pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Mateusz GTD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 13, 2010 00:44
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: Mateusz GTD » ndz maja 08, 2011 00:59

Witam mam pytanie co do wymiany wtryskiwaczy w silniku AAZ 1.9 TD na wydajniejsze. Jakie można zastosować ? Z jakiego silnika ?


Mateusz GTD

Grzesiek244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 23, 2011 21:41

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: Grzesiek244 » wt lip 26, 2011 08:37

Witam
Czy przy wymianie końcówek należy coś ustawiać.
Wymieniłem w swoich uszczelniacze a przed tym pompowtryski były myte w wannie ultradźwiękowej i po przeczytaniu tego tematu zastanawiam się czy nie wymienić przy okazji końcówek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: cowboy » wt lip 26, 2011 09:42

Grzesiek244 pisze:Czy przy wymianie końcówek należy coś ustawiać.
;)
trzeba przeprowadzić procedure testową przewidzianą przez boscha, trzeba miec do tego specjalne urządzenie do testów i tabele, reguluje sie cisnienie otwarcia i dawki
inna sprawa że często zdarza się że pompowtryski są uszkodzone na skutek nieumiejętnego demontazu... kto nie wie jak rozebrać pompowtrysk pewnie zerwie kołeczki i pompka juz nadaje sie na złom



Grzesiek244
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 23, 2011 21:41

Re: pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: Grzesiek244 » wt lip 26, 2011 11:07

cowboy pisze:
Grzesiek244 pisze:Czy przy wymianie końcówek należy coś ustawiać.
;)
trzeba przeprowadzić procedure testową przewidzianą przez boscha, trzeba miec do tego specjalne urządzenie do testów i tabele, reguluje sie cisnienie otwarcia i dawki
inna sprawa że często zdarza się że pompowtryski są uszkodzone na skutek nieumiejętnego demontazu... kto nie wie jak rozebrać pompowtrysk pewnie zerwie kołeczki i pompka juz nadaje sie na złom
W pompkach nic nie uszkodziłem po po za wymianą uszczelek nic nie robiłem.
Wymieniajac końcówkę nic więcej nie trzeba ruszać więc ciśnienia nie trzeba zmieniać ( chyba )



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: cowboy » śr lip 27, 2011 09:23

Grzesiek244 pisze:Wymieniajac końcówkę nic więcej nie trzeba ruszać więc ciśnienia nie trzeba zmieniać ( chyba )
napisałem Ci wyraźnie co trzeba robić a ty dalej swoje... :grrr: :banghead:



kliper90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 01, 2011 15:29
Lokalizacja: Kościerzyna

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: kliper90 » pn sie 01, 2011 16:47

Witam tez jestem zainteresowany kupnem pompo wtryskiwaczów do VW BORY 116 km nie znam dokladnych symboli ale jak ktos by mial to prosze o kontakt kupie 4 sztuki prosze psiac na gg 9068667 lub na kom 508856502



kliper90
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 01, 2011 15:29
Lokalizacja: Kościerzyna

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: kliper90 » pn sie 01, 2011 16:51

symbol 073f



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: cowboy » pn sie 01, 2011 19:22

kliper90, od ogłoszeń jest dział kupię w dziale giełda

ps.nie dubluj postów...



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: Quintus » wt paź 25, 2011 22:29

Mam silnik ATD, jaki przyrost mocy wyjdzie po założeniu do tych pompek końcówek 1043? czy trezba będzie modyfikowac program?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: wesol » śr paź 26, 2011 08:09

nic nie przyrosnie bo trzeba dac duza suszare i program pod to zrobic. W PD jest zapas podlania paliwa wiekszy lub mniejszya ale jest. Brakuje powietrza zeby to szlo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: cowboy » śr paź 26, 2011 09:17

wesol pisze:nic nie przyrosnie bo trzeba dac duza suszare i program pod to zrobic. W PD jest zapas podlania paliwa wiekszy lub mniejszya ale jest. Brakuje powietrza zeby to szlo.
ale kolega nie o to pyta czy jest zapas ;)

w ATD po założeniu 1043 pojawił sie ostry dym (dużo koksu) auto szło jak dzikie ale dużo dymu i EGT zabiło turbine
po założeniu turbiny od ARL , fmica był program na 170KM i auto jezdziło bezawaryjnie 2 lata cos ponad 60 tys km

czyli odpowiadając w ATD (owtorki 0,17) po założeniu 1043 (0,195) KONIECZNA jest korekta softu !
pompki powinny starczyc pod 200KM



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: Quintus » śr paź 26, 2011 10:23

Właśnie interesowało mnie czy ma taki zabieg sens bez zmiany sprężarki. Barzdziej mysłałem o zmianie końcówek jako zabiegu regeneracyjnym, gdzie upiekę 2 pieczenie przy jednym ogniu. wymienie pompki na nowe i zrobię drobny program. Ma to sens?
Robienie programu na straych pompkach, które "nie wiadomo ile jeszcze polatają" jakoś mi sie nie widzi.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: wesol » śr paź 26, 2011 11:02

Pytanie podstawowe to czy twoje pompki sa jakies na wykonczeniu? Czy sa jakie sobjawy czy inne pomiary ze stawiasz je juz na wykonczeniu ewnetualnie nalatane z 800 tys km. Powiem Ci tylko ze jak zaczniesz kombinowac z pompkami i jeszcze kupisz gdzies na allegro od jakiegos domowego grzebacza/ dłubacza to zebyś czasem tylko nie zrobił gorzej.

Owszem, wlasnie mi chodzilo oto ze nie trzeba pompek zmieniac jesli zostanie na seryjnej suszarce a zrobi jedynie program bo i tak skonczy sie wydajność szuszarki a nie wydajność paliwowa pompek. Nie ma sensu inwestowac w dość drogie pompki AL jesli nie zalozysz mega suszary oraz program. To ze to bedzie kopcić i zle chodzić to bedzie tez wina nie tyle tego ze otworki sa wieksze w ALkach ale to ze te pompki maja inne ustawienia bo nie sa zamienne miedzy soba nawet jakby mialy te same koncówki założone. W poscie wyzej piszesz ze skłaniasz sie raczej do wymiany koncówek i do tych dwóch pieczeni na jednym ogniu ale w tytule piszesz ze pompki AL a to dwie rozne sprawy.

Moim skromnym zdaniem (jesli pompki masz zdrowe) to ich nie ruszaj. Zaoszczedzoną kase przeznacz na program lub ewnetualnie wieksza suszare i program oczewiscie. Wynik bedzie zadowalajacy. Poza tym pod AL'ki to juz prawie wymóg jest taki by zalozyc wieksze turbo, FMIC, dwumas i sprzeglo do wymiany no i program.
cowboy pisze:pompki powinny starczyc pod 200KM


Te seryjne starcza do 200KM?? Myslalem ze tak do 170KM dadza rade.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: Quintus » śr paź 26, 2011 14:12

No tak. ja wychodze trochę naprzód, nie mają dużo nabiegane, ie ma z nimi problemów. korekcje oscyluja od 0,1; 0,3; do 0,5. bipy 20-40, jedną helmut wymienił i tam jest bliski zeru. No może faktycznie to bez sensu.



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości