Strona 4 z 6

: pn sie 24, 2009 11:50
autor: bradley
Mam pomysl dla tuningu rezystorowego. Jak wiadomo im cieplejsze powietrze tym mniej sprezone. Dlatego pomysl jest prosty. Podgrzewacz wezyka idacego do mapsensora :helm:

: pn sie 24, 2009 12:17
autor: arwam
bradley pisze:Mam pomysl dla tuningu rezystorowego. Jak wiadomo im cieplejsze powietrze tym mniej sprezone. Dlatego pomysl jest prosty. Podgrzewacz wezyka idacego do mapsensora
coś pokręciłe bo cośnienie to ciśnienie a co innego gęstość powietrza.
To według mnie i innych ( o czym jestem przekonany) nic nie da.
Jak jesteś na nie to może poczekaj aż zostaną wytestowane te wynalazki a nie wyśmiewaj innych bo to co SAGON zaproponował ma ręce i nogi więc moze zadziałać.
inna sprawa jak duże to będą różnice ale modząc Diesla na moce około 200-220 PS myślę że warto silnikowi jak najbardziej życie ulżyć żeby był możliwie jak najbardziej długowieczny

: śr sie 26, 2009 12:23
autor: mirass
moze kilka słów odemnie.

mnie ciekawi wynik tego kolektora. W przypadku dużego doładowania moze się sprawdzić lepiej niż podejrzewacie - ja nic nie sugeruje
Bez testów, eksperymetów po dziś dzień czlowiek by nie wynalzał koła więc z szacunkiem odnoszę się do każdego pomyslu bo bez testów nie ma postępu
co do temperatury to zastosowanie tego rodzaju izolatora przyniesie poprawę ale skuteczniejszy byłby bandaz termoodporny (renomowany -reklamować nie bede), ponieważ energia spalin bedzie w większym stopniu wykorzystywana na napedzenie łopatek niż dogrzewanie kolektora. kolektor ssący jak koledzy wyżej wspomnieli nagrzewa sie od głowicy i kolektora wydechowego, przyczym temperatura w glowicy jest kilkukrotnie niższa niż w wydechu.
A teraz coś dla praktykow.
Jak sprawdzićskuteczność obiżenia temperatury kolektora ssącego na moc? Poprowadzić rury z przodu auta tak aby powietrze opływało kolektor ssacy.Dobrze byloby przy tej okazji zrobić pomiar temp kolektora ssącego, do czego można użyć fabryczny czujnik z AFNa. Nastepnie pomiary.
życze powodzenia i czekam na wypowiedzi po testach :pub:

: śr sie 26, 2009 13:40
autor: andrew.zbyrko
mirass pisze:mnie ciekawi wynik tego kolektora. W przypadku dużego doładowania moze się sprawdzić lepiej niż podejrzewacie - ja nic nie sugeruje
Widziałem wykres z lancera evo testowanego na hamowni przed i po montazu podobnej izolacji od głowicy, testy wyszły pozytywnie, przyrost z tego co pamietam na poziomie kilku km. jak znajde wykres to wrzuce.
na forach hondy też podniecają się takimi wynalazkami, twierdzą oni że to "coś" daje.
mirass pisze:życze powodzenia i czekam na wypowiedzi po testach
prace nieco spowolniła praca dyplomowa, na dniach testowa uszczelka powinna być gotowa, jak czas pozwoli postaram się ją zamontować w tym tygodniu do mojego AAZ-ta.
oczywiście będzie relacja

[ Dodano: 26 Sie 2009 13:47 ]
mirass pisze:co do temperatury to zastosowanie tego rodzaju izolatora przyniesie poprawę ale skuteczniejszy byłby bandaz termoodporny (renomowany -reklamować nie bede), ponieważ energia spalin bedzie w większym stopniu wykorzystywana na napedzenie łopatek niż dogrzewanie kolektora. kolektor ssący jak koledzy wyżej wspomnieli nagrzewa sie od głowicy i kolektora wydechowego, przyczym temperatura w glowicy jest kilkukrotnie niższa niż w wydechu.
tylko że kolektor jest przykręcony prawie bezpośredmnio do głowicy [przez uszczelke], a od wydechu nagrzewa się przez powietrze w komorze silnika.
Ale i tak wydaje mi się że warto byłoby wykonać choćby prowizoryczną izolacje powierzchni kolektora.

