Strona 4 z 4

: sob wrz 26, 2009 13:55
autor: jarekkoval
Awo_marek,

jak to nic nie wiesz ? :goof:
juz nawet ja powoli zaczynam ogarniac temat bo skomplikowanych spraw w tym nie ma :)
wszystko robisz mechanicznie

: sob wrz 26, 2009 14:06
autor: t0mal
jak nie rozumiesz jak coś działa to wal, postaram się wyjaśnić.

: pn wrz 28, 2009 10:00
autor: arwam
t0mal, rekord z silnika 1.6 o którym ja słyszałem to 220KM i kolejna próba dodania mocy skończyła się wypluciem kutej korby z silnika ale 180 można na seryjnym środku wydusić.
najlepszy tego przykład i najbliższy dał kolega ZAPRZAL

najmniej kombinacji będzie z seryjnym IC od MK2 bo tylko zakładasz go na miejsce i nie ma przeróbek.

To_mas pisze:aduj tam TDI :satan:
powód ?
bo koszt remontu solidnego i podniesienia mocy będzie zbliżony do kosztów wsadzenia TDI :D


To_mas, remont 1.6 jeśli nie ma progów dużych to wcale nie jest taki kosztowny.
ja siejeszcze pobawię 1.9TDI i wracam do 1.6TD bo mi sięnajbardziej jego charakterystyka podoba i nie ważne co inni mówią że to jest kibel mi się podoba i już i wcale nie jest takim mułem jak co nie którzy mówią bo po przerobieniu popychaczy z hydro na płytki można go wysoko kręcić a wtedy 1.6 pokazuje na co go stać i można wtedy jakieś turbo typu GT2052V wrzucić przy rozsądnym wystrojeniu nie ma obaw że nam wał wyskoczy w silnika.
ja w swojego JR'a dmuchałem 1,8bara i jakoś żył choć teraz bym przerobił mocowanie głowicy ze śrub na szpilki o dużej twardości.
a sprzęgło pozostaje tylko obić na podwójnej sprężynie dociskowej jeśli idziesz w kierónku dużego momentu obrotowego.
jak idziesz w kierónku dużej mocy i małego momentu czyli duże turbo na WG to wystarczy porządne seryjne sprzęgło :wink:

[ Dodano: 28 Wrz 2009 10:05 ]
t0mal pisze:Awo_marek, to jest oryginalna sprężarka z 1.6 td - Garrett T2 doładowanie możesz zwiększyć skracając lub wydłużając( nie pamiętam w którą stronę) cięgno idące od gruszki do zaworu, bądź wstawiając zawór mbc i podłączając go zamiast gumowego wężyka przy gruszce.
skracamy cięgno w celu zwiększenia ciśnienia doładowania

: śr lis 25, 2009 17:02
autor: Stresik
po czym poznac ze silnik 1.6 td to JR czy 1V????

: śr lis 25, 2009 18:54
autor: jarekkoval
Stresik, najprosciej po pompie wtryskowej
ta od JR ma "grzybek" a od 1V nie :)

: śr lis 25, 2009 19:49
autor: arwam
po czym poznac ze silnik 1.6 td to JR czy 1V????
jarekkoval pisze:Stresik, najprosciej po pompie wtryskowej
ta od JR ma "grzybek"
pompa to raz.
Dwa to w JR turbo jest albo Garrett T3 lub KKK K24 trzecia różnica to puszka filtra powietrza, czwarta to przewód od filtra powietrza do turbo.

: czw lis 26, 2009 17:15
autor: Stresik
No wałasnie moja pompa nie ma "grzybka" jest bez!!!!A puszke od filtra powietrza mam prostokatna.A z przewodem nie kumam o co biega????:)

: czw lis 26, 2009 17:35
autor: jarekkoval
Stresik, ten co idzie od puchy filtra do turba
porownaj wloty tych turbin to bedziesz wiedzial o co chodzi :)

: czw lis 26, 2009 17:44
autor: arwam
Stresik pisze:A z przewodem nie kumam o co biega????:)
jest poprostu inny niż mają silniki 1V,SB , RA

: pt lis 27, 2009 11:46
autor: Ł-u-k-a-s-z
jak nie masz grzybka to masz eko pompe i bida 1V :grin: