Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 05, 2009 22:51

PinkFloyd pisze:Zastanawia mnie jak mozna osiagnac w ALH na serii 128KM- czy traktować to jako bonus?
po programie ALH się robią własnie około 125-128KM jeśli wszystko jest OK

jesli nie chce przekroczyc 120 kunia to cos niedomaga albo z pompa albo z wtryskami ...

poza tym zdarzają się oporne na moc sztuki i takie które wychodzą lepiej niż srednia krajowa :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lut 05, 2009 22:56

Cowboy zaryzykował byś wrzucenie do mojej fury 216 bez korekcji softu czy dozbierać i zrobic to kompleksowo z korektą softu? Wolałbym bym juz wrzucic bo mnie korci :jezor: bo mam te wtryski kolegi u siebie w garażu :food:
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 22:59 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 06, 2009 00:06

Cowboy zaryzykował byś wrzucenie do mojej fury 216 bez korekcji softu czy dozbierać i zrobic to kompleksowo z korektą softu?
nie, bo pisałes że latasz po autobahnach 200 km/h :P

zabijesz sprzęgło albo wysadzisz turbine i po co Ci to ? :)

dopuszczalne jest najpierw 216 na serie, a potem jak komus mało to remap :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lut 06, 2009 00:18

cowboy pisze:
Cowboy zaryzykował byś wrzucenie do mojej fury 216 bez korekcji softu czy dozbierać i zrobic to kompleksowo z korektą softu?
nie, bo pisałes że latasz po autobahnach 200 km/h :P

zabijesz sprzęgło albo wysadzisz turbine i po co Ci to ? :)

dopuszczalne jest najpierw 216 na serie, a potem jak komus mało to remap :)
Na pewno masz racje, dzisiaj był ryzyk fizyk i na autobahnie przy 210km/h ponad 4400 obr dawałem z 2 min i sie nic nie *#cenzura#* :grin: wiec na razie sobie odpuszcze dopuki nie zrobie porzadku ze skrzynia bo za krótkie ma te biegi- a juz myslałem ze dla testu wrzuce w 30 min wtryski i sie przejade jak bedzie ok to kupie od Ciebie - ale lepiej chyba nie bede tego robił na razie :helm:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 06, 2009 09:53

PinkFloyd pisze:juz myslałem ze dla testu wrzuce w 30 min wtryski i sie przejade jak bedzie ok to kupie od Ciebie - ale lepiej chyba nie bede tego robił na razie
tu nie ma co testować, 216 w ALH robią robotę

no chyba że masz duże owłosione cohones żeby bez korekty latać 210 km/h to wtedy OK ale moze wtedy byc tak że nie bedziesz miał kasy na wtryski bo trzeba bedzie turbo zmieniać :) zwłaszcza że masz napisany soft (jak pisałeś) który wyciąga moc maks jak najwyzej w okolice 4200-4300 rpm



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lut 06, 2009 23:06

Cowboy zrobie jak mówisz nie bede jezdził na 216 bez korekcji , ale nie posłuchałem sie w 100% :jezor: tylko w 80%, przełozyłem dla próby ale postanowiłem nie przekraczac 160km/h i obrotów 3500 tys. myslac o *#cenzura#* sie turbawki. Po zalożeniu - wrażenia twardsza praca silnikam w środku odgłos silnika jakby miał wiekrza pojemnosc w czasie jazdy- chyba ze to samo sugestja. Miedzy 1900-2300 na pełnum bucie przykopcał ale tylko na 2-3 biegu, powyzej 1900 obr moment obrotowy na pełnum bucie niszczy moje zimówki :grin: , trzeci bieg to samo :grin: elastycznosc - szkoda gadac :bigok: ale ja po modzie mam 286Nm teraz na nich nie widziałęm ile ale sprzegło śmierdzi wiec je zdemontowałem :crazy: Wiec u mnie nie wypali bez zmiany sprzegła dodatkowo skrzynia z Fabi, wtryski i korekta - ale to juz koszta i w późniejszym planie po kolei. Poza tym na razie mi wystarczy a zona stwierdziła ze bez ASR to ona nie da rady jak na zakrecie na 2 biegu dała gaz do deski to koło odciazane prawie sie spaliło :hmm: i autko zniosło na drugi pas :crazy: Poza tym po sofcie i tak mam elastycznosc od 80-120 na 5 biegu 9 sek. az niektórzy nie wierza ale jest git :hmm: ale na 216 nie a rady sprawdzic w środku smierdzi jajami. Wiec nie wiem jak innym seryjne sprzegło od ALH +216+ soft wytrzymuje taki moment, chyba ze ja bez 216 mam juz wysatrczajaco na pograniczu jego wytrzymałosci. Co innego jak ktos po modzie ma moment do 260Nm , ale u mnie 286Nm i wtryski to pewnie było ponad 300Nmi dlatego chyba sie ślizgało. Wiec tak jak mówiłes najpierw 216+ soft a nie odwrotnie.
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 00:31 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 07, 2009 16:19

