Strona 37 z 100

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob lis 13, 2010 18:35
autor: korfanty
Skrzynia założona - tyle pozytywnych wiadomości. Sprzęgło jak ślizgało tak ślizga dalej :grrr: a dodatkowo te 0,25mm zebrane z wieńca powoduje przy maksymalnym wciśnięciu pedału sprzęgła obcieranie prawdopodobnie blachy która trzyma sprężyny w tarczy o wewnętrzne sprężyny docisku. W środę wyciągam ponownie skrzynie, na pewno będzie trzeba sprawdzić na jakiejś prasie z manometrem siłę jakiej trzeba użyć do wysprzęglenia i porównam z nowym dociskiem.

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob lis 13, 2010 19:46
autor: wesol
Fahoo pisze:wesol, co ty mówisz ?one sa na wylot u nas ciekło przez nie jak dostalismy silnik i wiezliśmy go do garazu ,przechylony gubił olej przez te otwory :panna:

korfanty, ile ci krzyknęli za zebranie koła?

A sorry nie wiedzialem tego. Bazuje na silnikach opla i tam zdaje sie tego tak nie ma.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: sob lis 13, 2010 20:18
autor: GMS
opel inna piłka tu są otwory na wylot dodatkowo wali na te otwory olej z ostatniej panewki głównej wału , śruby muszą być na klej jak są używane , książka przewiduje za każdym razem nowe... :jezor:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 18, 2010 01:23
autor: GrzeDo
witam przeczytałem wszystkie 44 strony i
niech ktoś mnie uświadomi mam mam golfa 5 bkc ze skrzynia gqm 6 bigów
patrząc na katalog valeoe średnica tarczy w mk5 to 230 lub 228 czyli jak vr6
230 i 228m a te same oznaczenia skrzyń biegów nie wiadomo od czego to zależy

bo z tego co zauważyłem to w mk 5 1.9 tdi w 6 biegowych skrzyniach jest taka sama średnica co w 5 możliwe to?

link do katalogu http://www.valeoservice.com/data/master ... df?rnd=547" onclick="window.open(this.href);return false;

reasumując pomocy :) czy gdybym miał średnice dwómasu 228 to mogę wrzucić jednomas?

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 18, 2010 08:17
autor: wesol
GrzeDo pisze:reasumując pomocy :) czy gdybym miał średnice dwómasu 228 to mogę wrzucić jednomas?
Jeszcze musza sie zgadzac otwory pod sruby na montaz do wału. Mysle ze grubosc calego zestawu bylaby taka sama. Mi sie osobiscie wydaje ze przy skrzyni 6 biegowej bedziesz mial 240 mm sprzeglo a poza tym to te mniejsze sprzegla sa 228 mm oraz jesdzcze sa 220 mm. Nie wiem czy 230 mm by weszlo choc pewnie tak ale z bulem i zapewne by sie obijala o rant zamachu tarcza. Wymiar musi byc taki a nie inny.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 18, 2010 15:05
autor: GMS
dziwna sprawa trochę z reguły jest średnica tarczy 240/23 przy skrzyni 6 biegów a tu katalog niby podaje 228/28 moim zdaniem nie podejdzie to tylko jest średnica tarczy a średnica i gabaryty koła dwumasowego jest typowa dla skrzyni 6 biegów więc koło od skrzyni 5 biegów jest dla tej skrzyni za małe , możesz jeszcze sprawdzić po vinie w serwisie numer oryginału czy to jest typowe koło czy może jakiś wynalazek , zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego katalog podaje że wałek ma 28 zębów jak każda skrzynia 6 biegów ma 23 zęby :? tak jak by to nie była skrzynia sześcio biegowa

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 18, 2010 19:50
autor: wesol
te dwa dluzsze mozna wykastrowac bo one nie biora udzialu w zasadzie w ustaleniu polozenia docisku ( nie wchodza w otwory docisku). Tylko nie wiem co z wywazeniem w tym momencie. Masz pozostale trzy kolki ktore biora udzial w ustawieniu podczas montazu.

jaaano czytaj uwaznie. kolo jest od 1Z ale podluzniak- audi B4 widac wyraznie ze wieniec jest z innej strony.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 18, 2010 21:26
autor: jaaano
wesol no fakt,ale co robią tam te gwożdzie ?

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 18, 2010 22:26
autor: GrzeDo
GMS pisze:dziwna sprawa trochę z reguły jest średnica tarczy 240/23 przy skrzyni 6 biegów a tu katalog niby podaje 228/28 moim zdaniem nie podejdzie to tylko jest średnica tarczy a średnica i gabaryty koła dwumasowego jest typowa dla skrzyni 6 biegów więc koło od skrzyni 5 biegów jest dla tej skrzyni za małe , możesz jeszcze sprawdzić po vinie w serwisie numer oryginału czy to jest typowe koło czy może jakiś wynalazek , zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego katalog podaje że wałek ma 28 zębów jak każda skrzynia 6 biegów ma 23 zęby :? tak jak by to nie była skrzynia sześcio biegowa

no dziwna i chciał bym jakoś rozgryźć temat zanim padnie mi dwumas bo potem nie będzie czasu

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pt lis 19, 2010 08:24
autor: wesol
GMS pisze:przecież to nie będzie pasować razem masz nie odpowiednie sprzęgło do koła zamachowego dlatego nie robi i przeszkadzają kołki , nie wiem dlaczego takie kupiłeś jak to jest tylko do silnika poprzecznego , popatrz sobie jaka jest różnica między kołem od silnika poprzecznego a wzdłużnego...

nie no co ty przecie widac na fotach ze wieniec zebaty jest od strony silnika ( tam jest w podluzniakach rozrusznik). W aukcji tez przecie jest ze zamach od audi B4 wiec podluzniaka. Zamach od poprzeczniaka ma w piwnicy wiec moge porownac z tym na fotce nawet w 3 minuty. nawet na innej aukcji z zamachem jest pokazane jak to wyglada na tym silniku. Widac ze na zamachu sa kolki ale docisk ma takie wyciecie na te dwa kolki. Poporostu docisk od VR'a nie ma tego wyciecia i przeszkadzaja te koleczki. Moim zdaniem wycina sie te kolki a jego miejsce zastapi kazwalek docisku wiec masa bedzie sie zgadzac.

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pt lis 19, 2010 14:33
autor: GMS
nie czaisz o co chodzi koło ma dobre, ma złe sprzęgło do koła zamachowego , kolega kupił sprzęgło od poprzecznego vr6, powinien kupić od wzdłużnego 1z , popatrz sobie na koło zamachowe od silnika poprzecznego i wzdłużnego , koło od poprzecznego ma wytoczenie na sprzęgło a od wzdłużnego jest równe, nie da rady tego skręcić...

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pt lis 19, 2010 14:57
autor: mp1985
GMS, masz racje nie da rady tego skrecic i *#cenzura#* do dupy - a wszedzie pisali ze i do wzdłuznego silnika podejdzie vr6 a tu doopa tak ze jak cos to mam nowke do vr6 na sprzedaz



kupuje dzis ori sachs do silnika awx i wsadzam standard

dwumas narazie jest w ok stanie wiec moze to polata to troche

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pt lis 19, 2010 17:15
autor: slaweko110
Witam poszedł mi dwumas w silniku ASV i chciałbym pość za waszymi wskazówkami i założyć wytrzymalszy komplety jednomas z g60:
Do tego potrzebne części zakupię jak ktoś już wcześniej napisał

1. Koło zamachowe: PG (G60) o numerze VW 037 105 273C.
2. Sprzegło: tarcza, docisk i łożysko tylko i wyłącznie SACHS! Nr katalogowy 3000 384 001.

Lecz chciałbym się zapytać odnośnie śrub
Czy te śruby będą dobre do założenia jednomasu u mnie do mojego ASV ??? bo nie chciałbym unieruchomić sobie auta a później czekać na śruby ;/ . śruby do zamachu z VR6 o numerze VW N 905 398 01 ???- 6szt . i do docisku z VR6 o numerze VW N 101 010 01 ???- 6 szt.
Z góry dziękuję

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: pt lis 19, 2010 21:43
autor: wesol
GMS w zasadzie to samo napisalem. Cziekawi mnie tylko czy po usunieciu kolkow by nie podpasowalo. Chyba nawet gdzies o tym czytalem ze ktos tak zrobil.