Strona 38 z 52

Garrett GTB do TDI PD

: śr maja 16, 2012 21:02
autor: krystian821
Wg mnie ramie jest jeszcze ciut za dlugie,nie potrzebnie bawiles sie z tym wezem w oplocie na splyw-wystarczy zwykly waz olejoodporny.

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 10:14
autor: Ral1n
Nie chcę zakładać nowego tematu (szkoda, że nie mamy wątku: Krótkie pytania, krótkie odpowiedzi), więc zapytam tutaj bo temat dotyczy upgrade'u pod GTB:

Ilu rzędowego (lub jakich wymiarów) Mocala proponujecie założyć do ASZ na moce 250+?

Drugie pytanie dotyczy GTB2260VKLR - to jest turbo z E350 CDI Blue Efficiency tak nawiasem - nie bardzo zrozumiałem - chodzi o to, że VNT również jest łożyskowane w tym przypadku a w VK nie? NIe bardzo rozumiem, co jest łożyskowane w serii B. Sorry za laickie pytanie. :chytry: :bajer:

Pozdrawiam i dzięki.

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 10:32
autor: MiChAoS
Gtb2260V to 3.0 tdi Q7 A6 itp

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 10:50
autor: Ral1n
Tak, tak, ale tutaj mowa o jeszcze nowszym wynalazku z MB.
http://www.superturbodiesel.com/std/Thr ... -2260-VKLR" onclick="window.open(this.href);return false;

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 12:05
autor: Dario84
Zwykłe VK nie jest na kulkach, jeśli na końcu oznaczenia jest R to oznacza że turbo jest na łożyskach kulkowych.

V- zmienna geometria
R- łożyska kulkowe
K- sterowanie elektroniczne
S- ?
Z- ?
L- ? chyba chłodzenie wodą

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 12:27
autor: Ral1n
Dzięki Dario,

co do L to za pewne masz rację bo to turbo ma kanały do tego przystosowane.

A ja żyłem w świadomości, że GTB są na kulkach. :ass:

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 13:28
autor: grabiec
to znaczy ze gtb2260vk nie jeat na kulkach ???? Czyli jest tak zlozone jak turbo od arl-a ????

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 13:32
autor: Ral1n
grabiec, Będziemy musieli brać następnym razem te z symbolem R :goof: , najlepiej GT2871R. :bajer:

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 13:33
autor: Dario84
Niektóre GTB tylko są na BB, czyli te które mają R na końcu. Wszystkie od Audi są na łożyskach ślizgowych, ale powiem szczerze że dużo GTB mi się przewinęło przez ręce i ani jednej nie widziałem z wywalonym wirnikiem, czy uszkodzonymi uszczelniaczami po stronie ssącej i wydechowej.

Na zachodnim forum widziałem uszkodzoną GTB, ale ładowała 2,7 bara, wirnik strony ssącej nie wytrzymał i pękł na kilka części przy okazji demolując muszlę strony zimnej.

Re: Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 16:50
autor: evolution
Dario84 pisze:Zwykłe VK nie jest na kulkach, jeśli na końcu oznaczenia jest R to oznacza że turbo jest na łożyskach kulkowych.

V- zmienna geometria
R- łożyska kulkowe
K- sterowanie elektroniczne
S- ?
Z- ?
L- ? chyba chłodzenie wodą
Ejjjjjjjj.... zepsułes zabawę. A taki piekny mit był.... kazdy z lansujacych sie na znawcow gtb nawet w tym temacie uskutecznial temat lozysk kulkowych jako zasługe wstawania turbo :los2:

Re: Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 17:46
autor: grabiec
evolution pisze:
Dario84 pisze:Zwykłe VK nie jest na kulkach, jeśli na końcu oznaczenia jest R to oznacza że turbo jest na łożyskach kulkowych.

V- zmienna geometria
R- łożyska kulkowe
K- sterowanie elektroniczne
S- ?
Z- ?
L- ? chyba chłodzenie wodą
Ejjjjjjjj.... zepsułes zabawę. A taki piekny mit był.... kazdy z lansujacych sie na znawcow gtb nawet w tym temacie uskutecznial temat lozysk kulkowych jako zasługe wstawania turbo :los2:
tylko ile ludzi zyje z tym przekonaniem ze tak jest
jas tez tak myslalem a nie znam sie na tym i wiekszosc tak pisalo bo nikt mondry nic na ten temat nie napisal no ale nic trzeba cieszyc sie tym co sie ma i mam nadzieje ze nie bede go dlugo zmienial :D

Garrett GTB do TDI PD

: czw maja 17, 2012 21:39
autor: krystian821
Ale odkrycie-ja w momencie kupna swojej juz o tym wiedzialem.

Garrett GTB do TDI PD

: pt maja 18, 2012 00:29
autor: Dario84
evolution, więcej się to nie powtórzy :-), denerwowalo mnie jak czytałem takie bzdury, jest ich więcej ale o wszystkim nie będę pisał

Garrett GTB do TDI PD

: pt maja 18, 2012 05:27
autor: monopolowy
A zaczęło się chyba od tego (starszego postu z taką treścią nie znalazłem):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... h#p5042959" onclick="window.open(this.href);return false;