[ Dodano: 28 Sie 2009 21:48 ]
Obrazek

uszczelka gotowa 4 [mm], może jutro uda się to założyć.

: ndz sie 30, 2009 05:53
autor: Byku21
A teraz trochę OT na temat mojej "niekonwencjonalnej przeróbki" dotyczącej poprawy schładzania powietrza w dolocie:
Co powiecie na to?
- seryjny AFN, seryjna (nowa) turbosprężarka, oraz oryginalne orurowanie i intercooler.
- problem przy seryjnym orurowaniu jest taki, że rury są z czarnego tworzywa sztucznego, oraz są "poprowadzone" wzdłuż i w poprzek linii przelotu gorącego powietrza z chłodnicy cieczy wskutek czego nadmiernie się rozgrzewają. Tymczasowe rozwiązanie to zamontowanie "ekranów" z grubej folii aluminiowej na obydwie rury poprzeczne.
- elektrowentylator na intercooler:
I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej gadka się zaczęła...
Tu jest ten temat...Pytałem i odradzano,ale wygląda,że lepiej zrobić i uczyć się na błędach,bo można wyjść na lepsze...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255444

: ndz sie 30, 2009 12:00
autor: cowboy
Byku21 pisze:I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej
czyli jak jest, ile koni dodaje?

silnik elektryczny tez zabiera moc z silnika, inaczej to by się IC robiło w obiegu klimy ;) o tym tez juz była dyskusja...

na pewno lepszy przepływ powietrza za IC daje poprawe, chcociażby wycięcie otworów w nadkolu, wiec silnik który zasysa powietrze moze coś poprawić na małym ICku zwłaszcza jak sie auto pałuje na niskich biegach, ale jak sie jedzie szybko to przepły powietrza bedzie szybszy niż moze zrobić ten wiatraczek :)

jednak nic nie zastąpi duzego wydajnego FMICa... podobnie z uszczelkami, mozna zrobić uszczelke termiczną ale jak się idzie w duże moce, kiedy BIG FMIC juz jest, kiedy juz jest porting, wałki, owinięty kolektor wydechowy itd, a nie ZAMIAST tych podstawowych modyfikacji..

dlatego IMO to nie jest droga alternatywna do schłodzenia powietrza w dolocie do FMIC-a... tylko dodatek kiedy sie walczy o każdego konia :)

: ndz sie 30, 2009 12:33
autor: italiano_83
Byku21 pisze:I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej gadka się zaczęła...
I jak widzisz kolega
cowboy
doszedl do takiego samego wniosku jak ja w przytoczonym przez ciebie temacie , odnośnie pomysłu instalowania wentylatora .... mianowicie :
cowboy pisze:zwłaszcza jak sie auto pałuje na niskich biegach, ale jak sie jedzie szybko to przepły powietrza bedzie szybszy niż moze zrobić ten wiatraczek :)
Temat jako czysto teoretyczny uznaje za ciekawy i przyznam że z ciekawością czekam na wyniki testu..

: ndz sie 30, 2009 14:23
autor: arwam
cowboy pisze:jednak nic nie zastąpi duzego wydajnego FMICa... podobnie z uszczelkami, mozna zrobić uszczelke termiczną ale jak się idzie w duże moce, kiedy BIG FMIC juz jest, kiedy juz jest porting, wałki, owinięty kolektor wydechowy itd, a nie ZAMIAST tych podstawowych modyfikacji..
nie mówimy że uszczelka zamiast IC tylko jako dodatkowa opcja do tych modów i jak dla mnie ma to "ręce i nogi"
Pozdrawiam niedowiarków :lol:

: ndz sie 30, 2009 14:55
autor: andrew.zbyrko
Niestety wczoraj podczas odkręcenia kolektora w jednej ze śrub obrócił się klucz:/ (3-cia od lewej strony, stojąc przed silnikiem) dostęp do niej bardzo słaby - zasłania ją turbo, teraz czeka mnie demontaż turbo + spawarka.
Auto potrzebne na co dzień + brak czasu -więc prędko tego nie naprawie, jutro spróbuje zamontować uszczelkę do AFN-a brata gdzie dostęp w porównaniu do TD to bajka.
A tak w razie w.., gdyby montaż w AFN-ie nie wypalił znalazł by się ktoś chętny do przetestowania tego wynalazku?

: ndz sie 30, 2009 15:02
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze:A tak w razie w.., gdyby montaż w AFN-ie nie wypalił znalazł by się ktoś chętny do przetestowania tego wynalazku?
Ja staję pierwszy w kolejce :bigok:

narazie tylko niemam w tym momencie możliwości mierzenia temp kolektora ale jak nie będzie innych zmian samo założenie uszczelki i już będzie wiadomo czy warto w to inwestować.

narazie już trwają prace nad kolektorem wydechowym żeby turbo posadzić poniżej linii kolektora i wtedy montaż dużego kolektora gdzie będzie efekt bardziej widoczny jeśli będzie to skuteczne

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:03 ]
P.S. Ile me grubości bo u mnie bardzo ciasno między kolektorem a turbem jest ze względu na gabaryty turbiny

: ndz sie 30, 2009 15:13
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:Ja staję pierwszy w kolejce
OK, jak coś to będę się z Tobą kontaktował
arwam pisze:P.S. Ile me grubości bo u mnie bardzo ciasno między kolektorem a turbem jest ze względu na gabaryty turbiny
4 [mm], seria ma ok 1 mm, czyli + 3mm więcej

: ndz sie 30, 2009 15:17
autor: arwam
andrew.zbyrko pisze: 4 [mm], seria ma ok 1 mm, czyli + 3mm więcej
aż jak dzisiaj go będę mył to muszę pod maskę zerknąć czy będzie jeszcze na tyle miejsca

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:18 ]
andrew.zbyrko,

masz może foto bo mnie ciekawość zżera jak Ci to wyszło?
Gratki za pomysł i wykonanie.
Ciekawe jszcze tylko jak będzie z jej wytrzymałością termiczną?

: ndz sie 30, 2009 15:18
autor: andrew.zbyrko
arwam pisze:narazie tylko niemam w tym momencie możliwości mierzenia temp kolektora
zostanie zbadać organoleptycznie temperature, u mnie po jeździe kolektorem można się poparzyć :blush:

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:21 ]
arwam pisze:masz może foto bo mnie ciekawość zżera jak Ci to wyszło?
Gratki za pomysł i wykonanie.
Ciekawe jszcze tylko jak będzie z jej wytrzymałością termiczną?
foto na tej samej stronie u góry, a uszczelka wydaje mi się że nie powinna popłynąć, jeszcze zostaje kwestia dobrego uszczelnienia i zachowanie się uszczelki po ponownym montażu, ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzić.

: ndz sie 30, 2009 15:26
autor: arwam
andrew.zbyrko, czaki z głów za wykonanie i ogólnie szacunek dla Ciebie za Twoje możliwości wykonawcze :bajer: :bajer:

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:27 ]
andrew.zbyrko, w AFN jakie masz ciśnienie doładowania bo ja sieboję tylko jeszcze możliwości że pod wpływem temperatury i ciśnienia doładowania rzędu niemal 2barów jednak może ją czasem wypluć