Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » czw wrz 02, 2010 16:34

Na ta sobote nie dam rady. Ewentualnie w nastepnym tygodniu jesli mozna. No postaram sie go zapytac co o tym sadzi.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » czw wrz 02, 2010 17:05

no to na następną... ja zwykle w sobote zajeżdżam po towar do Nadarzyna



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » pt wrz 03, 2010 17:46

Panowie, dzisiaj sie bralem z kolega z ktorym scigalem sie tez przed wymiana wtryskow. To seat toledo 1.9 asv po chipie z niemiec, doladowanie 1.15bara, ale dosc mocno kopci. Moc pewnie miedzy 130-140koni. Ostatnio gdy sie z nim bralem ruszajac od jedynki zaczynal wychodzic na prowadzenie gdzies przy 130-140km/h a tak to szlismy leb w leb. Teraz sie z nim scigalem i jest to samo!! tez idziemy leb w leb, no moze jedynie wychodzi na prowadzenie gdzies przy 150km/h. sprawdzilem tez jak moj kopci, wiec zamienilismy sie autami. I kopci dosc duuuzo, jednak to nie jest dym czarny jak smola, jak to czynia niektore fordowskie silniki, jest to taki siwo-czarno-kurzowy, ale jest go bardzo duzo. Wczesniej z tego co mowil kolega bylo go mniej ale troche czarniejszy. Czego moze to byc przyczyna? Wiecej dymu a moc sie nie zmienila?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » pt wrz 03, 2010 18:53

albo pompa albo wtryski :)

ja powiem tylko tyle że ostatnie wypusty koncówek Fratelli Bosio mają bardzo kiespka jakość, ostatnio 2 koncówki z pudełeczka odpadają, dzisiaj rekord odpadły 3 koncówki z 4 bo nie dało sie ustawić 2 cisnienia otwarcia !
ja oczywiscie wszystko to wymieniam od razu na nowe.. o ile wczesniej odpadalo 5% koncówek, to teraz co namniej 10% ;(

wiec moze 2 stopień lezy i przez to nie ma powera ?



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » pt wrz 03, 2010 19:18

Wedlug mnie to chyba bylaby wina pompy, bo jest tak jakby cos trzymalo silnik i nie dawalo sie by z niego wycisnac wiecej mocy, czy by zalozyl 205, 216, czy nawet 260 to i tak by bylo 132 konie bo pompa slaba i nie da rady pompowac. Bo to chyba nie mozliwe zeby na nowych koncowkach 216, nawet ze slabo ustawionym cisnieniem zasadniczym, bylo tylko 130 koni tyle co i na Ahf-owskich.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » pt wrz 03, 2010 19:54

silnika nic nie trzyma, ogranicza go układ wtryskowy, i trzeba to sparwdzić

moc bierze sie cisnienia zasadniczego, tego drugiego, jak bedzie za niskie to bedzie słabe rozpylenie i mniej paliwa wleci, przy wiekszym cisnienie dawka jest lepiej rozpylona i wtrysk trwa krocej, dzieki czemu szybciej sie spali paliwo, co ma znaczenie na wyższych obrotach, tam gdzie jest moc

tak jak napisalem duzo koncowek Bosio jest wadliwych i moze to byc tez przyczyną... jesli podczas remapu Rogal stwierdził że najpewniej wtryski słabe to myslę że jest to prawdopodobna wersja



casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: casylimi » sob wrz 04, 2010 14:36

Więc przyczyną jest wadliwy wtrysk sterujący? Miałem taki sam objaw w AHF czyli mocne pierd...nięcie i silnik prawie gasł. Dwa razy się skusiłem na wciśnięcie pstryczka tuż po sofcie i dwa razy coś walnęło powyżej 3tys. Pstryczka już nie mam a szkoda bo momentami przydałoby się kilka kuni.


Staram nie udzielać się po pijaku

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » sob wrz 04, 2010 15:23

Więc przyczyną jest wadliwy wtrysk sterujący?
Zgadza się.
U mnie nawet i pstryczek by pewnie nie dal ani kunia.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » sob wrz 04, 2010 16:11

ja po ostatniej serii koncówek Bosio, stawiam że przyczyną sa koncówki, a własciwie coś z drugim stopniem otwarcia, dlatego podtrzymuje że zbadam to za darmo :)



casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: casylimi » sob wrz 04, 2010 18:11

Ale co tak na prawdę dzieje się w chwili tego uderzenia panowie? Wtrysk sterujący mając właściwą oporność, może być uszkodzony?


Staram nie udzielać się po pijaku

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » sob wrz 11, 2010 14:16

Koledzy, sprawdzilem wtryski i sa ok. Takze one odpadaja. Co to moze byc? pompa? jakas nieszczelnosc moze? moze logi cos wyjasnia?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: cowboy » sob wrz 11, 2010 19:17

wtryski sa mniej więcej OK, jeden odstawał znacznie (195/280) więc został podregulowany

róznice w 2 stopniu sięgały 30 Bar ! od 290 do 320 !
wygląda na to że został podniesiony pierwszy stopień trzpieniem a drugi wyszedł jaki wyszedł ;)

rózniece te mają wpływ na korekcje, jednak moc z nich powinna być...



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: mewa2002 » ndz wrz 12, 2010 06:24

No wlasnie. Moc powinna byc a nima. Tylko dym.



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Re: Po zamontowaniu 216 -boom przy wysokich obrotach

Post autor: jaro789 » ndz wrz 12, 2010 19:45

jeżeli pompa wtryski ok
i turbo pompuje ok wg logów
to sprawdź profilaktycznie ciśnienie w cylindrach
bo więcej możliwości nie widzę



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości