Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 12:36

mikolo pisze:Jak masz opornik to nie wiadomo jakie temperatury osiagaja komory spalania a napewni wyzsze gdyz przy tej samej dawce powietrza musi sie spalic wiecej paliwa.
To nie tak dziala. Optymalnie jest kiedy powietrza jest dokladnie tyle ile trzeba do spalenia danej ilosci paliwa. W celu zmniejszenia zanieczyszczen (a nie obnizenia temp. spalania) stosuje sie nadmiar powietrza. Jest wiec zapas ktory mozna wykorzystac. Temperatura spalania paliwa jest stala i nie zalezy od jego ilosci. Jednak wyzsze temperatury cylindrow i glowicy uzyskuje sie raczej wlasnie w nadmiarze powietrza (uboga mieszanka), nadmiar paliwa akurat dziala odwrotnie - uzyskuje sie nizsze temperatury - paliwo niespalone dziala jak chlodziwo - odparowuje i odbiera znaczna czesc wydzielonego ciepla. Uszkodzenia np. dekli tlokow (przepalenia) powstaja nie z powodu zbyt wysokiej temp. spalania, ale wskutek nagaru ktory czasem dziala jak punktowy akumulator ciepla, przy duzym obciazeniu w tym miejscu zaczyna nadpalac sie tlok. Niedopuszczajac do tworzenia nagarow (np. dobrej jakosci paliwa) praktycznie nie ma ryzyka przegrzania silnika (w calosci czy czesci). Oczywiscie uklad chlodzenia musi byc sprawny:)



Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: buxi » pn kwie 09, 2007 12:45

dziechu pisze:Sprobuj 420 OHm.
EEEE zostawie tak jak jest :D 390 ohm i tak używam tego bardzo sporadycznie.....


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » pn kwie 09, 2007 13:13

dziechu pisze:W celu zmniejszenia zanieczyszczen (a nie obnizenia temp. spalania) stosuje sie nadmiar powietrza. Jest wiec zapas ktory mozna wykorzystac.
No to teraz wkoncu sobie to poukladalem :) Dzieki za wyklad :):) Ale chyba z roznica miedzi chipem a opornikiem mialem racje?? Chip jest bezpieczniejszy.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 16:25

mikolo pisze:Chip jest bezpieczniejszy.
Co znaczy 'bezpieczniejszy'? Mniejsze prawdopodobienstwo uszkodzenia czegos? Raczej nie, chip jest mocniejszy, optymalny, bo oprocz wiekszej ilosci paliwa daje odpowiednio wiecej powietrza. Mocny (mocno zmienione mapy) chip jest bardziej niebezpieczny, bo zwieksza obciazenie turbiny znacznie ponad wartosci dopuszczalne (fabryczne), turbina osiaga duzo wieksze predkosci niz w samochodzie seryjnym. Obciazenie pompy jest podobne jak z opornikiem - po prostu wtryskuje wieksze dawki. Z opornikiem turbo laduje normalnie (tylko szybciej), wiec obciazenie jest niewielkie. We wszystkich rodzajach tuningu wazne jest zeby silnik byl w doskonalym stanie, lub przynajmniej bardzo dobrym. Jezeli chodzi o sposob wlaczania opornika - o ile sie znam na elektronice (zajmuje sie projektowaniem urzadzen mikroprocesorowych) i wplywu elektroniki na dzialanie silnika, to uwazam ze nie ma zadnego znaczenia kiedy wlacza sie opornik - przed wlaczeniem silnika, po, w czasie butowania itd... Takie jest moje zdanie (i tak robilem majac opornik).



tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » pn kwie 09, 2007 16:46

dziechu gdzie zakładałeś chipa?ile zaplaciłes i jaki jest wzrost KM i Nm.a hamowałes po oporniku?ja mam teraz oporniczek i jestem zadowolony z przyrostu mocy.ale boje sie troche o zywotnosc silniczka.jaka jest róznica u ciebie po chipie a jak było po oporniku i jak to sie ma w porównaniu.i czy po założeniu chipa dołożyłeś mu tez opornik czy wtedy po chipie juz nie mozna



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn kwie 09, 2007 16:58

tantoszewski, uderzaj do uysego http://www.forum.vwgolf.pl/profile.php? ... ile&u=1371
Ja nie robiłem nic u niego , ale ponoć jest extra fachowiec :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 17:07

dziechu a nie jest tak przypadkiem ze im wiecej paliwa tym wiecej spalin a im wiecej spalin tym szybciej sie turbo kreci?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 17:54

Adamm pisze:dziechu a nie jest tak przypadkiem ze im wiecej paliwa tym wiecej spalin a im wiecej spalin tym szybciej sie turbo kreci?
Nie calkiem, im wiecej paliwa I POWIETRZA tym wiecej spalin, ani nadmiar paliwa ani nadmiar powietrza nie zwieksza ilosci spalin. Zwiekszanie ilosci paliwa zwieksza ilosc spalin dopuki powietrza starczy do spalenia paliwa. Dalszy wzrost paliwa nie przynosi zadnego efektu - niespalone paliwo jest wydalane wydechem. Zalozenie opornika zwieksza ilosc paliwa ktore moze sie spalic w pewnym fabrycznym nadmiarze powietrza (jakies 15-20%), potem przyrostu juz nie ma (trzeba zwiekszyc ilosc powietrza - cisnienie). Zalozenie opornika zwieksza nieco energie spalin, wiec turbo sie szybciej rozkreca, lecz nie kreci sie szybciej - szybkosc turbo to cisnienie doladowania, a poniewaz mapy ECU nie sa zmienione, wiec przy takich samych cisnieniach doladowania (predkosciach turbo) komputer wlacza zawor blokujac dalszy wzrost cisnienia (obrotow turbo). Tak wiec po zmianie opornika otrzymuje sie pewien wzrost mocy z wykorzystania firmowego nadmiaru powietrza, oraz lepsze przyspieszenie 'od dolu' poniewaz spaliny o wiekszej dynamice szybciej rozkrecaja turbo. Tylko zmiana map moze byc optymalna - zwieksza ilosc paliwa, powietrza (komputer dopuszcza wyzsze cisnienia).



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 18:01

no o to mi chodzilo :) nie pisalem ze mocniej dmucha tlyko szybciej sie kreci, jesli nie dlubniesz kompa to bedzie odcinal n-75 przy fabrycznie ustawionej granicy cisnienia (chyba cos ok 0.6 bara)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 18:02

tantoszewski pisze:dziechu gdzie zakładałeś chipa?ile zaplaciłes i jaki jest wzrost KM i Nm.a hamowałes po oporniku?ja mam teraz oporniczek i jestem zadowolony z przyrostu mocy.ale boje sie troche o zywotnosc silniczka.jaka jest róznica u ciebie po chipie a jak było po oporniku i jak to sie ma w porównaniu.i czy po założeniu chipa dołożyłeś mu tez opornik czy wtedy po chipie juz nie mozna
Uysy sprzedal mi epromy z nowym programem. Jezdzilem z opornikiem (3 mies.), potem z chipem. Opornik daje 40-50% tego co chip. Tak na oko - jezeli seryjnie mialem 90KM, to z opornikiem moze 105 a z chipem 120, moment z chipem ok. 300nm. Nie bylem na hamowni, ale wszystkie objawy wskazuja na to za mam silnik w bardzo dobrym stanie - zero poboru oleju, zapala 'na dotyk' w lecie jak i zimie, zimny czy goracy itd... Parametry z VAGa wzorcowe, a poniewaz inne auta z silnikiem 1Z na tym chipie uzyskuja srednio 120KM i 300Nm to zakladam ze i moj tak ma. Diagnoza dynamiczna - przed chipem cisnienie doladowania (stale) ok. 1850mBar, po chipie 2400mBar, max dawki przed chipem ok. 35mg, teraz ok. 50. Po oporniku wzrost mocy byl wyraznie wyczuwalny, po chipie to raczej potezny kop:) Roznica opornik/chip bardzo duza, warto wylozyc kase.

[ Dodano: 09 Kwi 2007 18:04 ]
Adamm pisze:nie pisalem ze mocniej dmucha tlyko szybciej sie kreci
Nieprecyzyjne slowa - bedzie szybciej sie ROZKRECAL a nie szybciej KRECIL ;)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 09, 2007 18:06

oj wazne ze sie dogadalismy hehe :bigok:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 09, 2007 18:10

Adamm pisze:nie jest tak przypadkiem ze im wiecej paliwa tym wiecej spalin a im wiecej spalin tym szybciej sie turbo kreci?
nie jest tak... turbo tyle pompuje ile mu sie każe

im wiecej paliwa tym bardziej kopci :P



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn kwie 09, 2007 18:22

cowboy pisze:nie jest tak... turbo tyle pompuje ile mu sie każe

im wiecej paliwa tym bardziej kopci
To juz ustalilismy powyzej:) Turbo chcialoby pompowac ile mu sie kaze, ale ponizej 1900rpm nie potrafi, dzieki zwiekszonej dawce paliwa i zwiekszonej dynamice spalin rozkreca sie szybciej, nie przy 1900 ale np. juz przy 1700rpm. Poniewaz standardowo ladowany jest nadmiar powietrza, to poczatkowo wiecej paliwa wykorzystuje ten nadmiar, spala sie i nie kopci. Dopiero kiedy paliwa jest tak duzo ze nie jest w stanie sie calkowicie spalic, czesc paliwa spala sie czesciowo z wytworzeniem sadzy (kopci) i tlenkow wegla.



tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » pn kwie 09, 2007 23:38

u mnie tez pod Vagiem wszyskie wartosci sa nawet lepsze niz te które pokazuje jako standardowe.dziechu jesli mozesz odezwij sie do mnie na gg 3138361 mam kilka dodatkowych pytan.z góry dzięki.pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości