Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2897
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

Re: Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: palio » wt mar 17, 2015 21:10

Alex360 pisze:Korzystając z Waszej wiedzy i doświadczenia zapytam czy po zmianie wtrysków z 205 na 225 kąt wtrysku i dawka paliwa ulega zmianie ?
Korekcje moa się rozjechać więc warto sprawdzić czy kąt i dawka jest ok. W razie czego korygować.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: tomek08 » śr mar 18, 2015 12:30

Witam, kąt na pewno, tym bardziej, że miałeś 190/300, a teraz większe. Dawkę, jak i kąt trzeba sprawdzić i ewentualnie skorygować na vag-u, kąt na pewno.
Pierwsze słyszę o takich wtryskach 225?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: dawid13132 » śr mar 18, 2015 17:08

tomek08, Firady 0.225 zapewne.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: tomek08 » śr mar 18, 2015 17:15

Tak, tak dawid13132, 0,225, ale że takie coś produkują, to nie wiedziałem. Ciekawe, jak z żywotnością takich końcówek?
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Alex360 » wt mar 31, 2015 21:39

Tak Panowie, wtryski to Firady :)
Dawka i kąt się rozjechały. Po korekcie naprawdę czuć różnicę :hmm:

tomek08, zastanawiasz się nad żywotnością ? Ja też.
Kupiłbym Boscha gdybym dostał gwarancję że przejadą tyle co ori (+350kkm). Koleżka o którym nie mówimy na tym forum zrobił mi fajną cenę i to przeważyło.
Podobno Firad to dobra firma, ale okaże się w praniu.

Powoli buduję AFNa na jakieś 150-160km. Mam już wtryski (j.w.), turbo AWX, mapsensor 51C i teraz po głowie chodzi mi hybryda 11mm z Renaulta 0 460 414 988. Zastanawiam się jaki będzie wynik na ori pompie i na tej hybrydzie ?
Jakie będzie spalanie przy obu opcjach (auto do codziennego użytku) ?



Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: dawid13132 » wt mar 31, 2015 22:07

160 km spokojnie osiągniesz na pompie 10, chyba że jest wyjątkowo dojechana. Szkoda ze turbo takie małe, bo po dołożeniu fmic spokojnie koło 200 by było na pompie 988 oczywiście, a tak to Cię właśnie ta turbina przytrzyma. Spalanie zależy od prawej nogi, ale przy spokojniej jeździe w obu przypadkach będzie niewielka różnica od serii.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Alex360 » pt kwie 03, 2015 19:45

W takim razie zrobię sobie tą 11stkę i zyskam więcej Nm o których nikt nie pisze.

I jeszcze ostatnie pytanie przed strojeniem.
Mam dwie opcje przerobienia pompy na hybrydę 11tkę. Przerobienia ponieważ zakup 107J to minimum 1000zł.
1. Kpl głowiczka 11 po regeneracji (12m-cy gwarancji) za 350zł + 150zł przezbrojenie i sprawdzenie na stole ;
2. Kupić pompę z Renault 988 z nieznanym przebiegiem i tu ceny od 350zł po czym dać do przerobienia i sprawdzenia na stole za 150zł ??



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: tomek08 » sob kwie 04, 2015 09:40

Witam, ja bym wybrał opcję nr. 2, z tym, że szukać pompy, na którą dostaniesz jakąś gwarancję rozruchową lub jeśli okaże się coś nie tak, to zwrot.
Dlatego, tak, bo po regeneracji, to może być chinski tłokorozdzielacz, w którym, może ukręci się tłok, a przy tym narobi niezłego bałaganu w pompie i silniku, było już kilka takich przypadków.
Sam mogłem się o tym przekonać, w firmowym LTku, gdzie ukręciło dwa tłokorozdzielacze. Dobrze, że pompiarz znajomy, to robił na gwarancji. Po drugiej, awarii, stwierdził, że teraz sam będzie składał pompę, bo to jest nie możliwe, żeby tak się działo. Winę oczywiście zwalał na paliwo, niewiadomego pochodzenia. Dopiero szef, pokazał mu faktury i odpuścił.
Po trzecim razie pompa chodziła już dobrze, podejrzewam, że wtedy zapodał już coś ori. Ja bym nie ryzykował.
Ori używka jest pewniejsza, niż taka regenerowana.
Pozdrawiam.


Tomek

Metatron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 16, 2014 00:21

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Metatron » ndz kwie 05, 2015 19:10

czym moze byc spowodowane wysokie spalanie na 0.216?



Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Re: Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Alex360 » ndz kwie 05, 2015 19:18

Metatron pisze:czym moze byc spowodowane wysokie spalanie na 0.216?

Puki nie skorygowałem kąta wtrysku i dawki paliwa mój tdi palił 10l/100km, więc to samo obstawiam u Ciebie .



Metatron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 16, 2014 00:21

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Metatron » ndz kwie 05, 2015 19:21

palil wlasnie 10/100 program robiony w porządniej firmie, najwidoczniej zle :)



Wałek.Gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Wałek.Gd » pn kwie 06, 2015 10:00

Mi po programie na 230 pali tyle co normalnie. Teraz sprzedaje te 230 i zobaczymy czy na 270 albo 300 też można ekonomicznie jeździć


Jest: Toledo 1L 1.9 AFN
wtryski firad 270, gtb2260vk, pompa 11, wałek sdi, przelot 3' od połowy 2,5 na przelotowym końcowym

Metatron
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 16, 2014 00:21

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Metatron » pn kwie 06, 2015 11:59

tyle co normalnie czyli? 6,5/100?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: wesol » pn kwie 06, 2015 12:10

a ile ma palic jak powiedzmy jedziesz sobie spokojnie na drodze szybkiego ruchu z predkoscia normalna np 120 km/h?? Co paliwo na innych wtryskach leje sie w tlumiki??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości