: pn sie 24, 2009 11:50
Mam pomysl dla tuningu rezystorowego. Jak wiadomo im cieplejsze powietrze tym mniej sprezone. Dlatego pomysl jest prosty. Podgrzewacz wezyka idacego do mapsensora ![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
coś pokręciłe bo cośnienie to ciśnienie a co innego gęstość powietrza.bradley pisze:Mam pomysl dla tuningu rezystorowego. Jak wiadomo im cieplejsze powietrze tym mniej sprezone. Dlatego pomysl jest prosty. Podgrzewacz wezyka idacego do mapsensora
Widziałem wykres z lancera evo testowanego na hamowni przed i po montazu podobnej izolacji od głowicy, testy wyszły pozytywnie, przyrost z tego co pamietam na poziomie kilku km. jak znajde wykres to wrzuce.mirass pisze:mnie ciekawi wynik tego kolektora. W przypadku dużego doładowania moze się sprawdzić lepiej niż podejrzewacie - ja nic nie sugeruje
prace nieco spowolniła praca dyplomowa, na dniach testowa uszczelka powinna być gotowa, jak czas pozwoli postaram się ją zamontować w tym tygodniu do mojego AAZ-ta.mirass pisze:życze powodzenia i czekam na wypowiedzi po testach
tylko że kolektor jest przykręcony prawie bezpośredmnio do głowicy [przez uszczelke], a od wydechu nagrzewa się przez powietrze w komorze silnika.mirass pisze:co do temperatury to zastosowanie tego rodzaju izolatora przyniesie poprawę ale skuteczniejszy byłby bandaz termoodporny (renomowany -reklamować nie bede), ponieważ energia spalin bedzie w większym stopniu wykorzystywana na napedzenie łopatek niż dogrzewanie kolektora. kolektor ssący jak koledzy wyżej wspomnieli nagrzewa sie od głowicy i kolektora wydechowego, przyczym temperatura w glowicy jest kilkukrotnie niższa niż w wydechu.
I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej gadka się zaczęła...A teraz trochę OT na temat mojej "niekonwencjonalnej przeróbki" dotyczącej poprawy schładzania powietrza w dolocie:
Co powiecie na to?
- seryjny AFN, seryjna (nowa) turbosprężarka, oraz oryginalne orurowanie i intercooler.
- problem przy seryjnym orurowaniu jest taki, że rury są z czarnego tworzywa sztucznego, oraz są "poprowadzone" wzdłuż i w poprzek linii przelotu gorącego powietrza z chłodnicy cieczy wskutek czego nadmiernie się rozgrzewają. Tymczasowe rozwiązanie to zamontowanie "ekranów" z grubej folii aluminiowej na obydwie rury poprzeczne.
- elektrowentylator na intercooler:
czyli jak jest, ile koni dodaje?Byku21 pisze:I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej
I jak widzisz kolegaByku21 pisze:I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej gadka się zaczęła...
doszedl do takiego samego wniosku jak ja w przytoczonym przez ciebie temacie , odnośnie pomysłu instalowania wentylatora .... mianowicie :cowboy
Temat jako czysto teoretyczny uznaje za ciekawy i przyznam że z ciekawością czekam na wyniki testu..cowboy pisze:zwłaszcza jak sie auto pałuje na niskich biegach, ale jak sie jedzie szybko to przepły powietrza bedzie szybszy niż moze zrobić ten wiatraczek![]()
nie mówimy że uszczelka zamiast IC tylko jako dodatkowa opcja do tych modów i jak dla mnie ma to "ręce i nogi"cowboy pisze:jednak nic nie zastąpi duzego wydajnego FMICa... podobnie z uszczelkami, mozna zrobić uszczelke termiczną ale jak się idzie w duże moce, kiedy BIG FMIC juz jest, kiedy juz jest porting, wałki, owinięty kolektor wydechowy itd, a nie ZAMIAST tych podstawowych modyfikacji..
Ja staję pierwszy w kolejceandrew.zbyrko pisze:A tak w razie w.., gdyby montaż w AFN-ie nie wypalił znalazł by się ktoś chętny do przetestowania tego wynalazku?
OK, jak coś to będę się z Tobą kontaktowałarwam pisze:Ja staję pierwszy w kolejce
4 [mm], seria ma ok 1 mm, czyli + 3mm więcejarwam pisze:P.S. Ile me grubości bo u mnie bardzo ciasno między kolektorem a turbem jest ze względu na gabaryty turbiny
aż jak dzisiaj go będę mył to muszę pod maskę zerknąć czy będzie jeszcze na tyle miejscaandrew.zbyrko pisze: 4 [mm], seria ma ok 1 mm, czyli + 3mm więcej
zostanie zbadać organoleptycznie temperature, u mnie po jeździe kolektorem można się poparzyćarwam pisze:narazie tylko niemam w tym momencie możliwości mierzenia temp kolektora
foto na tej samej stronie u góry, a uszczelka wydaje mi się że nie powinna popłynąć, jeszcze zostaje kwestia dobrego uszczelnienia i zachowanie się uszczelki po ponownym montażu, ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzić.arwam pisze:masz może foto bo mnie ciekawość zżera jak Ci to wyszło?
Gratki za pomysł i wykonanie.
Ciekawe jszcze tylko jak będzie z jej wytrzymałością termiczną?