Strona 5 z 5

: pt mar 06, 2009 19:18
autor: SToRM
g0trek, gratki :)

: pt mar 06, 2009 20:12
autor: sebtdi
cowboy pisze:ludzie chwalą tez turbo-bogdana
cowboy chodzi Ci o pana Bogdana Pląder z Mielca ??? Moje turbo AWX zostalo przez niego przerobione bezproblemowo dmucha 1,6bara

: pt mar 06, 2009 20:57
autor: zaprzal
cowboy pisze:moim zdaniem EMP zalezy nie tylko od przepływu przez turbo bo przy małym wydechu wzrasta cisnienie w całym układzie
tak, ale to by musialbyc ekstremalnie maly wydech. W przypadku gdy wydech jest odpowiedni to jednak mala turbina jest glowna przyczyna wysokiego EMP (główną, nie jedyną)

: pt mar 06, 2009 20:58
autor: Rogalotti
Wyniki na 10tce w skodzie były ładne bo skoda miała wtedy oryginalnego przebieg rzecu 70kkm. Nietsety wiekszosc bo jakies 80% pomp które przyjexdza maja realne przebiegi powyzej 200kkm a w takich silnikach to juz wszystko jest w pewnym stopniu wysłuzone.

Co do wykresów z hamowni to mi to kompletnie nie przeszkadza poniewaz oprogramowanie ma funkcje tzw. lupy w rozumieniu staje kursorem na danych obrotach wciskam jeden guzik i aplikacja pokazuje w dodatkowej wyskakujacej ramce ile przy danych obrotach jest PS/Nm itp itd. Ale faktycznie Wam jako patrzacym na finalny wykres moze to przeszkadzac.

Pozdrawiam

: sob mar 07, 2009 10:50
autor: cowboy
zaprzal pisze:tak, ale to by musialbyc ekstremalnie maly wydech. W przypadku gdy wydech jest odpowiedni to jednak mala turbina jest glowna przyczyna wysokiego EMP (główną, nie jedyną)
zgoda pierwszym wąskim gardłem jest przepływ przez wirnik turbiny i źle dobrana turbina powoduje wzrost EMP

ale zgodzisz się że np we wspomnianym 1.8 T seryjny wydech strasznie blokuje przepływ spalin na wysokich rpm ?

jeżeli za turbiną spaliny się blokuja to i przed turbiną siłą rzeczy wzrasta ciśnienie - po prostu wzrost jest w całym układzie

po zrobieniu wydechu auto odżywa :)

jeśli ktoś ma ochotę sobie troszkę teoretycznie zgłębić temat doboru turbin to wklejam zajebisty link

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

oprócz tego że wylicza nam sie wszystko co potrzeba to jeszcze mozna sobie wybrać turbinke i rysuje nam sie kreska na mapie kompresoera :)

: sob mar 07, 2009 10:56
autor: zaprzal
cowboy pisze:ale zgodzisz się że np we wspomnianym 1.8 T seryjny wydech strasznie blokuje przepływ spalin na wysokich rpm ?
oczywiscie, seryjny strasznie blokuje :)