Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

pomocnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 06, 2015 01:30

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: pomocnik » pn lis 09, 2015 23:02

Skontaktowałem się z Fiodorem i już wszystko wiem, na pewno się dogadamy :).
Mam od razu drugie pytanie, do vp'ka kumpla szukaliśmy zdrowego arl'a, jednak nic ciekawego nie ma i z braku laku namówiłem go także na gtb17, jednak za nieco mniejsze pieniądze. Na forum wisi ogłoszenie: http://olx.pl/oferta/turbina-gtb1756-vk ... 3eec59d4a1" onclick="window.open(this.href);return false; + log http://vaglog.pl/log_234498.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to także podejdzie P&P, kolektor nie musi być zespawany?



Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: dawid13132 » pn lis 09, 2015 23:08

Początek wydechu trzeba będzie trochę przerobić i dolot , poza tym podejdzie. A no i redukcja silikonowa filtr-turbo. U forumowego kolegi jeździlo na flanszy jak widać i dawało radę więc nie musi byc ;)


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: tomogolf2 » pn lis 09, 2015 23:12

hehe moje turbo nawet tu sie znalazło :bajer: i tak jak kolega wyzej napisał dospawac do downpipe flansze, flansza jest w komplecie , i przyrzeźbic dolot turbina jest normlanie przykrecana do kolektora


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

pomocnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 06, 2015 01:30

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: pomocnik » pn lis 09, 2015 23:20

Dzięki panowie, wolałem się upewnić, bo nie jestem jeszcze aż tak biegły w temacie, a nie chcę kumpla wkopać na rzeźbę :).



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » wt lis 10, 2015 07:27

przykrecana do koleotra jest lepsza. Wyciagniecie suszary to 15 minut roboty a tak to wez sie morduj z tymi srubkami od gliwicy( 8 szt) gdzie conajmniej do dwóch bedzie utrudniony dostep a jeszcze z podkladkami trzeba. Poza tym ja nie dawalem u siebie na tym sztwnym podejsciu oleju. PRzeciąłem tą rurke, skróciłem i polaczylem wezem gietkim olejoodpornym. Po cybancie ale tym mocniejszym i po sprawie. Ja u siebie sciagalme turbo juz conajmniej 15-18 razy gdzie to umnie trwa moment.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

pomocnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 06, 2015 01:30

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: pomocnik » wt lis 10, 2015 12:20

W sumie masz rację, w takim razie będę musiał pomyśleć, aby do siebie wrzucić też skręcane, a nie zespawane z kolektorem, bo faktycznie przy zwalaniu turbo będzie problem, dzięki za uświadomienie, bo nawet o tym nie pomyślałem :bigok:



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: tomek08 » śr lis 11, 2015 10:34

Witam, kolega wesol, ma rację z tym turbo, też tak mam u siebie tylko, że CAHA-e. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr lis 11, 2015 10:47

Polecam takze uciac rurke ta podejscia oleju i tez ja zrobic na wezu elastycznym z opaskami. Ja dalem nawet po dwie opaski ale to tez duzo ulatwia przy demontazu suszary bo rurka stalowa to za sztywna jest. Sporo osb panikuje ze takie laczneie to zło itd a ja wam mowie z etak jezdze juz chyba z 1.5 roku i jest okej. DO tego Tam cisnienia przecie nie ma wielkiego bo okolo 3 barów a kolega co mi taki waz zalatwial to mi powiedzial ze jak chce to mi zakuje te rurki z tym wezem jak mu dam. Oczewiscie gratis bo razem sie wychowalismy weic nei ma problemu ale mowil za na opaskach skrecanych srubka nie tych slimakowych to daje gwarancje ze wytryzma do 15 bar bo pracuje w tej branzy węży olejowych juz 8 lat w Stargardzie. 15 bar powiadam do niego?? Toz mi to wytrzyma na sto procent te 3 bary. Jeszcze co moge dodac i co potwierdzi Fiodor to to ze turbiny GTB2056 maja jeszcze chlodzenie wodne ktore jak wepniemy w uklad wodny to fajnei szybko rozgrzewaja silnik i kabine poprostu jak webasto. GTB1756 tego nie posiada. Przy GTB2056 mamay wyjscie z muszli goracej juz praktycnzie gotowe. Tylko flansza potrzebna do rury wydechowej i pryzkrecamy. Ja mam tak zrobione ze flansze sam sobie zrobilem metoda grazową. Wyszlo tak jak z CNC.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: dawid13132 » śr lis 11, 2015 12:57

wesol pisze:turbiny GTB2056 maja jeszcze chlodzenie wodne
ale to 2056vklr, a te vk ktora ja miałem nie posiada tego. Vklr jest zapewne "trochę" droższą opcją.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr lis 11, 2015 14:17

VZK to owszem nie maja. Ja mowie o GTB2056VL tych z volvo. Te maja uklad chlodzenia wodnego dodatkowo. Bardzo przyjemnie wstaje co juz pare razy udowadnialem logami, zreszta podczas jazdy tez jest to wyczuwalne jako naprawde okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: dawid13132 » śr lis 11, 2015 15:04

Ta o ktorej ja mowię to gtb2056vk z merca, nowsza od tej z volvo, niestety bez chlodzenia wodnego. Z tego co wiem to wydajnosc wieksza od tej volvo i jeszcze lepiej wstaje.


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr lis 11, 2015 15:11

tyle ze cenowo jest drozsza. Nie wiem na ile w tym prawdy ze ta z merca lepiej wstaje ale chcesz wiecej sosu utopic to odrazu GTD na łozyskach ceramicznych zapakowac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbin

Post autor: jaaano » śr lis 11, 2015 16:51

wesol pisze: Jeszcze co moge dodac i co potwierdzi Fiodor to to ze turbiny GTB2056 maja jeszcze chlodzenie wodne ktore jak wepniemy w uklad wodny to fajnei szybko rozgrzewaja silnik i kabine poprostu jak webasto.
No ciekawa teoria,może coś tam wspomaga rozgrzewanie no ale nie tak jak webasto - bez przesady. :bajer:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Katalog turbosprężarek - Online! Tu dyskutujemy o turbinach

Post autor: wesol » śr lis 11, 2015 17:46

No jak bedziesz jechal jak emeryt to pewnei ze grzanie bedzie znikome ale spróbuj depnac konkretnie to zobaczysz jak wali energia cieplną. No moze nie jak webasto 5 kW ale sa tez slabsze webasta od 1 do 3 kW itp. Mysle ze takie turbo pryz dobrym palowaniu daje ze 2 kW ciepla jak nic. NAjwazniejsze to to ze odrazu po odpaleniu przaktycnzie grzeje wode. Jesli odrazu jedziesz i wskoczysz na autobane to w diesleku bedzie duzo szybciej ciepło jak w benzyniaku.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości