Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » wt kwie 05, 2016 21:12

tyle ze my mowimy o przewodach do oleju nie do chlodziwa. Wlasnei mam w reku weze i te z agromy i te od kolegi. Te od kolegi to sa: Specma Powertech 310 bar ten splywowy i te na podawanie oleju to dwa rodzaje na 350 bar i drugi Exceeds MAX 250 Bar. Te z agromy to Wolbrom cisnienei 1MPa czyli 10 barow. Takowe mam zalozone i nic sie nei dzieje. guma nie mieknie nie pęka a mam splyw na opaski slimakowe. Podejscie mam na wezu tez z agromy ale w jakims oplocie szmacianym na zewnatrz ale opaski daje skrecane srubka a nie te slimakowe. Dalem tak dla pewnosci po dwie opaski na koncach i tyle.

Obrazek


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » wt kwie 05, 2016 22:27

a ja mówię o przewodach, że jak Ci w agromie da do oleju to on i tak strzeli bo to nawet nie jest NBR, tylko jakaś guma butylowa najgorszy szajs, o materiałach typu viton, epdm czy silikony w agromie możesz zapomnieć. To się nie nadaje do takich zastosowań.

Wolbrom fagumit :rotfl: , dokładnie ten drugi od góry... powodzenia! :pub:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr kwie 06, 2016 07:04

Dwa lata i śmiga to po jakim czasie to siada? Myślę że tu czas ma znaczenie jeśli to nie jest olejoodporne.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wron » śr kwie 06, 2016 14:00

drakula500, a taki dobry jest?
Zakres temp. do 70st. wystarczający jest dla takiego węża?

Obrazek



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr kwie 06, 2016 16:59

Na splywie jest dużo wyższa temperatura.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wron » śr kwie 06, 2016 20:49

No właśnie :/ Może ktoś poleci najbardziej odpowiedni wąż dostępny w sprzedaży?



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » śr kwie 06, 2016 22:59

kup w sklepie oryginalny przewód vw, sprzedają go na metry, albo na szrocie kup spływ z wężykiem oryginalnym.



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wron » czw kwie 07, 2016 14:09

Gates jest do 125st. Wystarczy?



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: Baryla » pt kwie 08, 2016 09:23

Temp wytrzymałości na wężach sa podawane na dane ciśnienie. Czyli np gates przy 125 stopniach wytrzyma np 10bar. W splywie nie ma zadnego cisnienia wiec spokojnie starczy.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » pt kwie 08, 2016 14:15

DTR węża wystarczy poczytać, i będzie wiadomo czy 125st to odporność chwilowa, czy stała. DTR również podaje odporność temperaturą materiału względem czasu eksploatacji w danych temperaturach. Może się okazać, że wąż odporny na 125 stopni, po dwóch latach pracy w takiej temperaturze do niczego już się nie nadaje - starzenie materiału, ale jak mówię, to określa specyfikacja producenta. Nie chcą dodawać tutaj, że jeśli do przewodu nie da się znaleźć karty technicznej, to jest to g... a nie przewód, i nikt za niego ręczyć nie będzie. Dlatego najlepiej założyć oryginał, przewody i stosowane materiały na autach nie są dobierane przypadkowo.

W zależności od tego jak jest poprowadzony spływ, jakich temperatur spodziewamy się na kolektorze wydechowym, jak blisko jest spływ od kolektora, 125 stopni może się okazać za mało.



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wron » pt kwie 08, 2016 14:37

Problem w tym że te oryginalne z używanych trudno trafić w średnice bo występowały przecież różne a sprzedający nie zawsze kwapią się podawać :/
Ja potrzebuje 12mm. Na razie zakupiłem tego Gatesa a w międzyczasie będę rozglądal się za czyms innym jeszcze
wesol pisze:Poza tym ta cienka rurka to chyba od ukladu wodnego co??
Dowiedziałem się - zasilanie oleju



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pt kwie 08, 2016 14:56

Pierwszym razem tylko mi wąż puścił a wynikało to z tego ze po przecięciu rurki stalowej to nie sfazowalem końców. Przesadzają ludzie. Taki wąż i spływu potrafi strzelić jak i ten stalowy z różnych przyczyn pęka. Spoko turbo od tego nie wyspie się.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: drakula500 » pt kwie 08, 2016 16:53

wesol pisze:Pierwszym razem tylko mi wąż puścił a wynikało to z tego ze po przecięciu rurki stalowej to nie sfazowalem końców.
Dokładnie o tym pisałem między wierszami. Czasami człowiek się patrzy na to co jest fabrycznie na aucie, myśli sobie.. co oni tu dali, jakie g... Zmieniasz to, a później okazuje się, że w szczegółach polegałeś, pominąłeś jakiś mały pierd, który nigdy nie pomyślałbyś że może mieć znaczenie. Pół biedy jak się nic nie wydarzy i możesz jeszcze poprawić, ale ja przez takie "nie przesadzajcie" zaliczyłem w życiu ze dwa poważne zgony, a później sobie jeszcze musiałem tłumaczyć jak nasi kibice po meczu... nic się nie stało, nauka kosztuje :banghead: Całe moje skromne doświadczenie nauczyło mnie, ostrożnie z wymianami przewodów które można kupić w lokalnych sklepach na metry.

Zobacz np na przewody przelewowe w dizlach, możesz sobie zkładać gatesy i inne i co z tego? Takich jak oryginalnie były na aucie co wytrzymały kope lat to już nie kupisz. Tylko jak stracisz ropę z przelewu to najwyżej zaśmierdzi Ci w kabinie, jak Ci strzeli spływ turba, to nawet nie będziesz wiedział to silnik zarżniesz, choć może wy w tych nowszych autach macie czujnik poziomu oleju to wam aż tak nie grozi.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » pt kwie 08, 2016 20:12

Tak na szybkiego robiłem. Ale rabiac próby na nowym turbo itp to się nie wyrusza odrazu na wycieczkę 500 km. Generalnie nie powinno być obawy. Węże wodne nie są olejoodporne i strasznie miekna a te wszelkie zamienne jakoś dają mi rade. Początkowo dałem wąż plus drutem zaciśnięte było oraz jeszcze opaskę skrecana ale ta slimakowa. Teraz mam po dwie opaski skrecana srubka i ma się to dobrze. Węże mam jak widać na fotkach i koleś mówił ze spokojne gotują się olej wyrobi i duże ciśnienie i nie założyłem bo wygodny nie jest bo sztywny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości