fali testow praktycznych... :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

glus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 12:46
Lokalizacja: Belgia

Post autor: glus » pn cze 28, 2010 22:58

U mnie laduje 1y .
A co do testow to popieram sprawdzic doswiadczalnie ale moze na stopie dobrych kumpli, a przegrany kupuje piwo na grila!


Czy sie stoi ,czy sie lezy ,to setuchna sie nalezy!

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » wt cze 29, 2010 00:02

ciekawy spór, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :) więcej takich tematów hehe
Ostatnio zmieniony wt cze 29, 2010 00:05 przez człek, łącznie zmieniany 3 razy.



arwam

Post autor: arwam » wt cze 29, 2010 00:22

evolution, przecież możesz sprawdzić jak siębędzie zachowywać kolektor od Diesla.
ja się nie będę sprzeczał jak chcesz to zakładaj od Hayabusy nawet.
ja mam prosty cel, i dążę do niego środkami które wydają mi się najlepsze.
P.S.

przy kolektorze od PG wyrażźniejsze było dymienie w zakresie 2500-3500rpm. przy kolektorze od 1Y jest mniejsze.
jak dla mnie nie trzeba nic wyjaśniać.
evolution pisze:jak na dloni widac ze turbo wstaje wczesniej... moze wytlumaczysz dlaczego???? mimo zalozenia kolektora o kanalach ktore sa zle wedlug Ciebie??
_________________
nie mówię że sązłe a tylko że lepiej u mnie się sprawdza kolektor od Diesla.
czy tego nie możesz przetrawić?
na kolektorze od 1Y przy obrotach powyżej 4300rpm jest większe zadymienie niż na kolektorze od G60 ale za to mniejsze w przedziale 2500-3500 czyli takim w jakim dość często się poruszam.
i zresztą widać że nie czytałeś uważnie moich postów.
pisałem że od najgorszego do najlepszego kolejność jest : ARL, G60, i 1Y który u mnie się najlepiej sprawdził.
może zanim wytoczysz działa wojenne raczysz sprawdzić kolektor od Diesla?
u mnie lepiej isę sprawdził więc myślę że i u innych też powinien być lepszy no chyba że tylko na cyferki wartości mocy mamy dziki pęd to sobie odpuść.
evolution pisze:a co do fizyki, znasz pojecie fali odbitej??? to samo zjawisko mozesz wywolac przy kolektorze o dlugosci x 2x 2/x itd, z tym ze kazde odbicie slabnie,
a Ty znasz pojęcie harmonicznych pierwszego drugiego i trzeciego rzędu? o ile pierwsze dwie są osiągalne dla Diesli to trzecia jest nie osiągalna.

evolution pisze:jak jedziesz spokojnie to nie masz duzej ilosci spalin a jesli nie masz spalin turbo nie napompuje, a zeby dmuchalo cokolwiek ecu podsterowuje kierownice wystarczy obejrzec w sofcie mape n75pilot zeby to skumac
z tym się zgadzam.
evolution pisze:to samo sie tyczy pompowania turbo przy hamowaniu silnikiem jakbybylo tak jak piszesz turbo nie dmuchaloby nic a dmucha.
a czy ja gdzieś coś takiego napisałem?.
evolution pisze:prosze 1.9 tdi arl na gt 25 myslicie ze to za duza dmuchawka????
ja bym sam taką pod maseczkę przygarnął?
i pisałem że było lepiej na kolektorze od G60 niż na ARL'owskim .
glus pisze:Nie myslalem ze rozpetam az TAKA WOJNE odkopujac temat.
Panowie chodzi o pomoc ,a nie o prowadzenie sporow.
ja jestem otwarty na konstruktywną dyskusję. a kolega jak widać nie chce dopuścić możliwości że coś z takiego słabowitego silnika może spełaniać bardzo dobrze swoją rolę na naprawdę mocnch projektach od których niestety narazie mojego M-TDI nie można zaliczyć i chyba tak zostanie do czasu aż złożę sobie AAZ'a.
caro86wlkp pisze:wypróbujcie jeszcze kolektor od awx-a na hamowni
jeśli się nie mylę to jest identyczny z tm od ARL może tylko jest na drugą stronę wyprowadzony..
caro86wlkp pisze:ciekawy jestem kto ma racje. bez testu sie nie obejdzie.
przecież można zrobić testy. gdyby mnie fundusze nie ograniczały poszedłbym trochę inną drogą.

[ Dodano: 29 Cze 2010 00:39 ]
glus pisze:A co do testow to popieram sprawdzic doswiadczalnie ale moze na stopie dobrych kumpli, a przegrany kupuje piwo na grila!
ja jestem za :bigok: mogę nawet kiełbaski przywieźć na Grilla.
podejrzewam że przy dużych ciśnieniach bliskich 2,0bara przy obrotach mocy mas może być remis lub przewaga kolektora od G60.
na niższych w zakresie obrotów momentu myślęże 1Y będzie górą
człek pisze:ciekawy spór, wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :) więcej takich tematów hehe
i taki był cel a nie nia miało być sporu.
ja też wszystkiego nie wiem i ciągle się uczę i przez całe życie się będę uczył a i tak nigdy nie będę wiedział wszystkiego bo to nie realne.

evolution pisze:spoko to nie wojna tylko proba naprowadzenia na dobry tok myslenia
ja nie mówię że twój tok myślenia jest zły a tylko skierowany w inną stronę.
stwierdziłem ja że mojego M-TDI nie ma sensu wysoko kręcić więc idę w stronę gratów które umożliwią mi osiągnięcie wyższego momentu obrotowego.


Ty nastawiasz się na jaka największą moc a ja na moment obrotowy ponieważ nie można przełamać granicy 4500rpm żeby się kręcił z mocą jak mój poprzedni silnik.
zresztą obejrzyj filmiki w moim temacie wtedy będziesz wiedział o czym mówię.
przy 4500rpm mój 1Z dostaje zadyszki. i nic nie da się z tym zrobić nie pomaga zwiększanie czy zmniejszanie kąta wtrysku w górnnych obrotach czy ciśnienia a nie regulacje dawki też nic nowego nie wnoszą.
jest tylko gorzej.
po założeniu kolektora od 1Y efekty były lepsze niż przy kolektrze od G60.
zaznacznam że testowane były wszystkie kolektory na ciśnieniu 0,5 bara bo jest trudność w mechanicznym wysterowaniu VNT żeby przy małych obciązeniach nie pompowało absurdalnych ciśnień i przez to silnik przepalał duże ilości paliwa a żeby duże ciśnienia dopiero dmuchało turbo przy pełnym obciążeniu z gazem w podłodze.

gdybym miał możliwość i pieniążki by co drugi dzień hamować swoje autko sądzę że zdążyłbym coś mocniejszego zmajstrować.

a nie mówię już o sytuacji gdybym miał pełny osprzęt elektroniczny i sprzęt pozwalający grzebać w oprogramowaniu sterownika.
wtedy łatwiej by pewne rzeczy przychodziły



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt cze 29, 2010 13:06

glus pisze:Nie myslalem ze rozpetam az TAKA WOJNE odkopujac temat.
Panowie chodzi o pomoc ,a nie o prowadzenie sporow.
Dzieki! :helm:
szczególnie że kolektor od arl-a czy awx-a starcza do 260KM i więcej :panna:
Ostatnio zmieniony wt cze 29, 2010 13:07 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 29, 2010 13:13

szczególnie że kolektor od arl-a czy awx-a starcza do 260KM i więcej :panna:
nic nie szkodzi, ale jest to kiepski kolektor, co pokazują obliczenia z pierwszej strony

zresztą okazuje się że zwykle pada potem ludziom skrajny cylinder 1 lub 4 w zależności czy AWX czy ASZ/ARL ;)

jakby pomierzyć EGT na kazym cylindrze z osobna to pewnie wyszłyby róznice...



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » śr cze 30, 2010 13:40

arwam pisze:chodzi o coś takiego

http://moto.allegro.pl/it...d_1_9_d_1y.html
czy do aaz podejdzie bo turbo jest na styk przy orginale



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr cze 30, 2010 16:58

Nie, musiałbyś odwrócić kolektor wydechowy i założyć turbo tak jak w tdi



arwam

Post autor: arwam » śr cze 30, 2010 19:47

kkolekk,

bez rzeźby do AAZ nie podejdzie ale jak się trochę porzeźbi to efekt jest wart zachodu.



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » śr cze 30, 2010 22:39

Ja, osobiście postawiłbym na kolektor 1Y, z bardzo prozaicznych powodów: dostępnosć/cena przede wszystkim, a poza tym różnice jakie moga być między 1Y a PG są raczej bardzo minimalne i wręcz nieodczuwalne dla zwykłych "kierowników" chcących troszku bardziej pomodzić silnik!!

Nie ma co sie spierać czy ten czy tamten, a swoją drogą, ciekawi mnie czy te wasze spostrzezenia odnośnie kolektorów nie mają tez nic wspólnego w budową/kształtem jak i pojemnością całego dolotu IC :bajer:

A grill to najlepszy sposób na "zbicie ciśnienia" i relax :okej:


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości