Strona 37 z 60

Katalizator out

: pt mar 02, 2012 16:04
autor: burza999
Witam Mam pytanie chcę wywalić katalizator i przy okazji wymienić tłumik środkowy i końcowy Czy przy wycięciu i wspawaniu w miejsce kata trzeba demontować cały wydech od kolektora ? Bo boję się żeby gościu który ma mi to wymieniać nie urwał śrub (wiadomo ze będą zapieczone) Samochód to golf III TDI z katem o wlocie i wylocie na różnnej wysokości

Katalizator out

: ndz mar 04, 2012 10:10
autor: rolmik
burza999, jak urwie to wstawi się nowe (bo chyba cały układ masz skręcany w miejscu łączenia katalizatora z rurą z kolektora)wg mnie będzie lepiaj jak ściągnie wtedy można wygodniej spawać

Katalizator out

: ndz mar 04, 2012 10:24
autor: truckman
burza999, wsadż przelot z samym końcowym :hmm:

Katalizator out

: ndz mar 04, 2012 13:10
autor: matisim
truckman pisze:burza999, wsadż przelot z samym końcowym

ja mam pełen przelot w 1z :) pusty kat, zamiast środkowego jest sama rura, i końcowy też pusty, jak sie depnie to zostaje ładna ściezka na drodze :bigok:

Re: Katalizator out

: wt mar 06, 2012 16:48
autor: natash
Jak wygląda sprawa podróży TDI po zachodzie europy bez katalizatora, ktoś ma jakieś złe doświadczenia?

Katalizator out

: wt mar 06, 2012 17:14
autor: bocian19
natash,

Jesli wybijesz kata i zostawisz puszke to nawet VW ci powie ze masz dalej kata,zadne kontrole spalin tez ci tego nie wykaza
Bedzie troszke gorzej jak jakis upierdliwy niebieski ale naprawde upierdliwy zobaczy ze nie masz puszki to juz inna sprawa,u niemca sa wysokie kary.

Katalizator out

: wt mar 06, 2012 20:39
autor: natash
Mam puszkę, tylko pustą. A czeka mnie podróż na zachód, dlatego pytam... TDI BXE.

Katalizator out

: wt mar 13, 2012 20:07
autor: boli92
panowie mam zamiar w tym tygodniu pozbyć się katalizatora :bigok: moje pytanko jest następujące: jaką rurę kupić zamiast kata? Wiem, że 55mm, ale czy zwykła czy jakaś inna?

Re: Katalizator out

: wt mar 13, 2012 20:14
autor: GrzesiekVW
Witam,
Koledzy mam passata b5, z silnikiem 1.9 TDI AHU, i chcę się pozbyć katalizatora.
Znalazłem w serwisie aukcyjnym coś takiego (zdjęcie poglądowe) napisałem maila do sprzedawcy z pytaniem o średnicę tego zamiennika, odpowiedział mi że od początku do końca wymiary zew tej rurki to fi 50. Dodał też, ze od początku do końca jest przelot.
Przed zamówieniem chciałem się upewnic czy średnice pokrywają się z moim i jest różnica 5 mm na "korzyść" mojego, ma średnicę fi 55.
moje pytanie brzmi: warto coś takiego zamówic? podobno pasuje p&p, tylko właśnie chodzi mi o różnicę średnic rur. Ma to jakies duże znaczenie? czy poprostu odpuścić i kombinować dalej?
pozdrawiam. grzesiek
Obrazek

Katalizator out

: wt mar 13, 2012 21:43
autor: monopolowy
GrzesiekVW, a nie lepiej pojechać do tłumikarza żeby za 50zł Ci wspawał rurę w miejsce kata? :)

Katalizator out

: wt mar 13, 2012 22:33
autor: eden1992
Przez ten downpipe i tak spaliny będą łatwiej przepływały niż przez seryjnego kata.

Re: Katalizator out

: wt mar 13, 2012 22:50
autor: GrzesiekVW
monopolowy pisze:GrzesiekVW, a nie lepiej pojechać do tłumikarza żeby za 50zł Ci wspawał rurę w miejsce kata? :)
Właśnie się zasyanawiam czy poprostu wybic zawartość kata, bo koszt tego zamiennika nie jest mały około 230 z wysyłką.
Koledzy wiem że ten zamiennik i tak bedzie lepszy od zawalonego kata, ale jesli mam w planach większą moc to te 5mm mniejszej średnicy robi rożnicę?
czy poprostu gra nie warta swieczki, wybic zawartosc kata, ew wspawac rurkę?

Katalizator out

: śr mar 14, 2012 00:11
autor: eden1992
wspawanie rurki w środek bedzie lepsze niż tylko wybicie kata. Ja u siebie w passacie sam spawałem DP z rury stalowej 2".
Obrazek

Katalizator out

: śr mar 14, 2012 17:56
autor: monopolowy
GrzesiekVW, jak Cię tak bardzo boli to lepiej kup kata przelotowego za 50zł z allegro :) Spawanie drugie 50 i za stówkę masz wszystko dobrze zrobione. I tak, 5mm średnicy robi różnicę, przy 50mm masz pole przekroju rury ok. 1962mm2, przy 55mm to już jest 2374mm3