Tuning 1z za 10 gr - powtórka

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » czw gru 14, 2006 13:43

Witam, po przejsciach z czipami z ebauya :) ktore notabene byly od zupelnie innego strownika i dlatego nie dzialaly (juz 3 tydz czekam po odeslaniu tych gownianych na wlasciwe ale chyba zostalem zrobiony w ch..) wiec majac zbedny sterownik mysle coby tu pokombinowac :)
Dlatego chcialbym sprobowac podkrecic dawke paliwa i podkrecic turbinke troche, dlatego mam kilka pyt.:
1. gdzie dokladnie wpiac ten potencjometr? pin 2 i 3 to wiem ale ktorre to piny sa 2 i 3 :) moze jakies graficzne przdstawienie ??
2. gdzie wpiac w ECU ten opornik i o jakim dokladnie oporze dla 0.1bar? wiem ze w srodkowa nozke czujnika cisnienia ale raczej ciezko pomiedzy ta srodkowa nozka a plyta wlutowac cokolwiek...jakos lopatologicznie prosilbym :)
Na razie to tyle, z gory dzieki za info.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 14, 2006 13:48

moto_psycho pisze:wiec majac zbedny sterownik mysle coby tu pokombinowac :)
co mysleć jak masz sterownik to wyślij go do uysego na ten przykład :P



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » czw gru 14, 2006 14:28

po co mam uysemu wysylac?? jeszcze mnie skasuje jak za zborze :) u mnie wystarczy chipy tylko wlozyc w gniazda i wszystko, ale ja chce poprobobowac z roznymi wariantami doladowania turbiny jak to bedzie hulac :) choc na fajny sofcik z turbinka na 1,5 podkrecona w rozsadnej cenie tez bym sie nie obrazil, ale chyba zakupie programator i sam poprobuje
a puki co chcialbym zobaczyc jak dziala to o czym dziechu pisal podkrecenie turbo przez opornik :)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 14, 2006 14:39

moto_psycho pisze:to o czym dziechu pisal podkrecenie turbo przez opornik
no to w tunningu opornikowym sterownik jest Ci zbędny :)

ale jak masz już wlutowane podstawki w płyte to kombinuj...

rozumiem, że kupiłeś sobie nowy sterownik po tych akcjach ze ścieżkami ? a okazało się że winny był soft ?



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » czw gru 14, 2006 15:03

dokladnie :) soft byl od innego sterownika, pisalem do kolesia od ktorego kupilem i wszystko bylo ok, napisal zebym odeslal je i on wysle wlasciwe, ale juz 3 tydz i chipow jak nie bylo tak nie ma, nie odpowiada na maile, niestety negatywa juz mu nie dam :(
dlatego mysle co by tu pokombinowac :) ale czemu piszesz ze sterownik jest zbedny?
podobno trzeba opornik wstawic wlasnie w sterowniku na wyjsciu z czujnika cisnienia ktory znajduje sie wlasnie w sterowniku



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 14, 2006 15:25

trzeba opornik wstawic wlasnie w sterowniku na wyjsciu z czujnika cisnienia ktory znajduje sie wlasnie w sterowniku
racja ! co do oszukania ciśnienia czyli ECU dostanie info że jest np 1,8 Bara a w rzeczywistości bedzie 2 :P

w takim razie na początek wskaźnik cisnienia trzeba zamiontować :)

ale od samego ciśnienia auto nie pojedzie. trzeba jeszcze więcej koksu dołożyć :)

a żeby się to fajnie i efektywnie spaliło to przyspieszyć wtrysk itd...

moim zdaniem to troche bez sesnu.. albo iść drogą Mechanic-TDI jak Ventil

albo modyfikować program w sterowniku...

popatrz kupiłeś coś na ebay (pytał się koles o nr sterownika?), nie wiadomo co... pałowałeś się z tym, kupiłeś drugi sterownik...

podejrzewam że w tych kosztach miałbyć konkretnego virusa (kości z gotowcem) u uysego :)



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » czw gru 14, 2006 15:38

moze i bym mial ale ja w polsce rzadko jestem i to wydalo mi sie praktyczniejsze :)
o jakim wskazniku cisnienia mowisz ze trzeba zamontowac? chodzi ci o wsk. cisnienia doladowania ? jesli tak to juz dawno go mam zamontowanego :) vaga tez mam :)
do szczescia potrzeba mi tylko wiedziec ktore to sa te piny 2 i 3 :) gdzie/jak dokladnie wkrecic ten opornik w sterowniku reszte sobie zrobie :)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 14, 2006 15:43

w sterowniku masz czujnik na płycie - dochodzi do niego wężyk (przynajmniej u mnie tak jest) z obudowy (od dolotu) więc łatwo go znaleźć :)

więc trzeba chyba opornik wstawić gdzieś do nogi czujnika doładowania

na chłopski rozum to trzeba sprawdzić co podaje ów czujnik na wyjściu przy zmianie ciśnienia



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » czw gru 14, 2006 15:43

to to ja jeszcze wiem :) tylko wlasni chcialbym sie dowiedziec jak to zrobic :) bo sterownik juz przestudiowalem i tylko nie wiem jakby to zrobic bo zeby syg szedl przez opornik to chyba musialbym ta nozke usunac jakos :) WHO KNOWS???



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 14, 2006 16:07

moto_psycho pisze:to zrobic bo zeby syg szedl przez opornik to chyba musialbym ta nozke usunac jakos :) WHO KNOWS???
to pewnie Dziechu sie musi wypowiedziec :)

jeśli na tej nóżce np rośnie napięcie wraz ze zrostem ciśnienia doładowania to trzeba wstawić opornik...

najlepiej znać wartości tego napięcia w funkcji ciśnienia :) - wlutować odpowiedni opornik szeregowo (bedzie spadek napięcia ? czyli przekłamanie ECU) i przejechać się coby porównać wskazania z VAGa ze wskazaniami z wskaźnika analogowego

próbę powtarzać aż do osiągnięcia różnicy około -200 lub -250 mBar na niekorzyść wskazań z VAGa ...



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » czw gru 14, 2006 16:48

wlasnie chodziloby mi o takie dane jaki konkretnie opornik "wkrecic" i moze jakis tip jak, bo ogladajac ten czujnik naprawde cizko jaks tam wkrecic ten opornik :) a coponiektorzy sa dobrze zorientowani w temacie i na ich pomoc licze :)



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » pt gru 15, 2006 11:01

Mam wrażenie, że mylą się dwie rzeczy tutaj komuś :)

Piny 2 i 3 to piny w złączu sterownika (nastawnika) pompy paliwa, a nie w ECU.
Wpinając między te piny opornik zwiększamy dawkę paliwa.
Te kable idą do ECU w ostatecznym rozrachunku ale prościej wpiąć się przy pompie.

Patrz: mój awatar :)

Druga sprawa to ciśnienie doładowania, które to "opornikuje" się w ECU.


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt gru 15, 2006 11:34

tchopz pisze:ruga sprawa to ciśnienie doładowania, które to "opornikuje" się w ECU.
no własnie dysputa o tej drugiej sprawie...

moto_psycho chce sie dowiedziec jak sie opornikuje czujnik cisnienia na płycie ECU ?



moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » pt gru 15, 2006 12:03

tchopz pisze:Piny 2 i 3 to piny w złączu sterownika (nastawnika) pompy paliwa, a nie w ECU
To ja wiem :) chodzi mi tylko o to ktore DOKLADNIE sa to te piny 2 i 3 :)
a co do ECU to chodzi mi wlasnie o to co napisal cowboy bo chce sprobowac zrobic wszystkie 3
opcje czyli opornik na pompe, ECU i zmienic wyprzedzenie kata wtrysku :)
THX



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości