: ndz lip 26, 2009 10:59
panowie ale jak to wygląda? wpisujemy się na listę a później sami ustalamy dokładny termin? po czym w CS maja wiedzieć? zęby później mnie nie skasowali 1500 zł?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Kolego Sagon, uniosłeś się trochę za bardzo. Nikt nie chce nikogo skroić na kase to wielka przesada. Albo nie wiesz jak to się wszystko odbywa, ile kosztuje prowadzenie takiej firmy oraz ceny sprzętów potrzebnych do dokonywania takich operacji. Mniejsza o to to moje i innych zmartwienie. Uważasz, że jak mechanika zrobiona to wszystko OK, ilu to różnych mechaników musi poprawiać proste rzeczy po innych, ja napewno musiałym się dobrze rozglądnąć co zostało zrobione mechanicznie przez kogoś, kogo pierwszy raz na oczy widzę i nie wiem jak wykonuje swoją pracę, a nie biorę się od razu za pisanie programu, bo zaraz sie okaże, że na bezpiecznych ustawieniach coś się wysra i będzie to moja wina, było o tym na wielu forach po kilka razy i dziwie się czemu to napisałeś. Tak samo jak pisanie programu w 25minut, może ty masz takie doświadczenia, mi to zajmuję dużo więcej czasu, nie mówiąc, że nie chciałbym wpaść w rutyne i nie sprawdzić softu jeszcze raz, bo czasem figle sam program zrobi i nie odpowiednia cyferka narobi ogromengo bałaganu. I nie ma żadnej niechęci, jeszcze nikogo nie zbyłem, tym bardziej jak są ciężkie tematy zawsze staram się pomóc. Nie bronie Patryka również bo nie wiem czy mu się chciało czy nie, ale wyraźnie napisałem że trwa to krótko(lutowanie), a druga strona medalu to, że klient nie umówił się wcześniej, a wystarczyło zadzwonić i było by wszystko jasne, a ocenia się nie sprawiedliwie - i w sumie tylko o to mi chodziło. Napisanie programu pod wtryski i turbo nie jest żadnym problemem, ale nie trwa to "5minut" - choć widziałem już takie softy, że na pałę to było ustawione i mapa doładowania tylko zmieniona więc możliwe, że cała operacja trwała 25minut. Chodziło o ten "1000" który możesz mi wierzyć nie jest wygórowaną ceną, zawitaj do bardziej sławnych firm to uszy Ci zwiędną od cen - żart pewnie znasz ceny.sagon pisze:Zwyczajnie mu się nie chciało podstawek lutować.Raz,że to czasochłonne,a dwa nie zawsze się udaje.
O niebo łatwiej jest wgrać program po kablu.
W czasie jaki musi poświęcić na wlutowanie dwóch podstawek zrobi kilka autek po kablu.
Stąd ta niechęć.
Ale swoją drogą,trochę źle to o nich świadczy.
Ale tuner też człowiek i swoje humory miewa.
sugestia, podjedź do Daniela,to Ci zrobi szybko i profesjonalnie.
Jesteś z Krakowa,a szukasz szczęścia po świecie.
Uderz do kolegi KonradzikIV, to Cię z nim umówi.
Dodam tylko,że hamownia,a Daniel takiej nie ma(leży rozebrana),to urządzenie potrzebne do uzyskania wykresu.Żadne logi robione na hamowni nie pokryją się z tymi zrobionymi na drodze.Inne obciążenia.
Dobremu tunerowi do pełni szczęścia wystarczy dłuższa prosta.
Mnie zrobił program bez hamowni i powiem Ci,że wyszło mu super.
[ Dodano: 26 Lip 2009 10:30 ]Niedługo będziecie krzyczeć fortunę za operacje która trwa krócej niż wytrysk.luki-TDI pisze:Ja wcale się nie dziwie że Patryk powiedział Ci więcej.
Trzeba się umawiać,bo szanowny tuner nie ma czasu na wlutowanie podstawek,czy kości.
To za co wy ta kasę chcecie brać????
Za wgranie tego samego programu,po raz setny,do takiego samego silnika??
Trochę szacunku dla klienta.
Są tacy,którzy wiedzą,co należy zrobić i nie wybrzydzają.
Co to za problem napisać program pod 216tki i większe turbo?
Otóż,jak się okazuje jest to problem,bo nie da się już walnąć gotowca,tylko trzeba kilka map zmienić.Do tego dochodzi lutowanie,wiec,to już za dużo,jak na 1000 zeta.
Ta wasza arogancja mnie rozpier....Koleś odwalił już mechanikę za was szanowni tunerzy,więc nie rozumiem,skąd ta niechęć.luki-TDI pisze:Może za niedługo setup:BigT,FMIC,wałek,duże pompki będzie traktowany jako standardowy "Chip".
Może ta kwota,to za mało?
1000 PLNów,za pół godziny roboty,to już psie pieniądze jak dla was?
Na upartego 15 min.roboty,a nie trzy godz.wkuba84 pisze:Jezeli samochod posiada wymienione wtryskiwacze turbosprezarke to nie podlega chiptuningowi tylko strojeniu. W takim samochodzie na nowo trzeba skalibrowac mapy napiecia nastawnika, kata wtrysku, sterowania turbostprezarka i inne. W samochodach seryjnych w ktorych wykonuje sie tzw. chiptuning nie trzeba tego robic poniewaz zostalo to zrobione przez fabryke. Wiec jak widac pracy jest ok. 3 razy wiecej niz przy samym chiptuningu i trwa to ok 3-4 godziny wiecej niz sam chiptuning.
To ile chcesz skasować gościa za,i tu już nie wiem,czy strojenie,czy czipa.wkuba84 pisze:Piszesz ze jakbys chcial zaplacic wiecej to bys przyjechal indywidualnie i zaplacil 1500zl i tu znowu sie myslisz bo koszt 1500zl to koszt chiptuningu indywidualnie do takiego samochodu jak posiadasz wiec strojenie Twojego setupu kosztowalo by odpowiednio wiecej.
Nie mów mi,że to takie skomplikowane.Widziałem wiele razy jak pisze się programy,bo mam kolegę który to robi.kmink pisze:sagonjeżeli to wszystko takie proste i łatwe to po co jechałeś do tunera żeby ci program zrobił?
Kolego,ja nie dyktuję cen.Twoja sprawa ile bierzesz za ta robotę.kmink pisze:nie narzucaj cen, nie sugeruj czasu w jakim tuner może program zrobić itd.
Pomijając koszt zakupu hamowni,bo to faktycznie kupa kasy,choć ta do pisania softów niezbędna nie jest,to pozostałe graty fortuny nie kosztują.kmink pisze:Kup sprzętu i oprogramowania za kilkanaście tys. euro i potem rób softy nawet po 100zł - co za problem?
Kolego u nas jest już tyle tych firm tuningowych,że wcale mnie nie dziwi ten pośpiech u naszego klienta.Wszechobecna konkurencja robi swoje.kmink pisze:Ja działam też w Norwegii i tutaj to zupełnie inaczej wygląda...robię 2-3 auta na dzień. Klienci zostawiają samochody biorą firmowe auto a ja sobie ok3h na spokojnie działam, hamuje,diagnozuje obrabiam soft wprowadzam potem parę poprawek itd. Nikt mi nie mówi że za 3h pracy kasuje tyle czy tyle, nikt mi nie mówi że gdzie indziej jest taniej, przyjeżdża klient odbiera auto wykresy,gwarancję itd.
Zero stresu, zero dziwnych klientów, itd.