Strona 4 z 4

Re: Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 02:29
autor: aw69
mozna zawsze założyć korbowody i tłoki kompletne z jakiejs 130 tdi PD.....pytanie tylko po co ? Co to ma dać ? Bo prędzej niż korba wyskoczy - wywali uszczelke pod głowicą ! Zapamiętać raz na zawsze zaden 1,9 TDI VP nie nadaje sie na mody powyzej hmmm think about + - 180 KM :) Te silniki nie są do tego przystosowane !!! Można owszem zrobić moc i to dużą z tego silnika - pytanie tylko na jak długo ? Można cudować srać sie itp. ale to naprawde nic nieda na dłuższą mete.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 10:31
autor: sagon
aw69 pisze:mozna zawsze założyć korbowody i tłoki kompletne z jakiejs 130 tdi PD.
Nie nada,mają większa średnicę panewek,podeszło by,ale zapewne jak wiesz,tylko z wałem od pd w komplecie.
Kolega krzyś jeruzal już się do takiego zabiegu przymierzał i musiał zrezygnować.

Czyli reasumując,200 koni i rozsądek,albo 180 i ogień,tak?

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 10:39
autor: cowboy
aw69 pisze:Bo prędzej niż korba wyskoczy - wyjebie uszczelke pod głowicą !

w takim razie mozna się bawić w obniżenie EGT

ale generalnie zgadzam sie z aw69 - 180KM to bardzo fajny setup jesli chodzi np o mk3 AFN, wiecej nie potrzeba do codziennej jazdy, a wyscigówki i tak sie z tego nie zrobi ;)

Re: Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 17:48
autor: rafal102
sagon pisze:
aw69 pisze:mozna zawsze założyć korbowody i tłoki kompletne z jakiejs 130 tdi PD.
Nie nada,mają większa średnicę panewek,podeszło by,ale zapewne jak wiesz,tylko z wałem od pd w komplecie.
Kolega krzyś jeruzal już się do takiego zabiegu przymierzał i musiał zrezygnować.

Czyli reasumując,200 koni i rozsądek,albo 180 i ogień,tak?

To czyli, ze co..?? Kupuje wał z korbami od ASZ AWX i powinno pasować do AFN..???

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 18:12
autor: sagon
rafal102,z tego,co wiem,to nie podejdzie do afn-a wał z pd-ka.
Ale obym się mylił.
W pd pompa olejowa jest napędzana łańcuszkiem,który z kolei napędza koło zębate zamontowane na wale.
Nie wiem,czy to koło można będzie zdemontować,raczej nie.A z tym kołem wał raczej nie wejdzie.
Natomiast te późniejsze vp mają już pompę napędzaną identycznie jak pd,więc tam już są większe szanse na to,że taki wał podejdzie.
Druga sprawa,to średnice osadzeń,nie wiem,ale raczej będą się różniły.
Skoro różna jest średnica czopów na korbowodach,to...
Napisałem,że korby z pd można zakładać jedynie z wałem od pd,inaczej się nie da.Wiem,bo kolega już tak próbował pomieszać i nic z tego nie wyszło.

Inna sprawa,to dół afn-a zniesie 200 koni,więc jaki jest sens rzeźbić z innym układem korbowo tłokowym.
Gorzej jest,jak piszą z góra silnika.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 19:03
autor: caro86wlkp
co do łączenia AFNa z czym innym to nie da rady. górę asv/agr/alh z dołem od PD da rade. trzeba tylko jeszcze pare pierdółek przełożyć, było o tym na sr.
co do obliczeń prędkości na GGU to sam je liczyłem i jeździe na tej skrzyni, wcześniej na CYP i jeśli na 5 biegu jest to co wyliczyłem to na 1 i 2 biegu jest w różnica, trochę męcząca na początku po montażu.
co do obniżenia EGT można stosować wtrysk wody/metanolu jak STD. z tego co pamiętam mówił że obniża EGT o 1/4 czy 1/3

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 19:53
autor: wesol
rafal102 pisze:To czyli, ze co..?? Kupuje wał z korbami od ASZ AWX i powinno pasować do AFN..???
Bylo uz niejednokrotnie ze rozstaw podpór i szerokosc jest inna. No moze rozstaw bedzi epasowac ale panewki sa szersze w PDku.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: wt gru 21, 2010 20:45
autor: rafal102
To nie ma co kombinować. Spróbuję jeszcze założyć większy map sensor większe wtryski przelot i spróbuje uderzyć do 200/400 a jak coś się ze sra to wtedy będę się martwił.. Tylko z tego co piszecie założę wskaźnik EGT i będę uważał na uszczelkę, żeby za szybko nie padła.. a jak dół padnie to po prostu wymienię na drugi wyjdzie najtaniej i najprościej.. Bo wszystkie inne przeróbki z dołem od PD góra od VP albo cały PD to już spore koszta.. a ja jestem sentymentalny kupiłem autko z AFN to już niech tam siedzi AFN.. :P :D

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: sob gru 25, 2010 23:18
autor: puyoll
rafal102 - az tak bardzo Ci sie spieszy do swapowania? Ja to widzie, tak skoro masz 180 i jest bezpiecznie to co Ci da te 20km wiecej? Widzac, ze jak za duzo pofolgujesz to Ci upali uszczelke, albo az tak bd, ze tylko silnik bd mogl sobie postawic w garazu jako antyk ;]

Ja tez chcialem wejsc na 200, tzn. celuje na 200, ale tak czytam cokolwiek tutaj i dochodze do wniosku, ze skoro mam AFN ktorego mozna zrobic na 180 bezpiecznie + moje auto Ibiza II wazy po odchudzenia nie cale 1000kg = 180km przy takiej masie powinno wyrywac bardzo fajnie. Ale to na razie czysto teoretyczne plany. Akutalnie robilem glowice, bo cos jej sie odchcialo chodzic ;] Bd musial schamowac czy oscyluje kolo serii i wtedy pojda mody...

A jak bd mialo km, to nie bd juz cudowal.. Kupie cos z PD i wtedy bd nowa zabawka ;)

Na razie chce miec fajnego AFN ;) A na pewno sie da, tylko pytanie na ile i jak bepiecznie ;) Sorry za OT.

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pn gru 12, 2011 00:06
autor: rolmik
pany pytanko wie ktoś jakie ma przełożenie skrzynia gqq na 5 biegu chodzi mi o to czy jest dłuższa od ggu chodzi mi żeby skrzynia miała jak najdłuższe przełożenia i była P&P (mam silnik alh)

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: ndz wrz 15, 2013 11:09
autor: scaner21
Sorki za odkop.. Jeżeli są kute korby do AFN to w jakich pieniądzach i gdzie zakupić? Ja będę wkładał do polo 86c coupe a chciałbym mieć ze 2 stówki i spokojną głowe

Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: ndz wrz 15, 2013 13:21
autor: Fahoo
seryjne sa kute do max 400nm dla bezpieczenstwa

Re: Jak wzmocnić dół w AFN.. ??

: pt wrz 20, 2013 08:50
autor: JABcok20
U mnie również egt w granicach 900 stopni. Chłodnica oleju zewnętrzna maks 100 stopni. Silnik nie przejawia oznak szybszego zużycia.