PinkFloyd, wytrzyma seria ALH + 216 + remap

ale trzeba bardzo łagodnie poprowadzić moment - tak jak ma npo SToRM

przy zdrowym egzemplarzu łapie się 150-155KM i wtedy juz rzeczywiście ściagą majty przy dodaniu gazu - przynajmniej piewrsze wrażenia są takie :)

mówiłem ze 216 robią robotę :) sam sie przekonałeś...



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » sob lut 07, 2009 16:29

Żeby nie zakładać nowego tematu, mam pytanie podobne do tego
Ile zniesie fabryczna turbinka w 1Z, Taka w bdb stanie, nie biorąca oleju itp.

Tak żeby trochę pożyła i by było w miarę bezpiecznie,
Tak jak patrzyłem to przy bardzo mocnym sofcie niektórzy w 1Z mają po wirusie 1,2 bara ale to już chyba dość sporo.
Pytam bo zmieniłem wtryski na 216 i jestem przed softem.,
????????????



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob lut 07, 2009 17:22

mariachi, IMO 1,1-1,2 bar to jest bezpiecznie maksimum. Nie ma co liczyc na cuda, bezpiecznie przy tym setupie to ok 130KM i ok 280Nm (slabsza pompa od AFNskiej i mniej wydajne turbo przy wyzszych obrotach).
Z reszta nikt z CSu nie dmuchnie tyle, ze turbina przekreci sie na druga strone;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » sob lut 07, 2009 22:33

bradley pisze:mariachi, IMO 1,1-1,2 bar to jest bezpiecznie maksimum. Nie ma co liczyc na cuda, bezpiecznie przy tym setupie to ok 130KM i ok 280Nm (slabsza pompa od AFNskiej i mniej wydajne turbo przy wyzszych obrotach).
Z reszta nikt z CSu nie dmuchnie tyle, ze turbina przekreci sie na druga strone;)
tak tez myślałem, ciekawe ile mi wyjdzie ps, bo coś czuje po kościach, że moja pompa jest jakaś wyjątkowa,
po zmianie na 216 ludziom z reguły dużo na wysłużonych pompach zmienia się kąt wtrysku i dawka a u mnie ledwo co drgnęły, wogóle już bez zmiany softu auto zapina jak wściekłe, ale zobaczymy co pokaże hamownia



Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » wt cze 15, 2010 20:52

Troche maly OT zrobie, ale padaja tu slowa uzytkownikow wskaznikow boostow;) Wiec licze na szybka pomoc.

Mam seryjna serie MK3 AFN. Za monitoring VNT15 odpowiada tani boostomierz AutoGauge.
Jezdze juz z nim ponad poltora roku. Od 2 dni normalnie slysze z niego syczenie gdy wskazowka przekracza ~0.7bara i oczywiscie dalej podczas wedrowki w okolice 1bara.

Wezyk sie rozlazl od tych temperatur na dworze i jest nieszczelny ?
Zegarek puszcza na oringu gdzies ? ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 15, 2010 21:01

Rossi_PL pisze:Wezyk sie rozlazl od tych temperatur na dworze i jest nieszczelny ?
Zegarek puszcza na oringu gdzies ? ;)
myslisz ze jest jakas wrózka na forum ?

odkręc ten zegarek i sprawdź co powoduje syczenie



Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » wt cze 15, 2010 21:08

Faktycznie nie dopisalem - oczywiscie ze go demontowalem.
Wezyk siedzi bardzo ciasno na kroccu zegara i to byl koniec moich ogledzin. Jutro rozsune ten pierscien aluminiowy z przodu i go rozbiore, mam nadzieje, ze nic sie nie popsuje:)
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 21:08 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości