Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: stach47 » sob lut 05, 2011 16:37

_Raq_, ja mam wyciety kawałek ori łapy i przestawioną zimną część.Prościej będzie zrobić na aucie drugą łapę...


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

orneciak123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:28
Lokalizacja: Orneta

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: orneciak123 » pt lip 15, 2011 09:31

stach47, a czy możesz zrobic zdjęcie tej łapy jak to mniej więcej wygląda ? i wysłac na abutrymowicz@o2.pl bo udało mi się tanio kupic turbo KKK od brt 140 ps z wyglądu na zewnątrz taka sama jak od asz zintegrowana z kolektorem po przebiegu 40 tysięcy 2009 rok i chcę ją upchac do golfa 3 i mam problem z łapą



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Skulek » sob lip 16, 2011 01:02

stach47 pisze:Teraz to wyobrazni nie trzeba mieć :grin: Wszystko jasne ale dwa pytania
1 czy ktoś to już sprawdzał??czy działa jak powinno??
2 sa trzy piny w mafsensoze ARL a MaF w ecu jest na trzech stopkach...Który pin do której stopki??

Jak na moje rozumowanie zakładając że Twoj sposób działa to można włożyć inny maf który pozwoli na wiecej??czy się myle??
ad1 Tak, np ja ... :helm:
ad2 gdzieś na forum jest ... poszukaj ... 51c

Inny mapsensor = trzeba zmienić mapę ... Bo inaczej turbo szybko odleci ..


...

Walker-1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 14:16

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Walker-1989 » śr wrz 14, 2011 22:16

Witam. Posiadam od niedawna Passata B4 1.9TDI. Był w nim kiedys
silnik 1Z ale ktos majstekowal i wsadzil AFN bez osprzętu. Ja mam zamiar dokupilc
wszystko prócz sterownika ECU gdyż nie wiem jaki bedzie najlepszy do
przeróbki. Gniazdo w instalacji jest to jeszcze stare (czyli na jedno
złącze nie jak te nowsze na dwa) a nie chce instalacji elek. juz
zmieniac. w moim passacie Blok AFN, pompa wtryskowa 110KM, turbinę myślę
zamowic od AWX 130KM, wtryskiwacze od silnika ASV Dane techniczne: 038 130
202B B00 220/300bar
0432193593 GEREMANY 186C - wtrysk sterujacy ,038 130 202A B00 220/300bar
0432193595 GEREMANY 186A - 3 pozostale. Czy da sie tak to wszystko na
sterowniku zgrać ? Ile km dało by sie uzyskac (oczywiscie nie
przeginając, nie niszcząc silnika)Auto nie ma immobilaisera... Proszę o zainteresowanie sie tą sprawą i
odpisanie. Jak by coś bylo nie jasne prosze o pisanie . Pozdrawiam
Darek. :bajer:



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » śr wrz 14, 2011 23:01

Jeśli zdrowa pompa,turbo i wtryski nie wy...ane to taki setup powinien dać jakieś 150-160 KM i 330-350 Nm.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Walker-1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 14:16

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Walker-1989 » pt wrz 16, 2011 11:11

Jeszcze jedno pytanko panowie. Co do ECU w moim komputer był bez immo. Teraz zakupilem komputer z immo od silnika AFN. Czy moje auto odpali na tym komputerze czy bedzie trzeba cos przerabiac ? dzieki z gory



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » pt wrz 16, 2011 15:59

Wyłączyć immo w ecu


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Walker-1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 14:16

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Walker-1989 » sob wrz 17, 2011 10:07

Dzieki Ci dobry czlowieku. Masz moze namiary na kogos kto to robi ? najlepiej wysyłkowo. Pozdrawiam! :okej:



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » sob wrz 17, 2011 12:24

Walker poczytaj w dziale ECU forum,na pewno coś znajdziesz,może nawet kogoś kto to zrobi,ponadto są na allegro jakieś emulatory immo ale nie wiem czy na pewno będzie miał zastosowanie w twoim przypadku.Znalazłem, chyba taki http://allegro.pl/vw-bez-can-emulator-i ... 09018.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale napisz do gościa dla pewności.O a ten kolo pisze że rozkodowuje ECU http://allegro.pl/emulator-immoblilizer ... 01.html.No" onclick="window.open(this.href);return false; sądze że jesteś zadowolony.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Walker-1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 14:16

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Walker-1989 » wt wrz 20, 2011 21:52

Witam. Myślę nad modyfikacją do 140KM max gdyż auto jest na
seryjnym sprzęgle i nie chce montować i bawić się w FMIC, gdyz bedzie za ciepło. I jeszcze pytanko... czy koniecznością jest
zaślepić zawór EGR czy z nim też będzie wszystko dobrze chodziło? Turbinę już zamontowałem ale na seryjnym kolektorze wydechowym, mam nadzieję że to w niczym nie bedzie przeszkadzało ? ( nie chciało mi się robić rzeźb... piłować łap badź przekręcać turbinę). I czy będzie trzeba kombinować coś z map sensorem, badz zmieniać z seryjnego ?
Proszę pokierować mnie tak by bylo dobrze, najlepsze doswiadczenie macie
wy. Dziekuje bardzo i pozdrawiam Darek! :smirk:



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » śr wrz 21, 2011 01:29

Walker140KM/300-320Nm to podstawowy,bezpieczny chip w AFNie,dając większe wtryski 216,wydajniejsze turbulum np.AWX i zdrowa pompe z AFNa z naciskiem na "zdrową" to powinno wyjść jakieś 160/360,tu już powinien pojawić sie fmic do kompletu bo auto będzie puchło w lato,śmiem twierdzić że sprzęgło poleci tak czy owak bo mając większy moment chętnie sie z tego korzysta a i ma już swój przebieg,sprzęgło najbardziej dostaje po du_ie jak depczesz od niskich obrotów,po części na jakiś czas można przesunąć w czasie zgon sprzęgła poprzez wyciągnięcie szczytu momentu na wyższe obroty np.2500 rpm a to da łagodniejszy przyrost niutonów i troche oszczędzi sprzęgło.Jak działa takie rozwiązanie wiem po sobie bo tak właśnie miałem,całkiem wyczuwalne jest oczekiwanie aż wskazówka osiągnie te 2500,do gustownego,szybkiego wyprzedzania trzeba sie przygotować mając pod nogą te 2400-2500rpm a to już nie ten fun z jazdy.Pisałeś że wcześniej był w aucie 1Z,a to z kolei pół sukcesu w przejściu na mocniejsze sprzęgło pod 380Nm,wystarczy komplet sachsa od G60 za jakieś 300 z groszami bo jednomas zapewne został i jesteś urządzony na większe moce.Sprawa fmic-a to też nie jest jakiś kosmos,na forum masz przynajmniej dwa przykłady jak to rozwiązać,poszukaj aut kolegów Chrzaniu lub jak ja to nazywam -wczesny kuman oba to AFNy z fmic,fakt że i ja sie z tym tematem pitole ale nie mam wyjścia musze to zrobić.Lecimy dalej-kolektor dolotowy,niby nie ma dużego znaczenia a jednak są wyczuwalne różnice pomiędzy ori a np.AWX czy AVF-wyrażnie lepsze przepływy i kształt kanałów jak piszą znający sie na rzeczy-turbulum wcześniej wstaje,szybszy przyrost rpm.Kolektor wylotowy-w niczym ori nie koliduje,zaleca sie wycięcie kata bo blokuje przelot spalin,ja mam wycięty również środkowy tłumik-bez zmian na dzwięk czy głośność.Sprawa EGRa-polepszyć nie polepszy,nie chcesz sie z tym bawić to zostaw ale okresowe czyszczenie całego dolotu masz jak w banku,syf sie robi straszny a jak wywalisz ten eco-wymysł to na plus-czysty dolot,na minus twardszy dzwięk silnika i dłużej sie rozgrzewa.Co tam jeszcze zostało? map sensor-do turbulum z AWXa wystarczy w zupełności.Od siebie dodam że przed wszelakimi modami zrób porządek z silnikiem i hamulcami,a jest co robić,silnik pod chipa musi być jak najbardziej sprawny jaki może być w takim czy innym na pewno nie małym przebiegu,kompresja,stan szklanek,porządne części w rozrządzie,jego ustawienie,brak usterek w okładzie chłodzenia,podciśnienia,dobra czysta przepływka,porządna diagnostyka,kąty,dawki,czujniki,płukanka przed wymianą oleju,dobre filtry itd,itd.Bude masz od 1Z-ta? no to hamulce mizerne,przód małe tarcze,tył bębny-to bym robił najpierw,a dopiero potem kunie i niutony :hehe:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Walker-1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 14:16

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Walker-1989 » śr wrz 21, 2011 19:11

jeszcze jedno pytanko... w moim przypadku map sensorem jest zawór ciśnienia N75 ? Dzięki pozdr.



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: fusse » śr wrz 21, 2011 19:55

nie



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » śr wrz 21, 2011 20:23

Walker ty no weż troche poczytaj na tym forum-jest wszystko.Zaworek N75 to elektro-zawór podciśnienia odpowiedzialny za sterowanie turbiną vnt,jest jeszcze bliżniaczy(prawie) zaworek N18 od sterowania EGRem,masz ecu od AFNa a więc MAP sensor jest w środku-leci do niego taki sam przewodzik-rureczka jak pomiędzy zaworkami N ,nie znam rozwinięcia całego skrótu MAP i MAF ale pierwszy to pressure a drugi to flow czyli przepływomierz.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości