Strona 34 z 100

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt lis 09, 2010 16:16
autor: --Andree--
Witam. Tworzę MK2 syncro 1,9 TDI PD i potrzebne mi mocne sprzęgło czy jest możliwość stoczenia np docisku żeby było mocniejsze niż w serii ? chodzi o zestaw VR6.

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt lis 09, 2010 20:11
autor: wesol
--Andree-- pisze:Witam. Tworzę MK2 syncro 1,9 TDI PD i potrzebne mi mocne sprzęgło czy jest możliwość stoczenia np docisku żeby było mocniejsze niż w serii ? chodzi o zestaw VR6.
Nie stoczysz docisk bo nie ma jak. Mozna stoczyc zamach a dokladnie powierzchnie gdzie wlasnie dolega docisk. Trzeba tylko wyciagnac kolki i na tokarni liznac zamach. Druga sprawa jest to ze nie wiem o jakim PD mowa ale zakladam ze siedzi tam sprzeglo 240 mm wiec zestaw vr6 tam nie podejdzie bo to jest do 228 mm zamachu.

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt lis 09, 2010 20:42
autor: --Andree--
PD AVB (zamach podejdzie bo kumpel jeździ na ori z VR6) tylko ma problemy z ślizganiem się bo mody na ponad 450Nm. Planuje u mnie tą samą historie tylko na 4łapy, więc za w czasu muszę sprzęgło jakoś wzmocnić a na Radzikowskiego na razie brak funduszy.Więc mówisz kołki powywalać stoczyć powierzchnię styku i na nowo do wywarzania? ciekawe na ile to polepszy sytuacje ? ciekawe czy nie zaszkodzi ...

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: wt lis 09, 2010 22:04
autor: Fahoo
wesol, a widzisz :jezor: nie wazne jaki silnik wazne jaka skrzynia my do pd wsadzilismyu 5 gang gdzie ori przy silniku było 6 a sprzeglo od g60

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 14:27
autor: korfanty
Sprzęgło od G60 ze Sachsa o nr 3000 332 001 założone w lipcu 2009, dziś po przebiegu ok 15tyś zaczęło ślizgać :grrr: dodam że sprężyny zaczęło być słychać po 2tyg od założenia. Auto nie było katowane, codzienna jazda do pracy czasem jakiś ostrzejszy start ze świateł. Jeszcze chwilę muszę delikatnie na nim pojeździć, jak wymienię to porobię fotki i opiszę co poszło i czy się udało coś z gwarancją wywalczyć bo niby 2lata jest.

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 17:04
autor: --Andree--
Więc co sądzicie żeby z góry stoczyć do zabielenia, a w miejscu docisku zebrać więcej? teoretycznie powinno to wzmocnić docisk? co myślicie? :chytry:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 18:28
autor: Fahoo
korfanty, za ile brałes to sprzeglo?
u nas w miescie sa 2 rodzaje sachsa g60
jedno w fot-a wyglada normalnie i jest wyprodukowane w czechach a drugie w sklepie z czesciami i tu tarcza a w zasadzie tłumik drgan i jego obudowa ze sprezynami jest pomalowana farbą szarawą taką

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 18:29
autor: Fahoo
--Andree--, brzmi logicznie a czy bedzie działac hgw....bądź pierwszy :bigok:

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 18:40
autor: --Andree--
a niech to.... tak myślałem ze będę kaczką doświadczalną :crazy: , ale czego się nie robi dla nauki. Szkoda tylko tych stówek za sprzęgło w razie czego......... :( Jak będę po zabiegu napisze jak wyszło.

a Może ma ktoś w podlaskim jakieś zniżki na sprzęgło "Sachs" ?? prosiłbym w celach doświadczalnych :foch:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 20:13
autor: wesol
--Andree--, mozna tak zrobic, napewno wzmocni sile docisku. Z tym ze nie zbieraj za duzo. Tak zeby rozniuca miedzy przylgnia docisku a przylgnia tarczy nie byla wieksza jak 0,5-1 mm

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 20:34
autor: Fahoo
--Andree--, z fota mam za 458zl g60

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: śr lis 10, 2010 20:41
autor: korfanty
Sprzęgło kupowane w InterCarsie więc raczej pewne źródło, cena coś ok 300zł (ale mam tam bardzo duży rabat)
Teraz patrze w katalog online Sachsa - jest jeszcze wzmocniona wersja sprzęgła G60 o indexie 3000 960 801 (niestety w ICarsie nie dostępne cena ok 900zł w hurcie)

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 11, 2010 01:22
autor: GMS
ale jak to ma wzmocnić sprzęgło toczenie koła ? wszystko idzie w tą stronę przecież im cieńsza tarcza tym sprzęgło słabiej trzyma... kombinujecie jak koń pod górę można założyć sachs racing przynajmniej pewne lub sobie zrobić docisk na podwójnej sprężynie ale tarcza nie jest przeciw pancerna...chytry traci dwa razy

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

: czw lis 11, 2010 08:19
autor: wesol
GMS pisze:ale jak to ma wzmocnić sprzęgło toczenie koła ?
przetaczajac czesc kola zamachowego gdzie dokrecamy docisk spowodujemy ze odleglosc (przestrzeń gdzie dociskane sa okladziny tarczy ) sie zmniejszy. Tym samym wyjdzie tak jakby nam tarcza sprzeglowa zrobila sie grubsza. Jak wiadomo po wcisnieciu sprzegla tarcza sobie lata miedzy dociskiem a zamchem- obija sie o te czesci. Nie ma tam za duzo miejsca wiec przy nowej tarczy to stoczenie nie moze byc za duze bo nie bedzie mozna wysprzeglic. Mocne sprzeglo to nie tylko okladziny ale tez sila docisku sprzegla. Robi sie przeciez i modyfikacje docisku wstawiajac mocniejsze sprezyny ( trudno to nazwac sprezynami ale niech bedzie bo taka ich rola). CO ci po tarczy organicznej jak docisk lipny. Dlatego jestem przeciwniekiem staczania/zabielania zamachów. Jak ktos to zrobi umiejetnie to owszem efekt bedzie ale dopuki tarcza nie wyslizga tej zabielonej powierzchni- czyli bardzo szybko. Jesli ktos przetacza zamach bo sa bruzdy to tez musi sie liczyc z tym ze sprzeglo bedzie slabsze.
Poza tym teraz w nowszych autach mamay sprzegla a w zasadzie dociski z samoregulatorami- jak myslisz po co to. Ja juz rozbieralem takie sprzeglo w insigni , vectrze C itp i tam mamy wlasnie taki wynalazek.